ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ביטול עיקול חשבון בנק

הסנקציות המוטלות על חייב במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל כבדות וקשות. כל עוד החייב אינו טורח לפרוע את חובו ולסיים את הסוגייה המשפטית שנוצרו בענייניו הרי שהחובות ימשיכו לתפוח ולגדול ובמקביל ההגבלות אשר יוטלו עליו ימשיכו אף הן לעמוד בעינן. אחד מההגבלות הקשות ביותר שניתן הטיל על חייב מסגרת הליכי גביית החובות הוא עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל.

ביטול עיקול חשבון בנק - עו"ד עדי עקראוי ושות'

לעיקול חשבון בנק השלכות מרחיקות לכת המשפיעות על שגרת חייו של החייב ובני משפחתו. חייב אשר יוטל עיקול על חשבון הבנק שלו לא יוכל למשוך כספים מהחשבון ולא יוכל לנהל חיי משפחה תקינים כפי שכל אדם נורמטיבי מקיים. הגשת בקשה לביטול עיקול על חשבון הבנק לרשם ההוצאה לפועל, דורשת שיתוף פעולה של החייב ונכונות לעמוד בתשלומים אשר יקבעו בעניינו.

ביטול עיקול חשבון בנק היא פעולה נחוצה לצורך המשך שגרת החיים, אם הגעת למאמר זה וברצונך להביא להסרת העיקול דע כי מוטב שתעשה זאת מוקדם ככל שניתן על מנת שתוכל להשיב לעצמך את השליטה בחשבון הבנק שלך.

 

הדרך לטפל בעיקול המוטל על חשבון בנק

עיקול על חשבון בנק הוא אחד מהסנקציות שזוכה רשאי להטיל על חייב במסגרת הליכי ההוצל”פ שפתח נגדו לצורך גביית החובות שצבר. בין שלל האפשרויות העומדות לזוכה כאשר מעוניין הוא להפעיל לחץ על החייב לפירעון החובות הוא להטיל צו עיקול חשבון בנק שלו או צו עיכוב יציאה מהארץ. עיקול המוטל על חשבון הבנק של הזוכה ימנע ממנו לבצע פעולות בחשבון הבנק ויסב לו עוגמת נפש רבה ונזק כלכלי.

בטרם ניגשים להגיש בקשה להסרת העיקול מחשבון הבנק, יש לוודא כי קיימת נכונות לטיפול כללי בחובות הקיימים עד תומם. ככל והחייב מעוניין לסיים את הסוגייה המשפטית שנקלע אליה ולפרוע את חובותיו, ניתן בקלות ובתוך מספר ימים בודדים להסיר את העיקול מחשבון הבנק כמובן בהתאם לגובה החוב ויכולותיו הכלכליות של החייב.

 

האפשרויות העומדות בפני החייב לביטול העיקול מחשבון הבנק

אחרי שהחייב הבין כי ביטול העיקול הינה פעולה נחוצה אשר עליו לעשות כן ויפה שעה אחת קודם, כעת מה שנותר הוא למצוא את הפתרון היעיל והמתאים למידותיו. היות והפתרונות לביטול הגבלות בלשכת הוצאה לפועל כרוכות בהכרת העולם המשפטי לרבות סדרי דין והתנהלות מול גורמים משפטיים, מומלץ לחייב לפנות משרד עורכי דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל. עו”ד הבקיא בתחום זה, יוכל להעניק לחייב ייעוץ מקצועי ומנוסה אשר יביא לפתרון ההולם ביותר עבורו. בין האפשרויות העומדות לחייב לביטול העיקול הן:

  • איחוד תיקים – במסגרת איחוד התיקים כל ההגבלות שהוטלו על החייב לרבות עיקול על חשבון הבנק יוקפאו והחייב יאחד את תיקיו תחת קורת גג אחת ובמסגרת תיק האיחוד יפרע את חובותיו תחת צו תשלומים נוח וארוך. פתרון זה יכול לסייע לחייב הרבה מעבר להסרת העיקול עצמו כך שיוכל לפתור את החובות שצבר כולם עד תומם.
  • הסדר חובות – ביטול עיקול חשבון בנק יכול להיעשות אף במסגרת הסדר חובות אשר יגיע החייב עם הנושים השונים ובמסגרתו יוסרו או יוקפאו כל ההגבלות שהוטלו עליו. עם הגעה להסדר חוב, ניתן לפנות להוצאה לפועל על מנת שהסכם זה יקבל תוקף משפטי. הסדר חובות נערך לרוב ע”י עורך דין הוצאה לפועל המייצג את החייב לבין באי כוחם של הנושים. פתרון זה מתאים לחייב אשר ביכולתו לפרוע את החובות שצבר וכעת נמצא הוא במקום בו הוא יכול להתמקח עם הנושים השונים בדבר גובה הריביות והפיגורים שצבר החוב.
  • פשיטת רגל – פשיטת הרגל או בשמה החדש חדלות פירעון, מאפשרת לחייב למחוק את כל החובות שצבר לאחר שעמד בתוכנית צו תשלומים שתינתן לו וקיבל צו הפטר. הליך זה ארוך וממושך אך מתאים לחייבים אשר ידם קצרה מלסלק את החובות שצברו. במסגרת הליכי פשיטת רגל, יוקפאו כל ההליכים שהוטלו על החייב בתיקי ההוצאה לפועל והוא יוכל לשוב ולנהל מחדש את חשבון הבנק שלו.

 

מדוע חשוב להסיר את העיקול מחשבון הבנק

מעבר לעובדה כי עיקול על חשבון הבנק פוגע קשות בחייב במובן שאינו יכול למשוך כספים מהחשבון או להשתמש בכרטיס האשראי, הרי שעיקול על חשבון בנק הינו עיקול משכורת. חייב אשר יוטל עיקול על חשבון הבנק שלו לא יוכל למשוך את כספי המשכורת שלו מהבנק ולא יוכל לנהל חיי שגרה בסיסים ותקינים.

עיקול כספים הנמצאים בחשבון הבנק של החייב אינם רק כספי העובר ושב שלו אלא כספי משכורתו, תוכניות חיסכון, קרנות השתלמו ועוד. עיקול על חשבון הבנק יגרום לעיקול הכספים השייכים לחייב מכל החשבונות הקיימים לו עד שיפעל להסרת החוב. מעבר לעיקולים אלו, רשאי רשם ההוצאה לפועל להטיל הגבלות נוספות על החייב לרבות עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה מלהחזיק ברישיון נהיגה וכו’.

מעבר לעיקולים עצמם הרי שהגבלה בחשבון הבנק מלבצע פעולות בסיסות גורמת לחייב לתחושת בושה. דמיינו לעצמכם כי אפילו 50 ₪ אינכם יכולים למשוך מחשבון הבנק. חייבים רבים אשר נקלעים למצב זה אינם טורחים לקום ולטפל בבעיה שנוצרה מתוך תחושת פחד ובושה. האמת היא, כי בהליך די פשוט באמצעות עורך דין פשיטת רגל חדלות פירעון ניתן להביא למחיקת החובות והסרת כל ההגבלות שהוטלו על החייב לרבות עקול חשבון הבנק.

 

כיצד ניתן לדעת איזו אפשרות טובה ביותר לצורך הליך ביטול עיקול מחשבון הבנק

ביטול עיקול חשבון בנק זהו סימפטום לבעיה רצינית גדולה יותר אשר על החייב לפתור לצורך השבת חייו וחיי משפחתו למסלול החיים  התקין. כאשר מוטל עיקול חשבון בנק, לרוב הדבר ילווה בהגבלות נוספת קשות אף הן אשר יגבילו את שגרת חייו ויצרו את צעדיו.

בטרם ניגשים להסיר עיקול מחשבון הבנק יש לחשוב היטב אלו פעולות כדאי לנקוט לצורך מציאת פתרון כולל ומקיף לחובות שנצברו. הסרת העיקול מחשבון הבנק לכשעצמו לא תפתור דבר עבור החייב ולכן יש לחשוב על צעד ארוך טווח. חייב אשר יוגע להעריך את מצבו הכלכלי, הנכסים והכספים שיש לו יוכל לקבל החלטה לאחר שקיבל יעוץ מקיף על ידי עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל וחדלות פירעון.

הפתרון המשפטי להסרת העיקול מחשבון הבנק משתנה מחייב לחייב בהתאם למצבו הלכלכי וייתר הדברים אשר יש בהם כדי להשליך על יכולתו לעמוד בצו התשלומים אשר יקבע בעניינו שקילת האפשרויות העומדות לחייב בטרם פתיחת הליך משפטי היא דבר חשוב והכרחי להשגת התוצאה הטובה ביותר עבורו.

 

קבלת יעוץ משפטי כאשר מעוניינים לבטל עיקול על חשבון הבנק

כפי שראינו במאמר זה, עיקול על חשבון בנק עלול להביא לפגיעה קשה בשגרת חייו של החייב ובני משפחתו. הגבלות ועיקולים על חשבון הבנק של החייב עלולים לפגוע בו קשות הרבה מעבר לעיקול כספי העו”ש שלו. כאשר מוטל עיקול על חשבון הבנק ניתן לעקל כספים רבים הנמצאים בו לרבות כספים הנמצאים בתוכניות חיסכון וקרנות השתלמות.

בחירת הפתרון המשפטי לצורך ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל דורשת אמנם התייעצות עם עורך דין הבקיא ומנוסה בטיפול במקרים מסוג זה, יחד עם זאת, גם לאחר שנבחר הפתרון המשפטי יש צורך בסיוע של עורך דין אשר ביכולתו להביא להסרת העיקול ומחיקת החובות עד תומם.

כל אפשרות משפטית אשר תיבחר לצורך הסרת העיקול מחשבון הבנק לרבות מחיקת החובות תדרוש ידע משפטי, הכרת החוק והפסיקה וכן התנהלות מול גורמים שונים המעורבים בהליך הטיפול בבקשה כגון בתי המשפט, רשמי הוצאה לפועל, כונס הנכסים הרשמי וכו’. מעבר לכך, המסמכים והטפסים אשר יש להגיש במסגרת הגשת הבקשות טעונות לעיתים קרובות אימות של עו”ד וכן ניסוח כתיבה משפטי.

עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון יוכל לוודא כי המסמכים מוגשים כהלכה ללא חוסרים וטעויות ובכך להבטיח את קבלת הבקשה ולהגדיל את סיכויי הצלחתה. זכרו כי כאשר אתם מתמודדים מול גורמים משפטיים אשר ביכולתם להכריע ולקבוע מה יעלה בגורל חשבון הבנק שלם ובחירות שלכם אתם לא רוצים להיות לבד.

עורך דין מקצועי יוכל ללוות אתכם עד קבלת צו ההפטר ולהאיר לכם את הדרך באופן בטוח וקל. הליך מחיקת החובות אינו קצר וקל כפי שנוטים לחשוב, יש לוודא כי כל הפעולות הנדרשות בו מתבצעות על הצד הטוב יותר ובאופן מלא והכרחי לצורך מחיקת החובות.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל לרבות הסרת עיקולים והגבלות. צוות משרדנו עורך ומצויד בכל הכלים המשפטיים הנדרשים לצורך מחיקת החובות שצברתם וביטול ההגבלות השונות. השאירו לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן