ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

פירוק חברה עם חובות

בקשה לפירוק חברה עם חובות בשונה מפירוק מרצון תוגשה כאשר החברה צברה חובות כספיים אשר אין ידה משגת לפרוע אותם והיא חדלת פירעון. כאשר חברה נקלעת למצב דברים שכזה, הדרך הנכונה היא להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ולפעול למחיקת החובות.

פירוק חברה עם חובות - עו"ד עדי עקראוי ושות'

עובר לפירוק החברה, ינסה בית המשפט לבדוק האם ניתן לשקם את החברה ולהבריאה. המצב האידיאלי בטרם תפורק חברה הוא לפעול לשיקום החברה ופירעון החובות שצברה עד תומם. היה ובית המשפט נכח כי לא ניתן להביא לשיקום החברה והמשך תפקודה התקין, ניתן יהיה לפעול לפירוקה וסיום הליכי פשיטת רגל עד קבלת צו ההפטר.

 

האפשרות העומדת לחברה עם חובות

חברה אשר צברה חובות כספיים צריכה לזכור כי לא ניתן יהיה לפתוח בבקשה לפירוק חברה מרצון במידה והחברה לא תתחייב לפירעון החובות. חברה אשר קיימים לה חובות כספיים רשאית לפתוח בהליך מחיקת חובות, הליך חדלות פירעון ולהביא למחיקת החובות לאחר קבלת צו ההפטר.

במידה והחברה יכולה לפרוע את החובות שצברה מבלי לפתוח בהליכי חדלות פירעון הרי שניתן יהיה לפתוח בהליך של פירוק מרצון, הליך שנעשה על ידי בעלי המניות של החברה. בפועל יוצא, כי חברה אשר לחובתה חובות כספיים עצומים תפתח בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ובכך למעשה תוכל להביא למחיקת החובות ויציאה לדרך חיים חדשה.

הליכי חדלות פירעון כפי שנראה בפסקה הבאה הינם הליכים המיועדים לחייבים אשר אין ביכולתם לפרוע את החובות שצברו ומעוניינים לצאת לדרך חיים חדשה ולפתוח דף חדש בחייהם. פירוק חברה עם חובות באמצעות הליך חדלות פירעון הוא אחד מהאפשרויות העומדות לחברה אשר אינה מסוגלת לפרוע את החובות שצברה.

 

מהו הליך חדלות פירעון

פירוק החברה במסגרת הליך חדלות פירעון היא פעולה אשר מתבצעת כאשר החברה איבדה את כושר הפירעון שלה ואינה מסוגלת לפרוע את החובות שצברה. חברה הנמצאת במצב זה, רשאית לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ולהתחיל במסלול פירוק החברה.

הליך חדלות פירעון למעשה הינו הליך משפטי ארוך וממושך אשר במסגרתו תפורק החברה, ימונה לה נאמן וכונס נכסים והיא תצטרך לעבור הליך ארוך עד קבלת צו ההפטר. במסגרת ההליך צפויה לחברה דרך ארוכה והיא תצטרך להגיש דוחות לרשם החברות וכן לנאמן אשר ימונה בתיקה ויהיה אחראי על פירוקה.

במסגרת הליכי פירוק החברה יכונסו כל נכסי החברה וימכרו לצורך סילוק החובות שהיא צברה. כינוס נכסים במסגרת הליך חדלות פירעון הוא אחד הפעולות החשובות ביותר ונועדו למקסם את ההליך ולאפשר לחייב להחזיר ולו מהמעט שניתן לנושים השונים.

 

ההבדל בין פירוק חברה עם חובות לחברה ללא חובות

קיים הבדל מהותי כאשר אנו עוסקים בפירוק חברה עם חובות כספיים לבין חברה אשר לא צברה לחובתה חובות. כאשר מדובר בחברה אשר אינה צברה חובות כספיים הרי שניתן לפתוח בהליך פירוק חברה מזורז מרצון ויחסית במהירות האפשרית להביא לפירוקה. כאשר מדובר בחברה אשר צברה חובות כספיים על בעלי המניות של החברה להתחייב כי ביכולתם לפרוע את החובות שהחברה צברה. במידה והחברה אינה יכולה לפרוע את החובות שצברה אין מנוס מנקיטת הליכי חדלות פירעון.

הליך של פירוק חברה במסגרת חדלות פירעון פשיטת רגל הינו הליך ארוך וממושך אשר יהיה מלווה בהגבלות אשר תוטלנה על החברה וכן בית המשפט המחוזי יהיה מעורב בפירוקה. אין ספק כי הדבר הנכון ביותר עבור חברה ובכלל עבור כל אדם הוא לא לצבור חובות כספיים ולהתנהל באופן נכון על מנת שבבוא היום מן הימים יוכל לפרק את החברה ללא בעיה ובמהירות.

 

עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון יוכל לסייע בפירוק החברה

כאשר מעוניינים לפרק חברה ובפרט כאשר מדובר בחברה עם חובות כספיים מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון על מנת שיוכל לסייע לכם לפרק את החברה בצורה הנכונה ביותר ללא הותרת חובות כספיים. פירוק חברה עם חובות הוא עניין הדורש מיומנות ומומחיות משפטית אשר רק לעורך דין העוסק בתחום יש.

פירוק החברה מעבר לפעולות הטכניות אשר כרוכות בפירוק החברה הרי שכאשר ישנם חובות כספיים לחברה יש לפעול למחיקת החובות ויציאה לחיים חדשים. מחיקת חובות וניהול הליך חדלות פירעון הוא עולם ומלואו שלמים רלוונטיים רק להליך המשפטי עצמו. מסיבה זו כאשר מעוניינים לפתוח בהליך חדלות פירעון יש לוודא כי עושים זאת באמצעות עורך דין פירוק חברה המתמחה בתחום.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן