ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

בירור חשבונות מוגבלים

בתקופה האחרונה ובפרט נוכח משבר הקורונה חלה עליה עקבית במספר חשבונות הבנק המוגבלים במדינת ישראל. בירור חשבונות מוגבלים הוא כלי אפקטיבי הקיים על מנת שניתן יהיה לוודא כי שיק אשר הנכם נוטלים במסגרת עיסוקכם יכובד בסופו של יום.

בירור חשבונות מוגבלים - עו"ד עדי עקראוי

כפי שנראה מיד חשבון מוגבל יכול לנבוע ממגוון סיבות אפשריות כאשר הלקוחות המוגבלים אינם יכולים למשוך שיקים מחשבון הבנק שלהם ושיקים אשר ימשכו על ידם לא יכובדו על ידי הבנק המטפל. חשוב לזכור כי בדיקה נכונה של שיק באתר חשבונות מוגבלים של בנק ישראל יכול למנוע עוגמת נפש רבה בסופו של דבר ולסייע לכם לבצע את הצעד הנכון.

 

מהו חשבון מוגבל

חשבון מוגבל הוא למעשה חשבון בנק של אדם אשר הוגדר על ידי הבנק המטפל כחשבון מוגבל אשר ממנו לא ניתן למשוך שיקים. חשבון מוגבל יכול להיות גם חשבון של מוגבלים בנסיבות מיוחדות שהוגבלו על ידי בית המשפט בהליך פשיטת רגל ההוצאה לפועל בית דין רבני והמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות.

מתי חשבון בנק יוגבל

הגבלת חשבון בנק יכולה להתרחש במגוון תרחישים. בין היתר ניתן למצוא את הסיבות הבאות להגבלה על חשבון בנק.

  • אדם אשר משך 12 שיקים או יותר מחשבון הבנק שלו ללא כיסוי בתוך תקופה שאינה עולה על שנה יוגדר חשבון הבנק שלו כחשבון מוגבל.
  • אדם אשר חשבון הבנק שלו הוגבל פעם נוספת על ידי הבנק בתוך 3 שנים ממועד ההגבלה הראשונה יוגדר כחשבון מוגבל בנסיבות מחמירות. לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות לא יוכלו למשוך שיקים מכל חשבון הקיים ברשותם.
  • חייב בהוצאה לפועל אשר רשם ההוצאה לפועל הטיל עליו הגבלה. כמו כן, חייב אשר פתח בהליכי פשיטת רגל, חדלות פירעון ובית המשפט הטיל עליו הגבלה כזו.

 

מה ההשלכות של הגבלת חשבון בנק

חייבים בהוצאה לפועל או בעלי חשבון בנק אשר עברו 60 יום ממועד משלוח ההודעה על הגבלתם והם לא פעלו להסרת ההגבלה לא יוכלו למשוך שיקים מחשבון הבנק שלהם וכן שיקים אשר ימשכו על ידם לא יכובדו על ידי הבנק. יש לשים לב כי שיקים אלו עלולים להוות סכנה כלכלית של ממש לאדם אשר נוטל אותם מהחייב ואינו מודע לעובדה כי הוטלה על חשבון מושך השיקים הגבלה.

לקוחות שהגישו ערעור על הגבלתם לבית המשפט השלום יכולים באמצעות הליך משפטי זה לתקוף את החלטת הבנק או רשם הוצאה לפועל. ככל וערעורם יתקבל, יוכלו לבטל את ההגבלה ולהחזיר את חשבון הבנק שלם למצבו התקין והשגרתי.

ההשלכות לטווח הארוך הן פגיעה בדירוג האשראי של החייב או בעל חשבון הבנק והעדר יכולת ליטול הלוואות פיננסיות מגופים שונים.

 

בדיקה פשוטה של חשבון הבנק תגלה אם חשבון הבנק מוגבל

כל אדם הנוטל שיק יכול באמצעות חיפוש קצר בגוגל באתר בנק ישראל חשבונות מוגבלים לבדוק אם השיק אשר נמשך מחשבון הבנק שלו נמשך מחשבון תקין או מוגבל. יש להקיש את מספר הסניף של הבנק, מספר חשבון הבנק ופרטים נוספים הנדרשים.

לאחר מכן ניתן יהיה לדעת האם חשבון הבנק הוגבל או אכן מדובר בשיק תקין וכשיר. יש לזכור כי שיק אשר לא יכובד לאחר מכן ידרוש טיפול מעמיק ומקיף יותר אשר עלול לא להניב תוצאה בסופו של דבר וייתרה מכך לגזול משאבים וכסף מיותר מכם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן