ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

הסדר חוב מול הבנק

אחת הצרות הגדולות ביותר בהתנהלות כלכלית היא היקלעות לחובות מול הבנק. מי מאיתנו לא מכיר את הפרסומים המפתים של הבנקים ליטול הלוואות בריבית נמוכה או בפריסה לתשלומים לשנים ארוכות. כל עוד חשבון הבנק של הלקוח מתפקד והתחייבויות אינן חוזרות ימשיך הבנק להרעיף עליו שבחים והוא יהיה לקוח מצטיין.

הסדר חוב מול הבנק - עו"ד עדי עקראוי ושות'

מה קורה כאשר חלילה נקלע החייב למצוקה כלכלית וחשבון הבנק שלו מתחיל לזייף? מה יקרה אילו חלק מתשלומיו החודשיים לבנק לא יפרעו וההלוואות שנטל תתחלנה לחזור אחת אחרי השנייה?

האמת היא כי חובות כספיים לבנקים הם אחד הסיוטים של אדם שנקלע לחובות. תחילה, מאפשר הבנק ללקוח לפרוע את חובות ושולח הודעות אזהרה אך לאחר זמן מה יתחיל בהליכי גבייה ויפתח ללקוח תיק בהוצאה לפועל.

התמודדות מול הבנקים באופן טבעי מעוררת חששות בקרב חייבים שכן מדובר בגוף גדול בעל מערכת גבייה משומנת אשר לא יהסס לנקוט בהליכי ההוצאה לפועל נגד הלקוח. חשוב לזכור כי טרם פניה לבנק במקרה של צבירת חובות מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מקיף ומעמיק ורק לאחר מכן לנקוט בדרך פעולה. עורך דין המתמחה בתחום הבנקים יוכל לסייע לכם לפתרון הבעיה באמצעות ניהול משא ומתן נכון עם הבנק ופריסת החוב לתשלומים אשר תוכלו לעמוד בהם.

 

התנהלות נכונה וחכמה מול הבנק היא שם המשחק

חובות לא נוצרים יש מאין וכל חוב כספי שנוצר התחיל ממעשה לא מתוכנן ומצעד שלא ניתן לו תשומת לב מספקת. לעיתים, אנשים רבים ממהרים ליטול הלוואות כדי לקנות רכב חדש או כדי לשפץ את הדירה מתוך מחשבה כי התשלומים הנוחים שמציע הבנק לא יכבידו עליהם הרי מזה לשלם 500 ₪ בחודש למשך 64 חודשים?

במקרים רבים, חייבים נוטלים מספר הלוואות אשר לכאורה כל אחת מהן לכשעצמה אינה גדולה ובטוחים כי התשלומים הקטנים והחודשיים לא באמת ישפיעו על יכולתם הכלכלית. הצטברות הלוואות והתחייבויות לא רק שיעיקו כלכלית על החייב ויכבידו על בני משפחתו, אלא יביאו אותו בסופו של דבר למצב של חדלות פירעון ואי יכולות להחזיר את החובות.

חוב יכול להיווצר אף לא רק מהתנהלות לא נכונה אלא מכורח מצב לא צפוי אשר נקלע אליו החייב שלא מרצונו כגון פיטורין ממקום העבודה, נכות או תאונה בה היה מעורב אשר פגעה בכושר עבודתו. החוכמה בהתנהלות מול גוף גדול כגון בנק היא לא להיות שאנן וליטול הלוואות והתחייבויות מעבר לקצה היכולת. כל התחייבות שנוטלים או הלוואה שפורעים תהיה שקולה ומחושבת.

 

כיצד יפעל הבנק במקרה של היווצרות חובות

כל עוד חשבון הבנק שלכם יתפקד כנדרש תוכלו לקבל דירוג אשראי גבוה, ליטול הלוואות בתנאים נוחים ופקידי הבנק יחייכו אליכם. לקוחות שמשלמים ופורעים חובות והלוואות הם לקוחות טובים אשר הבנק מעוניין לשמר אותם. לקוח אשר חשבון הבנק שלו התחיל לזייף, שיקים שנמשכים אינם נפרעים, הלוואות שניטלו אינן נפרעות וכו’ ינקוט הבנק בצעדים לפירעון החוב ואף יפתח הליכי הוצאה לפועל נגד החייב.

תחילה, ישוחחו פקידי הבנק עם החייב ויתריעו בפניו כי קיים חוב ועליו לפרוע אותו. לחייב יינתן פרק זמן סביר לפרוע את החוב. לאחר מכן ובמידה והחייב לא יפרע את חובו, יפנה הבנק ללשכה המשפטית שלו ויעביר להם את הטיפול בגביית החוב.

 

עם קבלת התיק בלשכה המשפטית, יישלח ללקוח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים ויצוין בו כי עליו לפרוע את חובו במסגרת הזמנים שהוקצב לו. מכתב זה למעשה מהווה צעד אחרון בשרשרת הפעולות לפני נקיטת הליכים בהוצאה לפועל והטלת הגבלות שונות על החייב. חשוב לזכור כי כבר ברגע קבלת מכתב זה רצוי ומומלץ לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בבנקים על מנת שזה יפתח בהליך הסדר חובות וינהל משא ומתן עם עורך הדין שמייצג את הבנק.

 

היה והחייב לא יפרע את חובו במסגרת מכתב ההתראה שנשלח לו, יפנו עורכי הדין המייצגים את הבנק להוצאה לפועל ויתחילו בהליכי גבייה. הליכי גבייה בהוצאה לפועל אינם קלים ופשוטים ובמסגרתם ניתן להטיל על החייב הגבלות וסנקציות שונות וקשות לרבות עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלה על רישיון הנהיגה ועיקולים על הכספים הנמצאים בחשבון הבנק שלו.

מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב בהוצאה לפועל.

כיצד מתבצע הליך הסדר החוב מול הבנק

כאשר עובר תיק הגבייה ללשכה המשפטית תוציא הלשכה לחייב הודעת התראה ותבקש ממנו לפרוע את חובו. גם לעורכי הדין המייצגים את הבנק קיים אינטרס לפרוע את החוב ולא לעבור להליכי גבייה בהוצאה לפועל שלעיתים לא תועיל להם.

מיד עם שליחת מכתב ההתראה, יחלו הליכי המשא ומתן בין שני הצדדים להסדר חובות ופירעון ההלוואות שניטלו. עו”ד המייצג את החייב יפנה באופן מסודר ללשכה המשפטית המייצגת את הבנק ויציג להם את תנאיו לפירעון החוב. לרוב, עורך הדין יבקש לפרוס את החוב לתשלומים חודשיים נוחים וארוכים כך שיאפשרו לחייב המשך שגרת חיים נוחה.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ כאן בשבילכם לטיפול בחובות שנצברו מול הבנקים והחזרת חייכם לשגרה. אל תתנו לחובות לגרור אתכם למצבים קשים יותר. פנו אלינו עוד היום ואנו נפעל במלוא המרץ להשגת הסדר חוב נוח ויעיל אשר לא יפגע בשגרת חייכם.

 

הסדר חוב הפתרון ששני הצדדים מעוניינים בו

יש לזכור כי לרוב כאשר לקוח בבנק אינו מסוגל לפרוע את חובותיו מדובר בסכומי כסף לא קטנים. עשרות אלפי שקלים ולעיתים גם מאות אלפים. הדבר רגיש שבעתיים כאשר מדובר בדירת מגורים בגינה ניטלה משכנתא אשר למרבה הצער החייב אינו מסוגל לפרוע אותה.

לא בנקל יפעל הבנק למכירת הדירה והטלת עיקולים שונים על החייב שכן הבנק יהיה מעוניין לפרוע את החוב ולהשיב לו את הכספים שמסר. מטרת העל של הבנק היא השבת הכספים והוא יפעל לעשות זאת בכל דרך חוקית שיוכל לעשות.

הסדר חובות וניהול משא ומתן לעמוד בו החייב הוא כלי אפקטיבי ונפוץ הקיים בידי הבנקים. באמצעות משא ומתן יעיל, יגיעו הצדדים להסדר חובות ותוכנית פירעון ארוכת טווח אשר תסייע לבנק מחד להשיב את החוב ומאידך תאפשר לחייב להמשיך בשגרת חיים תקינה.

אמנם, במצבים מסוימים הבנק יפנה ללשכת הוצאה לפועל ויפתח בהליכי גבייה נגד החייב אך כאמור פעולה זו תעשה כצעד אחרון בשרשרת הפעולות וכאשר הבין הבנק כי לא נותרה בידיו ברירה אחרת אלא לנקוט בצעד זה.

 

פתרונות אחרים העומדים לחייב חוץ מהסדר חובות

חייב אשר הבין כי גם באמצעות הסדר חוב מול הבנק לא יוכל לפרוע את חובו וכי גובה סך כל החובות עולה על יכולותיו הכלכליות יכול לבחון מסלולים נוספים לטיפול בחובות. שימו לב כי בדומה להליך רפואי בו טרם ננקטת פעולה כשלהי מקבלים חוות דעת מקצועית מבעל מקצוע הרי שגם כאן בטרם יפנה החייב לאפיק משפטי אחר ייוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום ורק לאחר מכן יקבל את ההחלטה הנכונה.

  • איחוד תיקים – אפשרות משפטית זו נותנת לחייב מסלול נוסף לפירעון החובות שצבר לרבות חוב לבנק. כאשר לחייב מספר תיקים בהוצאה לפועל יכול הוא לפנות ללשכה בה רוב תיקיו מתנהלים בבקשה לאחדם ובמסגרת תיק האיחוד לפרוע את החוב. שימו לב כי אופציה זו מתאימה לחייב אשר הבנק התחיל הבנק לנקוט נגדו בהליכי גבייה בהוצאה לפועל. במסגרת תיק האיחוד יוכל החייב לפרוס את החוב לתשלומים ארוכים ונוחים אשר יאפשרו לו המשך שגרת חיים תקינה.
  • פשיטת רגל – עם כניסת הרפורמה החדשה שנערכה בתחום הליך פשיטת רגל יקרא הליך זה חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במסגרת הליך זה יפנה החייב לערכאה המשפטית הרלוונטית בהתאם לגובה החוב ויפתח בהליכי פשיטת רגל. במסגרת ההליך, תבנה תוכנית פירעון לחייב אשר לרוב תהיה נמוכה משמעותית מסך גובה החובות שלו ובסיומה הוא יוכרז כפושט רגל ויינתן לו צו הפטר. צו הפטר ימחק את כל חובותיו של החייב ויאפשר לו לצאת לדרך חיים חדשה.

כפי שניתן לראות, ישנם מסלולים נוספים לטיפול בחובות שנוצרו מול הבנקים כאשר לכל מסלול ומסלול דרך משלו ותנאים משלו. הליך של הסדר חובות הוא המומלץ ביותר כאשר אנו מדברים על חוב מול הבנק אך במצבים מסוימים יש לשקול פניה לאפיקים אחרים.

 

מדוע יש לקבל סיוע של עורך דין בטיפול בהסדר חובות

היקלעות למשבר מול הבנק זהו אכן דבר לא נעים אך טיפול לא מנוסה בהתמודדות במשבר זה בהחלט יכול לגרום לאסון. יש לזכור כי עורכי הדין המייצגים את הבנקים הם בעלי מקצוע מנוסים אשר ראו תיק או שניים במהלך עבודתם. האינטרס הראשי העומד לנגד עיניהם הוא טובת הלקוח שלהם, כלומר הבנק ולצורך כך הם יפעלו בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם כדי לפרוע את החוב.

חייב אשר ייתכן וזו תהיה התמודדותו הראשונה עם הליכי גבייה מן הסתם לא יוכל לייצג את עצמו מול עורכי הדין המייצגים את הבנק ואם ינסה לעשות זאת הוא עלול לעשות טעויות ולהרע את מצבו יותר מכפי שהיה קודם לכן. מסיבה זו, ייעוץ משפטי במצב שכזה הוא לא המלצה אלא חובה. עורך דין המתמחה בבנקים ודיני הוצאה לפועל יוכל באמצעות הניסיון והידע שלו לנהל משא ומתן פורה ויעיל מול הגורמים המייצגים את הבנק ולהביא להסדר חוב נוח לחייב.

משרד עורך דין הסדר חובות עדי עקראוי ושות’ מתמחה בטיפול בחובות מול בנקים וגופים אחרים ובידיו הכלים המתאימים לניהול משא ומתן נכון אשר בהכרח יביא לתוצאות בפתרון החובות. עם קבלת התיק במשרדנו, צוות משרדנו יכין דרך פעולה אשר תבחן לא רק את הפתרון הנקודתי כאן ועכשיו אלא תגבש דרכי התמודדות לטווח הארוך עד למחיקת החובות. נקלעת לחובות מול הבנק? פנה אלינו עוד היום ואנו נפעל עבורך לפתרון המצב במהירות. מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב לביטוח לאומי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן