ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

שלבי פירוק חברה – איך מתבצע ההליך

חברה בע”מ הינה ישות משפטית בפני עצמה הנושאת בזכויות וחובות. בדומה ליחיד הנקלע להליכי חדלות פירעון גם חברה עלולה במצבים מסוימים להיקלע לקשיים כלכלים ומצב בו אינה יכולה לפרוע את החובות שצברה.

שלבי פירוק חברה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

בשל העובדה כי חברה בעלת אישיות משפטית בפני עצמה, הליכי פירוק שלה יעשו באופן שונה מהליכי פירוק של אדם פרטי. קיימים שלושה מצבים בהם חברה יכולה להיקלע להליכי חדלות כאשר הבולט בהם הוא פירוק חברה מרצון. כפי שנראה מיד, שלבי פירוק חברה מרצון כוללים לא מעט פעולות שעל דירקטוריון החברה לבצע בטרם תוכרז החברה כחברה מחוסלת ותחדל מלהתקיים.

בהקשר זה ראוי לציין כי פירוק חברה מסיבות כלכליות וקשיים נוספים הוא דבר כואב ומצער. ההתמודדות עם שלבי פירוק החברה טעונים הגשת מסמכים משפטיים ובירוקרטיה ממושכת. מומלץ כי כאשר שוקלים לפתוח הליך זה לקבל קודם לכן ייעוץ משפטי מקיף ע”י עורכי דין המתמחים בדיני חברות.

 

פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות שלה

לפירוק חברה מרצון ישנם יתרונות רבים על פני פירוקים אחרים. פירוק החברה מרצון מאפשר לה לנהל את הליך הפירוק כפי שהיא מעוניינת ללא התערבות בית משפט או גורמים אחרים.

פירוק מרצון לרוב יתקבל על ידי מנהלי החברה כאשר אלו הגיעו לכלל מסקנה כי החברה אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה. בקשה לפירוק חברה מרצון יכולה להיות מוגשת על ידי נושי החברה, החברה בעצמה, בעלי המניות שלה ועובדיה. השלבים לפירוק החברה מרצון הם כדלקמן:

תצהיר כושר הפירעון –

תצהיר כושר פירעון יערך וייחתם על ידי כל הדירקטורים של החברה אשר הצהירו כי ביכולת החברה לפרוע את החובות שצברה בתוך שנה ממועד תחילת הפירוק. תצהיר זה יועבר לידי רשם החברות.

הודעה על אסיפה כללית –

21 ימים לפחות טרם עריכת האסיפה הכללית על מנהלי החברה להעביר הודעה לבעלי המניות שלה בדבר קיומה של האסיפה. בהסכמת בעלי המניות ניתן לקצר את פרק זמן זה.

אסיפה כללית –

עם עריכת האסיפה הכללית, ימנו בעלי המניות נאמן אשר יהיה אחראי לרכז את נכסי החברה ולפרוע את החובות באמצעותם. הנאמן מחויב להעביר לרשם החברות הודעה בדבר מינויו.

שינוי סטטוס החברה –

מיום קבלת ההודעה על מינוי הנאמן ופירוק החברה מרצון ישנה רשם החברות את סטטוס החברה מחברה פעילה לחברה בפירוק מרצון.

תפקיד הנאמן בהליך –

לאחר קבלת התפקיד, יפעל הנאמן לסילוק כל החובות שהחברה יצרה באמצעות נכסיה ורכושה וכן ידאג להסיר את העיקולים וההגבלות שהוטלו עליה. עם סיום תפקידו, יערך הנאמן דו”ח מסכם של הפעולות שביצע ויכנס אספיה מסכמת של בעלי המניות.

7 ימים לכל היותר לאחר ביצוע האסיפה המסכמת, יעביר הנאמן לידי רשם החברות את פרוטוקול האסיפה וכן הדו”ח שערך. רשם החברות יוודא כי לא קיימת לחברה עוד חוב כלשהו ולאחר מכן ירשום את החברה כחברה מחוסלת מרצון.

שלבי פירוק חברה מרצון כפי שניתן לראות נעשים ברובם באמצעות החלטות שהחברה מקבלת מרצונה ועל ידי נאמן אשר היא ממנה. אין ספק כי כאשר החברה נקלעת לקשיים כלכלים ולא נראה בטווח הקרוב כי תוכל לפרוע את חובותיה מומלץ לפתוח בהליכי פירוק מרצון.

פירוק חברה על ידי נושים

כאשר נושי החברה מגיעים לכלל מסקנה כי החברה הפסיקה לעמוד בהתחייבויותיה ואינה מסוגלת לפרוע את החובות שצברה רשאים הם לפתוח בהליך פירוק החברה. בפירוק החברה על ידי נושים יש לשלוח הזמנה לאסיפה כללית של הנושים לפחות 21 ימים טרם מועד קיום האסיפה.

במעמד קיום האסיפה, יעביר דירקטוריון החברה לנושים דו”ח אודות מצבה הכלכלי של החברה. כמו כן, ימנו הנושים מפרק לחברה אשר יפרע את חובותיה. בסיום ההליך, יוגש דו”ח לרשם החברות אשר יחסל את החברה.

 

פירוק חברה על ידי בית המשפט

הסיבות היכולות לגרום לפירוק חברה על ידי בית המשפט הן שיתוק כללי של החברה לתקופה של שנה לפחות או החלטת בית המשפט. בקשה לפירוק חברה אשר מוגשת לבית המשפט תוגש לבית המשפט המחוזי.

פירוק חברה על ידי בית המשפט - עו"ד עדי עקראוי ושות'

בקשה זו יכולה להיות מוגשת על ידי החברה עצמה או על ידיה הנושים שלה.

במקרה של פירוק חברה על ידי בית המשפט, הנאמן אשר יטפל בחברה ובחובות שצברה ימונה על ידי בית המשפט.  בסיום הליך הפירוק וסילוק החובות,

תישלח הודעה לרשם החברות אשר ירשום את החברה כמחוסלת. מוזמנים לקרוא גם על – פירוק חברה עם חובות.

מדוע מומלץ לפנות לעורך דין דיני חברות כאשר מעוניינים לפרק חברה

כפי שניתן לראות, קיימים שלושה מצבים בהם ניתן לפתוח בהליכי פירוק חברה. שלבי פירוק חברה משתנים ממקרה למקרה ודורשים הגשת מסמכים מתאימים, מעבר בין שלבים מסוימים וסיום ההליך בתוצאה מוצלחת.

פירוק חברה מרצון הוא למעשה השלב הנוח ביותר עבור חברה כאשר הגיעה למסקנה כי אינה מסוגלת להמשיך לתפקד. כאשר לחברה יש די נכסים לפרוע את החובות שיצרה, מומלץ לה לפתוח בהליכי פירוק מרצון בטרם יחמיר המצב והחובות ילכו ויגדלו.

בפירוק מרצון בהליך מזורז, יכולה החברה לבחור את זהות הגורם אשר ימונה כנאמן לנכסיה ויפרע באמצעותם את החובות שצברה, בעצם מדובר בפירוק חברה מרצון ומינוי גורם אשר יפרקה.

פירוק מרצון מאפשר לחברה להיות חלק פעיל מהליך הפירוק שלה ולא לבצע פעולות אשר נכפו עליה כתוצאה מהחלטה של בית המשפט או גורם משפטי אחר.

הסיוע של עורך דין פירוק חברה הוא משמעותי ביותר. עורך דין הבקיא בדיני חברות והוצאה לפועל יוכל בקלות להמליץ לחברה באיזה הליך משפטי לנקוט לצורך חיסול החובות וכן ללוות אותה בכל שלבי הליך הפירוק אז לחיסולה (פנייה לגופים מס הכנסה, רשם החברות וכו’). עורך דין מקצועי אף יוכל לפעול להגשת בקשה לפטור מאגרה ובכך לסייע לחברה לחסוך כספים מיותרים אשר יכלו לשמש לסילוק החובות.

חשוב לזכור כי כאשר מתחילים בהליך של פירוק חברה באופן טבעי קיימים אף מטלות נוספות שאינן קשורות בהכרח להליך הפירוק אך מהוות מטרד לא קטן עבור בעלי החברה. מסיבה זו, עורך דין אשר הוא גם בעל מקצוע יוכל לטפל עבורכם בהליך הפירוק מבלי שתצטרכו להיות טרודים בו ומבולבלים.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חברות, חדלות פירעון והוצאה לפועל. עם הניסיון והכלים המשפטיים העומדים לרשותנו נוכל לסייע לכם לפרק את חברתכם במהירות, יעילות ומינימום טרטור מצדכם. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן