ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

איחוד תיקים הפטר

בדומה להליך חדלות פירעון המוכר והידוע גם חייב בהוצאה לפועל אשר הוכרז חייב מוגבל באמצעים רשאי בתנאים מסוימים לקבל צו הפטר ולמחוק את החובות הקיימים לו. כפי שנראה מיד, במאמר זה הרי שחייבים אשר צברו לחובותם חובות בהוצאה לפועל זכאים לפתוח דף חדש בחייהם ולצאת לדרך חדשה.

איחוד תיקים הפטר - עו"ד עדי עקראוי ושות'

חובות בהוצאה לפועל בפרט חובות כספיים גדולים אינם גזירת הגורל וכי בהחלט כאשר נקלעים להליכי גבייה יש לפעול על מנת לצמצם את הנזקים ולשוב לדרך המוטב מהר ככל שניתן. יש לזכור כי הליך מסלול איחוד תיקים הפטר הינו הליך ארוך הדורש ידע משפטי ובקיאות בחוק ובפסיקה.

 

מהו איחוד תיקים ומתי חייב אשר נקלע להליכי הוצאה לפועל יפתח בהליך זה

כאשר חייב נקלע להליכי הוצאה לפועל רשאים הנושים השונים אשר מחזיקים בחובות כספיים לפתוח בהליכי גבייה כנגד החייב כאשר במהלכם יוטלו עליו הגבלות שונות. במסגרת הליך איחוד תיקים, יוכל החייב לאחד את כל התיקים אשר נפתחו כנגדו בלשכת הוצאה לפועל תחת קורת גג אחד ולשלם את חובו במסגרת תיק האיחוד.

איחוד תיקים מסייע לחייב לעמוד בתשלומים אשר נקבעו בעניינו כאשר את התשלום מבצע הוא פעם אחת לתיק האיחוד ואינו צריך לפצלו בין התיקים השונים אשר נפתחו לו. את תיק האיחוד יפתח החייב בלשכת ההוצאה לפועל בה מתנהלים רוב תיקיו כאשר רשם ההוצאה לפועל יקבע מהו התשלום אשר על החייב להעביר לתיק האיחוד.

במקרים מסוימים כפי שנראה בפסקה הבאה, כאשר החייב עמד בצו התשלומים שנקבעו בעניינו יהיה רשאי לפתוח בהליך פשיטת הרגל ולהביא למחיקת החובות. תנאי סף בהליך הפטר בהוצאה לפועל הוא שהחייב ינהג בתום לב ויעמוד בכל ההליכים אשר נקבעו בעניינו. חייב אשר ינהג בחוסר תום לב עלול להביא לדחיית הבקשה ולהמשך הליכי הגבייה נגדו.

 

מהם התנאים לקבלת צו הפטר בהליך איחוד תיקים בלשכת הוצאה לפעול. מה החייב צריך להוכיח ובמה עליו לעמוד

כפי שראינו קודם לכן, במקרים מסוימים יעדיף חייב אשר נפתחו לו תיקים בהוצאה לפועל לפתוח במסלול הפטר ולהביא לקיצם של החובות הכספיים שצבר. על מנת שחייב יוכל לפתוח בהליך זה עליו לעמוד במספר תנאים:

  • טרם הגשת בקשת מתן ההפטר על החייב להיות מוגבל באמצעים לפחות 4 שנים קודם הגשת הבקשה.
  • סך כל חובתיו של החייב אינו עולה על 800,000 במועד הגשת הבקשה.
  • לחייב אשר מעוניין בפשיטת רגל אין נכס ממשי הניתן לעיקול כגון נכסי מקרקעין וכו’.

 

מעבר לתנאים אלו על חייב המעניין לפתוח בהליך מחיקת חובות במסגרת איחוד תיקים הפטר לעמוד באחד משני התנאים הבאים:

  1. טרם הגשת הבקשה החייב עמד בצו התשלומים שנקבעו לו לפחות במשך 3 שנים קודם הבקשה.
  2. טרם הגשת הבקשה החייב שילם 18 תשלומים בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה.

 

מהם המקרים בהם לא ניתן יהיה לפתוח בהליך הפטר במסגרת הוצאה לפועל

חייבים אשר מעוניינים לפתוח בהליך הפטר בהוצאה לפועל יהיו רשאים לעשות זאת כל עוד לא התקיימה מניעה האוסרת עליהם לעשות כן. בין הסייגים לפתיחת הבקשה בהליך זה ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  • הגשת צו ההפטר תפגע קשות באחד מהנושים ותגרום לו למצב כלכלי קשה.
  • קיים לחייב חוב כספי מעל 400,000 ₪ לנושה אחד.
  • במהלך ההכרזה על החייב כמוגבל באמצעים החייב לא נהג בחוסר תום לב או באופן הנוגד את מטרת ההליך.
  • החייב העדיף נושה מסויים במהלך שלושה חודשים אשר קדמו להגשת הבקשה.

 

אופן הטיפול בבקשה לקבלת צו הפטר במסגרת איחוד תיקים בהוצאה לפועל

לאחר הגשת הבקשה הנושים השונים רשאים להגיש התנגדות לבקשתו של החייב. הגשת בקשה להתנגדות תעשה לאחר הגשת הבקשה על ידי החייב. ככל ורשם הוצאה לפועל ייעתר לבקשה הרי שלאחר סיום ההליך המשפטי יוכרז החייב פושט רגל והוא יוכל לסיים את הליך איחוד תיקים הפטר במחיקת החובות ויציאה לדרך חיים חדשה. מוזמנים לקרוא גם מאמר – איחוד תיקים או פשיטת רגל.

 

תפקידו של עורך הדין בטיפול בבקשה לקבלת הפטר במסלול הוצאה לפועל ומחיקת החובות

הגשת בקשה לקבלת צו הפטר במסלול הוצאה לפועל היא אחת מהדברים הדורשים ידע וניסיון. כאשר חייב פותח בהליכים אלו עליו להיות ערוך ומוכן לתקופה ארוכה וממושכת בה יצטרך לעמוד בהגבלות המוטלות על פושטי רגל והגבלות שונות. עורך דין איחוד תיקים המתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי יוכל לסייע לחייב להבין טוב יותר כיצד עליו לפעול וכיצד בסיום ההליך לקבל את צו ההפטר המיוחל.

איחוד תיקים הפטר הוא הליך חדשני יחסית המאפשר לחייבים אשר צברו חובות כספיים עד גובה מסוים לפתוח בהליך מחיקת החובות בדומה ממש לחדלות פירעון בבית המשפט. ככל והחייב מעוניין להשאיר את משקעי החובות מאחור רשאי הוא לפתוח במסלול הפטר בהוצאה לפועל ובסופו של יום לצאת לדרך חיים חדשה. אין להקל ראש בשלבי ההליך ובאופן הטיפול בו, ככל והחייב מעוניין לשקם עצמו באמת ובתמים הרי שיש לעשות זאת על ידי עו”ד המתמחה בתחום ולא באופן עצמאי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן