ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

כונס נכסים פשיטת רגל

כל המידע על כונס נכסים בפשיטת רגל

הליך פשיטת רגל טומן בחובו מספר תחנות מרכזיות שעל החייב לעבור עד לקבלת צו ההפטר ומחיקת החובות. חייב אשר צבר לחובתו חובות כספיים ואינו מסוגל לפרוע אותם, רשאי להגיש בקשה לבית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל תלוי בגובה החוב בבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

כונס נכסים פשיטת רגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

במסגרת הליך פשיטת הרגל, יהיה על החייב לשתף פעולה עם הגורמים המעורבים בטיפול בבקשה ולעמוד בכל התוכניות שנקבע בעניינו ללא תנאים או הפרות. במאמר זה נראה ונבדוק מהו תפקידו של כונס נכסים פשיטת רגל בהליך חדלות פירעון. נבדוק גם באיזה שלב ימונה כונס הנכסים ע”י הכונס הרשמי וכיצד הדבר מתבצע.

 

מינוי כונס נכסים בהליך פשיטת רגל

בקשת פשיטת רגל על ידי החייב תפתח עם הגשת הבקשה לממונה על הליכי חדלות פירעון. למנהל המיוחד, סמכות לקבוע אם יש מקום ליתן צו לפתיחת הליכים או לדחות את הבקשה. בקשה אשר תוגש באופן רשלני ללא כל החומר הרלוונטי הנדרש תדחה על ידי הממונה. היה והממונה נותן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, יכנס החייב להליך המשפטי לרבות כינוס הנכסים השייכים לו וריכוז הכספים הנמצאים בידיו ובידי בני משפחתו.

עם פתיחת ההליך, יכין הממונה לחייב צו תשלומים חודשיים אשר במסגרתו על החייב יהיה לפרוע את החובות באמצעות תוכנית התשלומים. בדרך כלל, תוכנית התשלומים תהיה נמוכה באופן משמעותי מסך החובות שצבר החייב במהלך חייו. הרעיון העומד מאחורי עניין זה הוא האפשרות להעניק לחייב יכולת לשקם את עצמו לצד פירעון החובות.

בד בבד, ימנה כונס הנכסים הרשמי כונס אשר ירכז את נכסי החייב ובאמצעותם יפרע את החובות שצבר. כינוס נכסי החייב יעשה לאחר מתן צו כינוס נכסים למעט הנכסים המוגנים על פי חוק. כונס הנכסים לרוב מכונה עורך דין פשיטת רגל או עורך דין כונס נכסים אשר מקבל את תפקידו בבית המשפט או על ידי הכונס הרשמי.

 

למה צריך כונס נכסים בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

בקשה לפשיטת רגל מוגשת לאחר שהחייב הבין כי אינו מסוגל לפרוע את החובות שצבר ומשכך מעוניין הוא למחוק את החובות ולפתוח דף חדש בחייו. בשל העובדה כי אינטרס החייב מנוגד לאינטרסים של הנושים השונים יש צורך באדם נטרלי צד שלישי אפשר לומר, אשר יכנס בנעליו של החייב ויאזן בין כל האינטרסים השונים הקיימים.

היות והליך חדלות פירעון כולל בתוכו גם סילוק החובות שצבר החייב ככל שניתן, הרי שיש צורך בריכוז כל הנכסים ומכירתם לצורך סילוק החובות. קיימת חובה לאתר אדם שלישי אשר אינו מעורב בהליכים ואינו צד בהם אשר יפעל למכירת הרכוש וינהל את קופת הנשייה. מסיבה זו הוגדר הכונס הרשמי כגוף ממשלתי הממונה על כינוס נכסי החייבים וטיפול בהם.

 

מהן סמכויותיו של כונס הנכסים בהליך חדלות פירעון

לכונס הנכסים סמכויות רחבות בהליך פשיטת רגל חדלות פירעון. כונס נכסים פשיטת רגל רשאי ליטול את נכסיו של החייב ולמוכרם במכירה פומבית לכל המרבה במחיר בכדי לסלק את החובות שהחייב צבר. מיום מתן צו הכינוס, כונס הנכסים יכנס בנעליו של החייב ויפעל בשמו לסילוק החובות ומכירת הנכסים הרלוונטיים.

כל פעולה אשר כונס הנכסים יעשה במסגרת הליך חדלות פירעון, תדווח לבית המשפט או לרשם הוצאה לפועל ובמידה ויסב נזק לרכושו של החייב או יפעל ברשלנות ניתן יהיה להשית עליו פיצוי כספי בגין הנזקים שגרם. כונס הנכסים אף ינהל דו”ח מקיף אודות נכסי החייב וכן יערוך רשימה מדויקת אודות הנכסים שמכר והכספים שהתקבלו לקופת הנשייה עקב המכירה. דו”ח זה יוצג לעיונו של בית המשפט ויהווה חלק בלתי נפרד מהחומר.

 

סיוע של עורך דין בהגשת בקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי

לאחר כניסת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע”ח – 2018 לתוקפו, אינטרס שיקום החייב כחלק מההליך קיבל מעמד בכורה והפך להיות אחד המרכיבים המרכזיים בו. יחד עם זאת, שיקום החייב אינו אומר כי אין צורך לטפל בחובות שצבר והותיר מאחוריו. מסיבה זו, לצד שיקום החייב תוכן עבורו תוכנית פירעון והוא יצטרך להשיב את החובות שצבר.

כחלק מתהליך חדלות פירעון, ימונה כונס נכסים פשיטת רגל לנכסי החייב אשר יפעל באמצעותם לסילוק החובות ככל שניתן. הליך פשיטת רגל חדלות פירעון הינו הליך ארוך וממושך אשר כולל בתוכו תחנות שונות שעל החייב לעבור בהן ולבצע את כל הנדרש ללא שאלות והפרות. מינוי כונס נכסים בהליך חדלות פירעון הוא רק שלב אחד מתוך שלבים רבים הקיימים בהליך שעל החייב לבצע ולעבור. מסיבה זו, כאשר מעוניינים לפתוח בהליכי חדלו פירעון מומלץ לבצע זאת באמצעות עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל וחדלות פירעון.

סיוע של עורך דין מנוסה, יוכל לסייע לחייב לצלוח את ההליך המשפטי באופן חלק יותר ללא קשיים ותסבוכות. עורך הדין יוכל אף לסייע בהכנת הדוחות שעל החייב להציג לממונה אחת לחודשיים וכן לפעול עבורו במידה ויש צורך בהגשת בקשה כזו או אחרת.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי. נקלעתם להליכי חדלות פירעון ואתם מעוניינים למחוק חובות? השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם. מוזמנים לקרוא גם על – תשלום צו כינוס.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן