ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תשלום צו כינוס

הגשת בקשה לפשיטת רגל היא אחת מהאפשרויות העומדות לחייב אשר נפתחו נגדו תיקי הוצאה לפועל וצבר חובות רבים. בהליך זה, שם המחוקק לנגד עיניו את טובת החייב ושיקומו כאשר הדגש על אינטרס זה גובר על אלה של הנושים השונים.

תשלום צו כינוס - עו"ד עדי עקראוי ושות'

בעקבות רפורמה שנערכה בשנת 2018 הפך הליך פשיטת רגל לנוח יותר ויעיל מכפי שהיה קודם לכן. זמני הטיפול בבקשה התקצרו ולחייב ניתנם כלים של ממש המסייעים לו להבין את מצבו הכלכלי ואת הטעויות שביצע.

בהליך פשיטת רגל ימונה לחייב נאמן אשר ירכז את נכסיו ויפרע באמצעותם את החובות שיצר. נאמן זה, כפי שנראה בהמשך, יכין תוכנית פירעון לחייב אשר יהיה עליו לעמוד בה ולפרוע את החובות במסגרת הזמנים שנקבעו לו.

 

מהו צו כינוס

כידוע, בקשה לפשיטת רגל תוגש לבית המשפט וכן לכונס הנכסים הרשמי. לאחר עיון בבקשה, ייתן בית המשפט צו הליך כינוס נכסים אשר העתק ממנו יועבר לכונס הרשמי. צו כינוס נכסים נועד להבטיח את סילוק החובות שיצר החייב באמצעות רכושו ונכסיו.

עם פתיחת הליך פשיטת רגל, ימנה בית השפט לחייב כונס נכסים אשר יכין תוכנית פירעון לחייב וייתן לו צו תשלומים. במסגרת צו התשלומים, על החייב לפרוע את חובותיו במסגרת תשלום חודשי עד לסיום התוכנית שנבנתה עבורו.

מוזמנים לקרוא גם מאמר – כינוס נכסים בהוצאה לפועל.

 

כיצד נקבע גובה התשלום החודשי

יחד עם הבקשה לפשיטת רגל, יפרט החייב את מצבו הכלכלי שלו ושל בני משפחתו. עורך דין כונס נכסים אשר מונה לחייב יערוך דו”ח מקיף אודות מצבו הכלכלי ובין היתר ייקח בחשבון את הוצאות המחייה של החייב ובני משפחתו,  טיפולים רפואיים שהחייב יזדקק להם וכן כל הכנסה נוספת אפשרית אשר צפויה להיכנס לחייב.

 

לאחר עריכת הדו”ח, יפנה הכונס לבית המשפט ויציג אותו בפניו. עריכת הדו”ח תתבצע ע”י הכונס לאחר שערך בדיקה מדוקדקת ומקיפה אודות מצבו הכלכלי האמיתי של החייב ובהתאם לכך גיבש את תוכנית פירעון בפשיטת רגל. לאחר הצגת הדו”ח בבית המשפט, יורה בית המשפט על מתן צו תשלומים בהתאם לדו”ח שהוצג בפניו.

 

בקשה לשינוי תשלומי צו הכינוס

תוכנית פירעון החובות היא דבר אשר על החייב להקפיד לעמוד בו ללא תירוצים והשתמטות. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ייתכן ויחלו שינויים בחייו של החייב או בני משפחות אשר יצדקו שינוי בגובה התשלומים.

מקרים בהם לפתע נפל החייב למשכב או פוטר ממקום עבודות בהחלט יכולים להוות סיבה מוצדק לשינוי גובה התשלומים שנקבע. במקרה שכזה, יש לפנות לנאמן אשר מונה במסגרת צו הכינוס ולשטוח בפניו את הבקשה. שינוי בצו התשלומים דורש אישור של בית המשפט.

 

 

אינטרס החייב הוא ערך עליון בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

המטרה העומדת מאחורי פריסת החוב לתשלומים נוחים עבור החייב היא הגנה מצד אחד על האינטרסים שלו ושל בני משפחתו מאידך פירעון החובות שצבר במהלך חייו. כפי שצוין לעייל, הרפורמה שנערכה לאחרונה שמה דגש על שיקומו של החייב כערך עליון בהליך של פשיטת רגל.

במסגרת תוכנית הפירעון, הדגש הוא על שיקום החייב מתוך הבנה כי כך ניצור חברה מתוקנת ובריאה. חברה בה קיימים חייבים רבים עלולה להידרדר לנקודת שפל אשר תגרום לפגיעה אנושה בכלכלתה וחוסנה של המדינה.

צו התשלומים יאפשר לחייב להיות עסוק בשיקומו והבנת הטעויות שעשה אשר הובילו אותו למצבו הכלכלי הנוכחי. חינוך החייב והפנמת כללי הנהגות כלכלים נכונים יובילו בסופו של דבר ליצירת חברה טובה יותר ובריאה אשר אינה צוברת חובות ויודעת להתנהג בתבונה.

 

 

מדוע מומלץ לקבל סיוע משפטי כאשר מתחילים הליך של פשיטת רגל

תשלום צו הכינוס שנקבע לחייב דורש תיכנון וחישוב מדויק. לעיתים, צו אשר אינו משקף נכונה את מצבו הכלכלי של החייב עלול להוביל לתוצאה הפוכה מהמטרה שהמחוקק שם לנגד עינו והיא שיקום החייב ופתיחת דף חדש.

כאשר עורכים חישוב כלכלי לצורך קביעת התשלומים החודשיים יש לקחת את כל הוצאות מחיית החייב ומשפחתו בחשבון כך שתוכנית התשלומים תאפשר לו מחד לפרוע את החובות שצבר אך מאידך להמשיך לנהל חיי שגרה תקינים ולפעול להסרת המחדלים שיצר.

יש לשים לב כי תשלום תוכנית פירעון צו הכינוס היא שלב אחד מתוך תוכנית שיקומית כלכלית מקיפה שעובר החייב במהלך הליך פשיטת רגל ושיקומו הכלכלי. על מנת שהליך זה יצלח במלואו, יש לעמוד בכל יעדי ההליך ללא יוצא מן הכלל ולשתף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים.

חוסר בשיתוף פעולה של החייב על אף עמידה בתוכנית התשלומים עלול להביא לדחיית הבקשה שכן הליך פשיטת רגל חדלות פירעון מטרתו לספק פתרון למצב כלכלי עגום אליו נקלע החייב בתמימות ולא מתוך כוונה. חייב אשר אינו ישתף פעולה מעיד על עצמו למעשה כי אינו מעוניין בשיקום כלכלי אמיתי וכי מעשיו הם מהשפה ולחוץ.

החשיבות של סיוע מקצועי משפטי בצליחת הליך הינה עצומה שעה שיש לראות את כל מטרות ההליך ושילובן יחד כמקשה אחת. עורך דין פשיטת רגל טוב הוא עורך דין אשר יסתכל קדימה ויבחן כיצד הליך של צו התשלומים משתלב במכלול הפעולות האחרות וכיצד ניתן להביא את הלקוח לשלב הסופי שהוא מחיקת החובות.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בהליכי פשיטת רגל חדלות פירעון ושיקום כלכלי. משרדנו אשר מראשית הקמתו שם לנגד עיניו את טובת החייב ושיקמו, מברך על הרפורמה החדשה שנערכה בהליך פשיטת רגל ורואה במחיקת חובות ובנית תוכנית כלכלית שיקומית כערך עליון בטיפול בחייבים.

עם קבלת החומר במשרדנו, צוות המשרד יכין תוכנית פעולה המותאמת באופן אישי לכל מקרה ומקרה ויחתור למיצוי ההליכים עד לסיומם ומחיקת החובות. נקלעת למצב כלכלי קשה? אתה זקוק לעורך דין שיסייע לך למחוק את החובות? השאר לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליך בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן