ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

עורך דין הסדר חובות

אין ספק כי חובות הינם הדבר המטריד ביותר שקיים לאדם המעוניין להמשיך את שגרת חייו ללא טרדות והגבלות כלשהן. התחרות הקיימת בשוק המסחר והקושי לפרוץ קדימה ולהצליח הביאו לא מעט בעלי עסקים וחברות שונות ליטול הלוואות ללא יכולת לפרוע אותן.

עורך דין הסדר חובות - עו"ד עדי עקראוי ושות'

לא רק תחרות מאסיבית הביא חייבים ליצור חובות אלא משרדנו הבחין כי גם התנהלות כלכלית לא נכונה הביא את החייב עם השנים לצבור חובות אשר אין הוא יכול לעמוד בהם ולפרוע אותם. עם קבלת החומר למשרדנו, אנו נפעל במהירות ויעילות כדי לאתר את שורש הבעיה ומיד לאחר מכן את הפתרון הראוי לה.

במאמר זה נסביר מהו הסדר חובות, נראה לאיזה סוג חייב הוא מתאים ולבסוף נסביר כיצד עושים זאת. לאורך כל הדרך נגדיש ונחדד כי מטרת העל עבור משרדנו בטיפול בהסדר חובות היא טובת הלקוח ומציאת הפתרון המהיר למצוקתו.

 

מהו בעצם הליך הסדר חובות

כאשר אדם נקלע לחובות כספיים עומדות לנושים לא מעט אפשרויות לפעול כנגדו, חלקן יעילות יותר וחלקן יעילות פחות. פניה למשל להליך של הוצאה לפועל יכול לסייע לנושים בהפעלת לחץ על החייב באמצעות הגבלות וסנקציות שונות שיוטלו עליו. הליך של פשיטת רגל היא הפעולה ההפוכה כאשר חייב פונה מיוזמתו לבית המשפט ומבקש שיכריז עליו כפושט רגל.

הליך של הסדר חובות שונה במהותו מהליך של פשיטת רגל שכן בהליך זה מתנהל מו מ בין עורכי הדין של החייב לבין הגורם הנושה במסגרתו יחושבו מחדש תנאי החוב של החייב ונזילות הכספים שלו.

במסגרת של הסדר חובות, לא נכפה דבר על החייב בשונה מהליך של פשיטת רגל שם יוטלו עליו הגבלות שונות. לרוב, עריכת הסכם זו יעשה מחוץ לכותלי בית המשפט וללא התערבותו או פתיחת הליך משפטי בהוצאה לפועל. מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב לביטוח לאומי.

 

יתרונו של הליך הסדר חובות

הליך של הסדר חוב לרוב יהיה קצר יותר מהליך של פשיטת רגל הנמשך מספר חודשים. בהליך של הסדר חוב אין כמעט עלויות כספיות נלוות למעט זמן ואנרגיה של עורכי דין המעורבים בניהול המשא ומתן.

 

יתרון נוסף הוא ניהול ההליך מחוץ לבית המשפט  או לשכת הוצל פ  כך שכל הדברים שיסגרו בחדרי חדרים יעשו ברוח טובה ללא כפיה או לחץ על החייב. הסדר חוב בראש ובראשונה משרת את מטרת החייב אשר מעוניין לשים קץ לחובותיו ולפתוח בדרך חדשה. ניהול משא ומתן נכון עם הגורמים הרלוונטיים ישליך באופן ישיר וברור על מחיקת חובות חלקם, מקצתם או כולם.

 

 

למי מתאים הליך של הסדר חובות

כפי שציינו קודם לכן, הליך של הסדר חובות שונה במהותו מהליכי מחיקת חובות אחרים. בהליך זה לרוב מגיעים הצדדים להסכמה מחוץ כותלי בית המשפט או התערבותה של ההוצאה לפועל. חייב אשר ברשותו נכסים וצבר לחובתו חובות כספיים מן הסתם יעדיף לפתוח בהליך של הסדר חוב ולא פשיטת רגל. יש לזכור כי בהליכי פשיטת רגל או הוצאה לפועל ימונה כונס נכנסים לנכסיו של החייב והוא עלול לאבד את רכושו.

בהליך של הסדר חוב, לא יילקחו נכסיו של החייב והוא יוכל להגיע להסכם עם הנושים השונים ללא הטלת הגבלות כלשהן עליו או על רכושו. הליך של הסדר חוב מתאים בעיקר לחייב אשר יש ביכולתו לנהל מו”מ עם הנושים ואף לעמוד בהסכם שיחתם עימם.

אמנם הסדר חוב ימחק לחייב חלק מחובותיו אך יחד עם זאת יהיה עליו לעמוד בתנאי ההסכם החדש ולשלם מידי חודש בחודשו את גובה התשלום שיוסכם עימו. חייב אשר אין ביכולתו לנהל משא ומתן כזה או לעמוד בתשלומים שיקבעו בעניינו יעדיף לגשת למסלול של הוצל”פ או פשיטת רגל.

 

הסדר חובות במסגרת הוצאה לפועל

עד לרגע זה, הבנו כי ניתן לנהל משא ומתן להסדר חובות מול בנקים וגורמים שונים מחוץ לכותלי בית המשפט או הוצאה לפועל ללא צורך בהתערבות גורם שיפוטי. יחד עם זאת, ניתן להגיע להסדר חוב עם נושים גם לאחר שנפתחו תיקים כנגד החייב בהוצאה לפועל ולהגיע להסדר עימם במסגרת ניהול התיקים.

הסדר חובות עם נושים בעיצומו של ניהול התיקים בהוצאה לפועל יביא להקלות של ממש עם החייב שכן במסגרת עריכת ההסכם יתנה עו ד המטפל בתיק את החתימה על ההסכם תחת הסרת ההגבלות מהחייב. הסרת ההגבלות תאפשר לחייב לנשום לרווחה ולהתחיל לארגן מחדש את חייו שנרמסו תחת הסנקציות וההגבלות שהוטלו עליו. מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב בהוצאה לפועל.

 

הסדר חובות מול בנקים

נתח נכבד מתחום הסדר חובות כולל בתוכו חובות כספיים לבנקים שונים. לא מעט מלקוחותינו הם בעלי עסקים או סתם אנשים פשוטים אשר צברו חובות כספיים לטובות הבנקים אשר הלכו וטפחו עם מרוץ הזמן.

חלק מהניסיון שצבר משרדנו בטיפול במאות תיקי פשיטת רגל והוצאה לפועל הוא בניהול משא ומתן אינטנסיבי מול בנקים שונים והגעה להסדר חוב יעיל ומצוין עבור לקוחותינו תוך מחיקת חלק ניכר מהחובות. עורך דין טוב הוא לא רק עורך דין היודע לנהל משא ומתן נכון אלא יודע להביא גם את התוצאה הטובה ביותר ופריסת החוב לתשלומים נוחים אשר החייב יוכל לעמוד בהם.

מוזמנים לקרוא בהרחבה על – הסדר חוב מול הבנק.

 

הסדר חובות או פשיטת רגל

המכנה המשותף לשני תחומים אלו הוא התוצאה הסופית והיא מחיקת חובות. יחד עם זאת, הדרך עד לקבלת התוצאה שונה ולשני התחומים פעולות שונות וגורמים מטפלים אחרים.

בהסדר חוב הגורמים העיקריים שיטפלו הינם עורכי הדין מטעם החייב ומטעם הנושה בעוד בהליך של פשיטת רגל יהיו מעורבים אף גורמים נוספים כגון בית המשפט או רשם הוצאה לפועל וכן כונס נכסים ועוד.

בהסדר חוב ניהול משא ומתן שנערך בין הצדדים אינו כולל בתוכו הגבלות וסנקציות שיוטלו על החייב בעוד בפשיטת רגל יוטלו על החייב הגבלות שונות כגון יציאה מארץ, כינוס נכסיו ועוד. הסדר חוב נערך ברוח טובה והסכמה הדדית לעומת פשיטת רגל המתבצעת לעיתים נגד רצונו של החייב.

הסדר חוב מתאים לחייבים אשר יש להם מה להפסיד בלשון העם, חייבים אשר להם נכסים וקרקעות ובעלי ממון. חייבים שאין להם דבר או חייבים אשר אין ביכולתם לעמוד בהסדר החוב שיפסק להם הרי שיבחרו במסלול של פשיטת רגל.

 

אל תוותרו על טיפול משפטי

הליך של הסדר חובות כרוך בפעולות שונות הדורשות ניסיון והיכרות מעמיקה עם הנושים השונים אשר לרוב יהיו בנקים ומוסדות ציבוריים אחרים. במקרים מסוימים, משרדנו דווקא המליץ על נקיטת הליך אחר שונה מסדר חובות כאשר לטעמנו זו הייתה הבחירה הנכונה והטובה ביותר עבור הלקוח.

חשוב לשקול את כל הנסיבות הרלוונטיות הקשורות למקרה ורק לאחר מכן להחליט באיזה מסלול לצעוד. ידע משפטי וניסיון הם הגורמים המרכזיים הנמצאים בידיו של עורך דין פשיטת רגל ותיק ומקצועי אשר יוכל בסופו של דבר להביא למחיקת החובות.

גם ניהול משא ומתן עם הנושים דורש ידע ועמידה בלחצים כך שבסופו של דבר יופחת החוב ככל שניתן ואת הייתרה ניתן יהיה לפרוס לתשלומים נוחים שלא יפגעו בשגרת חייו של הלקוח. נקלעת לחובות כספיים? אל תתמודד איתם לבד! פנה למשרדנו עוד היום ואנו נלחם עבורך עד למחיקתם.

במאמר זה דיברנו על:

שאלות תשובות

הסדר חובות הוא ביטוי למשא ומתן שמנהל חייב או בא כוחו עם הנושים השונים על מנת להגיע עמם להסדר אשר יסייע לחייב לפרוע את החובות שצבר ומאידך לנושים השונים לקבל את כספם בחזרה.

ניתן להגיע להסדר חובות בכל זמן ועם כל נושה גם כאשר מדובר בחוב מזונות. הסדר חובות הוא למעשה פתרון משפטי המתנהל באמצעות דיפלומטיה בין החייב לנושים.

הסדר חובות מתאים בעיקר לחייבים אשר יש ביכולתם לפרוע את החובות שצברו. ככל ולחייב אין יכולת לפרוע את החובות הרי שניהול משא ומתן עם הנושים לא יעזור לו שכן לא יוכל הוא לסלק את החובות. לחייב כזה מומלץ לשקול לנקוט הליך משפטי אחר כגון הליך חדלות פירעון.

במסגרת הסדר חובות ניתן לפעול אל מול הנושים השונים ולהגיע עמם להסדר אשר יפרוס את החוב לתשלומים חודשיים נוחים. ניתן אף להתמקח על גובה הריביות שצבר החוב וכמובן להעמיד כתנאי את ההסדר כולו בהקפאת ההגבלות שהוטלו על החייב במסגרת הליכי הוצאה לפועל.

עורך דין מנוסה מצויד בארגז הכלים המשפטי המתאים לנהל משא ומתן אל מול הנושים בואי כוחם. עורך דין יוכל לסייע לחייב להגיע להסדר תשלומים נוח עבורו ומתאים למידותיו וכן לנהל את המו”מ באופן יעיל וממצה.

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן