ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מימוש עיקול בהוצאה לפועל

חייב אשר צבר לחובתו חובות בהוצאה לפועל עלול למצוא עצמו תחת סנקציות והגבלות משמעותיות אשר תוטלנה עליו ע”י הזוכים השונים אשר פתחו כנגדו את התיקים בהוצאה לפועל. במסגרת הליכי הוצאה לפועל, ניתן להטיל על החייב הגבלות קשות וחמורות אשר תגבלנה את צעדיו ותצרנה את מעשיו. כך למשל, ניתן לעקל את כספיו הנמצאים בחשבון הבנק שלו, ניתן להטיל עיקול על כספים השייכים לחייב הנמצאים בידי צד ג’ וכו’.

מימוש עיקול בהוצאה לפועל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

מימוש עיקול בהוצאה לפועל היא הדרך היחידה הקיימת בידי הזוכה לממש את חובו ולקבל את כספיו המגיעים לו מידי החייב במסגרת מימוש העיקול אשר הטיל על החייב בין אם מדובר בכספים של ממש או ברכוש אחר השווה כסף. חייב אשר הוטלו עליו עיקולים שונים מומלץ לו לפעול באופן מידי לביטול העיקולים וסילוק החובות בטרם ינקטו הזוכים בהליך של מימוש העיקול.

בהליכי הוצאה לפועל כפי שנראה מיד, לזוכים אפשרויות רבות ומגוונות לפעול כנגד החייב אשר אינו טרח לפרוע את חובותיו. מומלץ לחייב אשר נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל והחלו הליכי גבייה לפנות למשרד עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בדיני הוצאה לפועל, חדלות פירעון ופשיטת רגל על מנת שאלו יסייעו לו לסלק את החובות ולפתוח בדרך חדשה נטולת נושים וחובות.

 

מהם סוגי העיקולים אשר רשאי זוכה להטיל על חייב במסגרת הליכי הוצאה לפועל

כפי שצוין קודם לכן, במסגרת הליכי גביית החוב רשאי להגיש זוכה בקשה להטלת עיקולים על רכושו וכספיו של החייב. את הבקשה להטלת העיקול תעביר לשכת ההוצאה לפועל לעיונו של רשם ההוצאה לפועל הדן בתיק אשר יחליט אם להיעתר לבקשה אם לאו.

בין סוגי העיקולים הנפוצים אשר רשאי זוכה להטיל על חייב במסגרת הליכי גביית החוב הם כדלקמן:

  • עיקול מקרקעין – ככל ולחייב נכסים, קרקעות ונדל”ן אחר השייך לו רשאי הזוכה לבקש מרשם הוצאה לפועל להטיל עיקול על נכס זה ובאמצעותו לממש את כספיו המגיעים לו.
  • עיקול צד ג’ – פעמים רבות לחייב כספים הנמצאים בידי צד ג’ (צד שלישי המחזיק בהם). הדוגמה הנפוצה ביותר לעיקול צד ג’ הוא במקרה שלחייב כספים הנמצאים בקרן פנסיה, או בחברת ביטוח המחזיקה בכספיו של החייב. ככל ולחייב כספים הנמצאים בידי צד ג’ ניתן לפנות לרשם הוצאה לפועל בבקשה למימוש כספים אלו.
  • עיקול שכר עבודה – חייב אשר עובד וקיימת לו הכנסה חודשית קבועה עלול למצוא את חשבון הבנק שלו תחת עיקול וכן כספי המשכורת שלו עלולים להיתפס במסגרת הליך העיקול.
  • עיקול מיטלטלין – עיקול מיטלטלין לרוב עוסק בעיקול של חפצים השייכים לחייב כגון ריהוט, חפצים שונים וכו’. כמובן שלא ניתן לעקל את כל רכושו של החייב והטלת העיקול מותנת בהוראות החוק בהקשר זה.

 

מי רשאי לבקש מרשם הוצאה לפועל להטיל עיקול על נכסי וכספי החייב

זוכה המחזיק בידו פסק דין המורה לחייב לשלם לו סכום כספי כלשהו או זוכה המחזיק בידיו שטר חוב ממנו ניתן ללמוד כי על החייב להעביר לו סכום כספי כלשהו רשאי לפנות ללשכת הוצאה לפועל בבקשה להטלת עיקול על כספי החייב ומימושם בעת הצורך. כמו כן, יש לשים לב כי טרם מימוש עיקול בהוצאה לפועל יש לוודא כי נעשה רישום עיקול שהינו למעשה ההליך המקדים לבקשה למימוש העיקול עצמו.

המידע באתר רשות האכיפה והגבייה מפורט וממצה ובאמצעותו ניתן להבין כיצד ובאיזה אופן ניתן לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה למימוש העיקול שהוטל על החייב. יש לשים לב כי את הבקשה למימוש העיקול יש להגיש על גבי טופס מס’ 508 ולסמן על גביו את ההליך הנדרש.

 

מה ניתן לעשות כאשר הוטל עיקול על כספים השייכים לחייב

הדרך הטובה ביותר לביטול העיקול היא כמובן לשלם את החוב הקיים בהוצאה לפועל ובכך לסיים ולהביא לסילוק החובות. יחד עם זאת, פעמים רבות חייבים טוענים כי העיקולים אשר הוטלו עליהם אינם מוצדקים וכי יש להורות על ביטולים מסיבות כאלה ואחרות. כך למשל, חייבים אשר טוענים כי עוקלו להם כספים אשר אינם שייכים להם רשאים לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה לביטול העיקול.

חייבים אשר טוענים כי אינם חייבים את הכספים הנטענים רשאים אף הם להגיש בקשה לביטול העיקול לרשם הוצאה לפועל ולנמק מדוע לטעמם אין מקום להורות על מימוש העיקול. מימוש עיקול בהוצאה לפועל אינו גזרה מן השמיים ובאמצעות נקיטת ההליך המתאים בהחלט ניתן להתמודד עמו ואף להביא לביטולו.

 

מדוע מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל כאשר הוטל עיקול על כספים או רכוש במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל

כפי שראינו במאמר זה, הליכי מימוש עיקול בהוצאה לפועל יכולים להיות רבים ומגוונים לרבות כספים הנמצאים בידי חברות ביטוח או צדדים שלישיים אחרים. פעמים רבות חייבים כלל לא יודעים כי כספים השייכים להם עוקלו על ידי הזוכים ורק בדיעבד זמן מה לאחר מכן נודע להם העניין.

עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל חדלות פירעון ושיקום כלכלי יוכל לסייע לחייב להבין במה דברים אמורים וכיצד יכול הוא להתמודד עם העיקול שהוטל עליו ואף לפרוע את החוב כולו. עיקול שהוטל על כספי החייב או רכושו הוא רק סימפטום לבעיה רצינית יותר אשר על החייב להירתם ולפתור אותה עד תום.

עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל יוכל לאתר את שורש הבעיה ולהמליץ לחייב על האופן שבו עליו לנקוט על מנת שהחוב יוסר ואיתו העיקול. משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני הוצאה לפועל לרבות חדלות פירעון ופשיטת רגל. הוטל עיקול על חשבון הבנק שלכם או על אחד מהנכסים השייכים לכם? פנו אלינו עוד היום ואנו נפעל להילחם עבורכם עד ביטול העיקול.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן