ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

הסדר חוב בהוצאה לפועל – איך להתנהל מול לשכת ההוצל”פ

תיקים בהוצאה לפועל מהווים כאב ראש לא קטן לחייב. הגבלות, עיקולים וסנקציות שונות הם מהמעט שיינקט כנגד החייב במסגרת ניהול התיקים על ידי הנושים. לסילוק החובות ישנם מספר פתרונות אפשריים אשר יכולים לתת מענה למצוקת החייב ובני משפחתו.

הסדר חוב בהוצאה לפועל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

הסדר חוב בהוצאה לפועלה הוא אחד מהאפשרויות העומדות בפני החייב כאשר הוא נקלע להליכי הוצאה לפועל ונפתחים נגדו תיקים רבים. היתרון העצום בהסדר חוב הוא האפשרות לנהל אותו גם כאשר החוב צבר ריבית ופיגורים וגם כאשר כבר נפתח תיק בהוצאה לפועל וההליכים המשפטיים מתנהלים. הסדרי חוב ניתן אף לערוך מחוץ לכותלי הוצאה לפועל במסגרת הליך משא ומתן בין הנושים לבין עורכי הדין המייצגים את החייב.

רגע לפני שנקלעים להליכי פשיטת רגל חשוב לעצור ולחשוב היטב. ניתן להיחלץ מהחובות באמצעות הסדר חוב וניהול המשא ומתן נכון ויעיל עם הנושים. הסדר חוב יאפשר לחייב לפרוע את החובות שצבר בהליך נוח וארוך ובכך יתאפשר לו לשמור על שגרת חיים תקינה. הסדר חוב כרוך בניסיון משפטי ויכולת ניהול משא ומתן, מומלץ לחייב בטרם יפתח בהליכים טלו לפנות אל עורך דין הסדר חובות שעוסק בדיני הוצאה לפועל לקבלת ייעוץ משפטי מקיף ומקצועי.

 

הסדר חוב במסגרת הליך בהוצאה לפועל

גם כאשר נפתח תיק בהוצאה לפועל וננקטים הליכי גבייה כנגד החייב ניתן לפנות לנושים ולפתוח בהליכי משא ומתן להסדר חוב. הסדר חוב זה ישמש מעין חוזה בין הצדדים לסילוק החוב באמצעות תוכנית תשלומים נוחה ובכך החייב יוכל לוודא כי ההגבלות שהוטלו עליו יוסרו והוא יוכל לשוב לנהל חיי שגרה תקינים.

סכום החוב אינו משליך על האפשרויות העומדות לחייב בניהול משא ומתן להסדר חובות וכי יכול הוא לפתוח בהליך זה בגין כל חוב העומד לרשותו. היתרון בהליך הסדר חוב הינו היכולת של החייב להתמקח על גובה החוב מתוך הבנה כי גם הנושים מעוניינים לסיים את ההליך ולהשיב את כספם בחזרה. הסדר חוב בהוצאה לפועל מקנה לחייב אפשרות להפחית משמעותית מגובה הריביות שהתווספו לקרן ובכך להגיע להסדר חוב נוח מבחינתו.

הסדר חוב שנערך במסגרת הוצאה לפועל יוגש לאישור רשם ההוצאה לפועל ועל הזוכה לוודא כי הליכי הגבייה שנקט נגד החייב יעצרו

 

הסדר חוב במסגרת ניהול משא ומתן עם בנקים וגופים גדולים אחרים

כאשר חייב נקלע לחובות מול גופים גדולים כגון בנקים הוא צפוי לדרך מתישה רוויה בעיקולים והגבלות שונות. בנקים מטבע הדברים מחזקים סוללת עו”ד המסייעים להם בגביית החובות ונקיטת הליכים בהוצאה לפועל.

כאשר חייב נקלע לחובות מול הבנקים,  לבנק יש יכולת תמרון גדולה יותר מלנושה רגיל זאת בשל עורכי הדין המייצגים אותו והשקט המשפטי שהם מעניקים לו כאשר הטיפול בגביית החוב עבר לידם. אין ספק כי הליכי חוב מול הבנקים יעמידו את החייב בנקודת פתיחה חלשה ויכולת משא ומתן גרועה יותר.

לאור העובדה כי הבנק הינו גוף גדול וחזק באופן טבעי החייב יהיה חלש יותר ועליו להבין זאת. מסיבה זו כאשר מעוניינים לפתוח בהליכי הסדר חובות מול בנק, יש לקחת עורך דין הבקיא בדיני הוצאה לפועל ויש ביכולתו לנהל משא ומתן יעיל ואפקטיבי עם עורכי הדין המייצגים את החייב.

עורך הדין המייצג את החייב במסגרת הסדר החוב מול הבנק ינצל את העובדה כי גם  הבנק מעוניין לסיים את ההליך ולהשיב את הכסף השייך לו ולכן יוכל לנהל משא ומתן לגבי הריביות שהתווספו לחוב המקורי וניפחו אותו לממדים לא פרופורציונליים.

מוזמנים לקרוא גם על – הסדר חוב לביטוח לאומי.

 

אפשרויות נוספות העומדות לחייב לפירעון החובות ויציאה לחיים חדשים

הסדר חוב בהוצאה לפועל הוא אחד מהאפשרויות הקיימות לחייב אשר צבר חובות ומעוניין לפרוע אותם ולפתוח דף חדש בחייו. ישנם מקרים בהם נקיטת הליך משפטי אחר הוא דווקא הפתרון היעיל לחייב שנקלע לחובות ולא דווקא הסדר חובות. אפשרויות נוספות הקיימות לחייב במסגרת סילוק החובות הם כדלקמן:

  • איחוד תיקים – חייב אשר צבר לפחות שני תיקים ויותר רשאי לפנות ללשכת הוצאה לפועל בה מתנהלים רוב תיקיו בבקשה לאיחודם במסגרת תיק אחד. תחת תיק האיחוד, יוכל החייב לפרוע את חובותיו בתוכנית תשלומים ארוכה ונוחה אשר תאפשר לו שגרת חיים תקינה. איחוד תיקים אף יביא להקפאת ההליכים במסגרת כל התיקים האחרים שנפתחו נגד החייב ובסיום צו התשלומים שניתן לו יוכל לצאת לדרך חיים חדשה נטולת חובות ונושים.
  • פשיטת רגל חדלות פירעון – הליך פשיטת רגל נפתח עם הגשת בקשה לצו חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הנאמן אשר קיבל את הצו לידיו, יבחן את הבקשה ולאחר שהשתכנע כי אכן יש מקום לפתוח בהליכי שיקום ייתן צו לחדלות פירעון ויכין תוכנית פירעון לחייב אשר יהיה עליו לעמוד בה בדבקות. עם סיום הליך חדלות פירעון, יעניק בית המשפט לחייב צו הפטר אשר יגן עליו מחובות שצבר ערב הגשת הבקשה לחדלות פירעון,

אם כן ניתן לראות כי מעבר להליך הסדר חובות ניתן אף באמצעות הליכים משפטיים אחרים לסלק את החובות שהצטברו הכול בהתאם לנסיבות החייב ויתר הנסיבות המתקיימות בהליך.

 

כיצד עורך דין יתרום להצלחת הליך הסדר החוב בהוצאה לפועל

כפי שניתן לראות, הליך הסדר חוב בהוצאה לפועל כרוך בניהול משא ומתן עם הנושים הקיימים בתיק או עם באי כוחם. ניהול משא ומתן זה צריך להיעשות באופן ממצה ויעיל תוך שמירה על כלל האינטרסים של החייב ללא פשרות. יש לזכור כי האופן טבעי הנושים יסרבו להתגמש עם החייב שכן מדובר בכספים אשר לטענתם מגיעים להם על פי חוק וברצונם כאמור להשיב אותם לחיקם.

הסדר חוב בהוצאה לפועל לרוב מגיע בנקודה קריטית כאשר נגד החייב תלויים ועומדים תיקים בהוצאה לפועל והוטלו עליו אף סנקציות שונות והגבלות. בדיוק בנקודה זו, נכנס עורך דין אשר ירתם להצלחת ההליך ויפעל באמצעות כל הכישורים שניחן בהם על מנת להביא להסדר חוב מקל ויעיל עבור החייב.

הסדר חוב כאמור לא חייב שיתרחש במסגרת הליכי הוצאה לפועל בלבד וכי גם במסגרת ניהול משא ומתן מחוץ לכותלי בית המשפט עורך דין יכול לסייע להצלחת ההליך באמצעות הניסיון והידע המשפטי שרכש. נקלעתם להליכי הוצאה לפועל ואתם מעוניינים להגיע להסדר חובות עם הנושים? אל תעשו זאת לבד, פנו אלינו עוד היום ואנו נדאג להגן על הזכויות שלכם באופן המרבי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן