ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

אגרת פירוק חברה: אחד מבין תשלומים רבים

לקיומה של חברה השלכות שונות ועלות שונות שעליה לבצע במהלך חייה ובין היתר תשלום אגרה שנתית, הגשת דוחות לרשם החברות מידי שנה ועוד. גם כאשר חברה מעוניינת להתפרק יש לוודא כי תהליך הפירוק נעשה בהתאם לחוק לרבות כל השלבים הנדרשים לפירוקה החברה.

אגרת פירוק חברה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

כפי שנראה מיד, ישנן מספר סיבות עיקריות ובולטות לפירוק חברה כאשר בכל אחת מהן על הגורם המפרק לשלם אגרת פירוק החברה אלא אם ניתן לחברה פטור מתשלום אגרת פירוק חברה.

יש לזכור כי הליך פירוק החברה הוא מעשה הדורש מיומנות, מקצועיות וידע משפטי. קיימים מספר שלבים עיקריים לפירוק חברה כאשר בכל אחד ואחד מהם יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני חברות על מנת ששלב זה יעשה בצורה יסודית ומקצועית. במאמר זה נראה מהו תשלום אגרת פירוק חברה, נבדוק מתי ניתן להגיש בקשה לפטור משתלום אגרה זו ובאיזה אופן עושים זאת.

 

הסיבות הנפוצות לפירוק חברה

לפירוק חברה יכולות להיות מגוון רחב של סיבות אפשרויות אשר לכולן מטרה אחת משותפת והיא הפסקת חייה החברה וחיסולה על כל המשתמע מכך. בין מגוון הסיבות האפשריות לפירוק חברה ניתן למצוא את המקרים הבאים:

  • פירוק חברה מרצון – פירוק חברה לעניין סעיף זה יכולה להיות גם פירוק חברה מרצון בהליך מזורז. הליכי פירוק החברה במקרה זה יחלו כאשר דירקטוריון החברה החליט מסיבות כאלה ואחרות על פירוקה וחיסולה. לעיתים בשל סכסוך בין מנהלי החברה ובעליה, מחליט דירקטוריון החברה כי יש צורך בפירוקה.
  • החברה הפסיקה את פעילותה – במצב דברים שכזה, כל עוד לא החלו הליכי הפירוק, על החברה להמשיך ולשלם את האגרה השנתית לרבות הגשת דוחות שנתיים על אף שבפועל הלכה למעשה אינה מנהלת חשבונות בנק או משלמת מיסים כגון מס הכנסה ומע”מ.
  • פירוק חברה ע”י נושים – כאשר החברה נקלעה לחדלות פירעון הרי שנושיה יכולים לפתוח בהליכי פירוק החברה במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. בקשה מתאימה לפירוק החברה תוגש לבית המשפט המחוזי ותדון על ידיו. במקרה שכזה, ימנה כונס הנכסים לחברה נאמן אשר יכנס את נכסי החברה ויפרע באמצעותם את החובות שצברה. כפי שנראה מיד, על מנת לקבל פטור משתלום אגרת פירוק חברה יש לעמוד במספר תנאים הנדרשים בהתאם לחוק.

 

תשלומים שונים הכרוכים בפירוק חברה

אמנם מאמר זה עוסק ומתמקד בתשלום אגרת פירוק חברה אך יחד עם זאת, יש לזכור כי כאשר פותחים בהליך לפירוק חברה יש לשים לב לתשלומים נוספים אשר יהיה על החברה להוציא מכיסה לצור חיסולה. לעיתם, תשלומים אלו אינם מעטים כך שבהחלט יש לשקול את מלוא הכספים שידרשו לצורך פירוקה.

בין התשלומים הנפוצים כאשר מעוניינים לפרק חברה ניתן למצוא את תשלום שכר טרחת עורכי דין המטפלים בבקשה מטעם החברה, תשלום אגרת פירוק חברה, תשלום משלוחי דואר, תשלום בגין פרסום ברשומות (תשלום זה עומד על סך 240 ₪), אסיפות הנושים וכו’.

אמנם, עבור חברות לא פעילות ההמלצה הגורפת היא להביא לפירוק החברה על ידי רשם החברות ובכך להימנע מהטלת קנסות וסנקציות שונות אך בהחלט יש לזכור כי לפירוק החברה השלכות כלכליות בטווח המיידי אשר יש לשים לב אליהן.

 

מתי יינתן פטור משתלום אגרות לחברה הנמצאת בפירוק

פטור מתשלום אגרות יינתן אך ורק לחברה הנמצאת בהליך פירוק מרצון להבדיל מפירוק על ידי נושים או בית המשפט. תנאי סף לבקשה לפטור מאגרה לחברה הנמצאת בהליך פירוק מרצון הוא הגשת תצהיר מטעם דירקטוריון החברה על כך כי החברה חדלה מלהתקיים והיא אינה מחזיקה בחשבון בנק פעיל.

פטור מתשלום חובות אגרה בהליך פירוק חברה יינתן עבור תשלום אגרות שנתיות אשר טרם שולמו עד מועד הגשת הבקשה לפירוק החברה.

 

מדוע יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני חברות כאשר מעוניינים לפרק חברה

החלטה על פירוק חברה יכולה להיות לעיתים קשה ומורכבת. מעבר לחוסר הוודאות הטמונה בפירוק חברה הרי שכאשר מעוניינים לפרק חברה קיימים אגרות שונות ותשלומים שונים אשר על החברה להוציא מכיסה לצורך פירוק החברה. פעמים רבות בעלי החברה אינם מודעים להליכים הקשורים בפירוק החברה לרבות הכספים הרבים שעליהם להוציא מכיסם לצורך פירוק החברה.

כמו כן, גם הגשת הבקשה לפירוק החברה צריכה לעשות בליווי המסמכים המשפטיים הנדרשים לרבות תצהירם ומסמכים נוספים הנדרשים. לפירוק חברה מעבר להגשת המסמכים ישנו גם הליך מסודר ותקין אשר יש לפעול לפיו ולסיים את חייה החברה כפי שנדרש עד חיסולה הסופי על ידי רשם החברות.

אגרת פירוק חברה אינה התשלום היחידי שעל בעלי החברה להוציא מכיסם כאשר הם מעוניינים להביא לפירוק החברה אלא יש לשקול אף את רכיב שכר טרחת עורכי הדין לרבות הכספים שיש להעביר למפרקים השונים וכן אגרות שונות נוספות שיש לשלם. לעורך הדין בהליך פירוק החברה תפקידים שונים והוא הגורם אשר מנצח על פירוק החברה באופן תקין עד לתחנה האחרונה וחיסולה על ידי רשם החברות.

הליך פירוק חברה הינו הליך ארוך המורכב מפעולות משפטיות ושאינן משפטיות יחד. מומלץ לא להתמודד עמו באופן עצמאי ולפנות אל עורך דין פירוק חברה העוסק בדיני חברות וחדלות פירעון על מנת שיסייע לכם לצלוח את ההליך על הצד הטוב ביותר.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חברות לרבות חדלות פירעון ושיקום כלכלי ופירוק חברות. משרדנו ערוך ומוכן לסייע לכם בהליך פירוק החברה החל מהשלב הראשוני הכולל תכנון נכון ועד לחיסולה במרשמי רשם החברות. אל תתמודדו עם פירוק החברה לבד, השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם על מנת לסייע לכם לצלוח התהליך כולו באופן מקצועי ומוצלח.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן