ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

הסדר חובות – למי מתאים הסדר חוב

חובות בהוצאה לפועל הם אחד הדברים הקשים שחייב עלול להתמודד עמם במסגרת הליכי גביית חובות אשר ינקטו כנגדו הנושים השונים. בדרך כלל, לחובות יש נטייה ללכת ולגדול כך שמחוב קטן של אלפי שקלים בודדים יכול למצוא עצמו החייב נושא חוב שתפח לממדים עצומים בתוספת ריבית ופיגורים.

הסדר חובות - עו"ד עדי עקראוי ושות'

כמו כן, לחובות יש נטייה גם לצבור חובות נוספים כך שחוב גורר חוב ולבסוף תיק בהוצאה לפועל הופך למספר תיקי הוצאה לפועל וגורר את החייב להליכים משפטיים לא נעימים אשר חלקם כרוכים בהגבלות שונות כגון עיכוב יציאה מהארץ וכו’. מוזמנים לקרוא בהרחבה על – הסדר חוב בהוצאה לפועל.

הסדר חובות נועד לאפשר לחייב באמצעות משא ומתן שינהל עם הנושים להגיע להסדר תשלום חודשי אשר באמצעותו יפרע את סך כל החובות הקיימים לו ועד תומם. עם הגעה להסדר חובות, יסירו הנושים את ההגבלות שהטילו על החייב ויאפשרו לו לחזור לשגרת חיים תקינה. אם כן, כיצד מגיעים להסדר חוב עם נושים ובאיזה אופן עושים זאת? כמו כן, מהי הדרך הבטוחה להגיע להסדר זה וכיצד ניתן גם במהלך המשא ומתן עם הנושים לוודא כי זכויותיו של החייב נשמרות, הכול במאמר זה.

 

למי מתאים הסדר חובות

הסדר חוב הוא כלי יעיל לפתרון תיקים שנפתחו כנגד חייב בלשכת ההוצאה לפועל. יחד עם זאת, הסדר החובות אינו מתאים לכל חייב וכי כאשר ניגשים לבצע משא ומתן עם הנושים השונים יש לוודא כי אכן לחייב יש את האפשרות לקיים את הסדר החובות שיושג בעניינו אחרת אין כל טעם להתחילו.

הסדר חובות נועד להביא לפירעון החובות אשר צבר החייב ולסגירת התיקים במערכת הוצל”פ אשר נפתחו כנגדו. לכן, כאשר עורכים הסדר חוב יש לוודא כי לחייב יכולת כלכלית לעמוד בתשלום החובות כפי שייסגר בסופו של יום ולהביא לסילוקם עד תומם. חייב אשר אינו יכול לעמוד בתשלומים השונים ראוי כי יבחן הליכים משפטיים אחרים לסילוק החובות כגון פשיטת רגל חדלות פירעון או איחוד תיקים.

ההחלטה איזה הליך משפטי מומלץ לחייב לנקוט לסילוק החובות, דורשת הכרת ההליכים המשפטיים וכן מצבו האישי כלכלי של החייב. מומלץ להיוועץ עם עו”ד הבקיא בדיני הוצאה לפועל חדלות פירעון ופשיטת רגל. עורכי דין העוסקים בתחום משפטי זה, יוכלו לסייע לחייב לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר עבורו ובכך להביא לסיום הליכי הגבייה שנפתחו כנגדו.

 

כיצד מתנהל בפועל הליך הסדר החובות

כאשר מעוניינים לפתוח בהליך הסדר חובות יש לפנות תחילה ללשכת הוצאה לפועל על מנת להבין כמה נושים קיימים ומה גודל החובות. לאחר מכן, אחרי שתמונת המצב התבררה, יש לרכז את רשימת הנושים השונים מומלץ, לפי גודל החוב ולפתוח עמם במשא ומתן אינטנסיבי לסילוק החובות.

בדרך כלל, עורך דין הסדר חובות  העוסק בדיני הוצאה לפועל וחדלות פירעון ישאף לצמצם את החוב לסכום הקרן שלו כל שהריבית והפיגורים ימחקו והחייב יצטרך לשלם את הקרן בלבד. את המשא ומתן מנהל עורך הדין ישירות מול הנושים השונים או באמצעות באי כוחם תלוי בנסיבות העניין. חלק עיקרי מהמשא ומתן שמנהל עורך הדין הוא להביא להפחתת החוב לגובה הקרן לצד ביטול ההגבלות שהוטלו על החייב בלשכת הוצאה לפועל. ביטול ההגבלות שהוטלו על החייב הוא דבר עיקרי ומרכזי בהליך כולו שכן באמצעות ביטול ההגבלות יוכל החייב לשוב לשגרת חיים תקינה ולפתוח דף חדש בחייו.

כמו כן, עורך הדין ישאף להביא לפריסת תשלומי החוב בפעימות ארוכות יותר וממושכות יותר כך שהחייב יוכל להמשיך לנהל אורח חיים תקין ורגיל לצד פירעון החובות. בסיום המשא ומתן, יערוך עורך הדין הסכם הנקרא הסדר חובות אשר יכלול את כל התנאים וההגבלות שסוכם עליהן עם הנושים או באי כוחם.

טופס זה יחתם ע”י החייב והנושים וישלח לאישורו של רשם ההוצאה לפועל. עם החתימה על טופס הסדר חובות, יצטרך החייב לעמוד בכל התנאים וההגבלות שנקבעו בעניינו ולקיים את הוראות ההסכם ככתבו וכלשונו. היה והחייב לא יעמוד בהוראות ההסכם, יהיו הנושים רשאים לפתוח מחדש את הליכי הגבייה ולהטיל הגבלות חוזרות על החייב.

 

מדוע מומלץ לפנות להליך של הסדר חובות כאשר נפתחים תיקים בהוצאה לפועל

פתיחת תיק בהוצאה לפועל עלול לגרום לחייב להסתבך בהליכים משפטיים נלווים ועקיפים לתיק ההוצאה לפועל עצמו. עם פתיחת התיק, יהיו רשאים הנושים להטיל עליו הגבלות שונות אשר בסופו של יום יגבילו את צעדיו ולא יאפשרו לו לנהל שגרת חיים תקינה. בין ההגבלות שניתן להטיל על חייב הן צו עיכוב יציאה מהארץ, איסור על להחזיק רישיון נהיגה וכן עיקולים על חשבון הבנק. מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב מול הבנק.

הסדר חובות למעשה יאפשר לחייב להביא לסיום הפרשיה המשפטית שנפתחה כנגדו לצד סילוק החובות. היתרון בהסדר חובות הוא כי ניתן להתמקח עם הנושים השונים על גובה הריבית והריביות כך שבסופו של יום יכול החייב להגיע להסדר טוב ומקל הרבה יותר ממקרה בו היה ממשיך לנהל את התיקים בהוצאה לפועל או פותח בהליך איחוד תיקים.

הסדר חובות יעניק לחייב שקט נפשי לטווח ארוך ויאפשר לו להמשיך את שגרת חייב ללא הגבלות כלשהן וללא צורך להרגיש תחושת אשמה כאדם מצורע אשר מרחפים מעל ראשו הליכי גבייה קשים. הליך הסדר חובות מומלץ בחום לכל חייב אשר ידו משגת לפרוע את החובות בהליך הסדר חובות.

 

הסדר חובות באמצעות עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל

ניהול משא ומתן מול הנושים השונים או באי כוחם כרוך בהכרת הנפשות הפועלות וכן יכולת מקצועית והכרת החוק והפסיקה. חייב אשר לו מספר נושים ספק אם יצליח לנהל את המשא ומתן בכוחות עצמו ללא סיוע ויד מכוונת.

עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל וחדלות פירעון נועד בדיוק עבור מקרה זה ובידו הכלים המשפטיים והמקצועיים לסייע לחייב להגיע להסדר חובות מקל ונוח אל מול נושיו. גם במידה והחייב לא יוכל לעמוד בהסדר החובות, עורך הדין יוכל להפנות לאפיק משפטי אחר כגון פשיטת רגל ובכך לסייע לחייב להיחלץ מהחובות.

נקלעתם לחובות ונפתחו כנגדכם תיקי הוצאה לפועל? זה הזמן לנקות שולחן ולפתוח בהליך הסדר חובות אשר בסופו תוכל לחזור לשגרת החיים ללא הגבלות ומטרדים. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן