ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

פירוק חברה על ידי עובדים

פירוק חברה על ידי עובדים, רקע כללי בנושא פירוק חברה על ידי עובדיה

כל עוד החברה חייה וקיימת ומתפקדת אין כל סיבה ויכולת לעובדיה לפתוח בבקשה לפירוקה. פירוק חברה על ידי עובדים יעשה במקרים בהם חברה חדלה מלתפקד ואינה מסוגלת להמשיך ולהעביר לעובדיה את משכורתם לרבות הפרשות לקרן הפנסיה וכו’.

פירוק חברה על ידי עובדים - עו"ד עדי עקראוי

עובדי חברה המרגישים כי החברה נקלע למשבר כלכלי וכי בקרוב מאוד ייווצר חשש אמיתי ורציני כי הם יפוטרו ללא קבלת פיצויי פיטורים וכל הזכויות הסוציאליות המגיעות להם רשאים להגיש בקשה לפירוק החברה.

כאשר קיים חשש שכזה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה ודיני חדלות פירעון על מנת שזה ישקול את כל השיקולים הרלוונטיים ויוודא כי שכר העבודה של העובדים נשמר וכן כל זכויות עובדים הרלוונטיות.

 

זכויות עובדים הניתנות על ידי המוסד לביטוח לאומי כאשר החברה בהליך חדלות פירעון

עובדים אשר החברה בה עובדים נקלעה להליך חדלות פירעון רשאים לפנות למוסד לביטוח לאומי בכדי לקבל את הזכויות הסוציאליות המגיעות להם. בין הזכויות שרשאים העובדים לקבל מביטוח לאומי הן:

  • שכר העבודה לרבות שעות נוספות שלא שולמו לו על ידי המעסיק. כמו כן, זכויות סוציאליות נוספות שלא שולמו כגון הפרשה לקרן פנסיה וכו’.
  • לצורך מרכיב זכויות הגמלה, לא יילקח בחשבון רכיבים נוספים להם היה זכאי העובד במהלך עבודתו כגון רכב ממקום העבודה או טלפון.
  • הגמלה המקסימלית אשר תשולם לעובד שהחברה בה עסק התפרקה הינה 117,000 ₪ מיום בקשת הפירוק כאשר לגמלה זו יתווספו ריבת והצמדה מיום בו נכנסה לתוקף. ביטוח לאומי בראש ובראשנה משלם כאשר מוגשת תביעות החוב את שכרו של העובד לפני גמלה כזו או אחרת.

 

מה ניתן לעשות הלכה למעשה כאשר החברה בה אתם מעוסקים נמצאת בהליך פשיטת רגל

אין ספק כי היקלעות מקום העבודה למשבר בו היא נמצאת בהליכי חדלות פירעון וניתן כנגדה צו פירוק הוא מצב לא נעים ולא אידיאלי. המצב חמור יותר כאשר מדובר בחברה בה אתם מעוסקים שנים ארוכות ולפתע כך ביום אחד נקלעה לחובות כספיים ואינה מסוגלת לשלם לכם את שכרכם כפי שצריך להיות.

יחד עם זאת, זה הזמן לשנס מותניים ולהתחיל לפעול לצורך שמירה והגנה על הזכויות המשפטיות המגיעות לכם על פי החוק. היה ואתם חוששים כי החברה בה אתם מועסקים נקלעה למשבר, יש לפנות לייעוץ עורך דין הבקיא בתחום חדלות פירעון ודיני עבודה על מנת שיבדוק את הדברים הבאים:

  1. מצבה הכלכלי האמיתי של החברה – האם מדובר במשבר רגעי בו החברה נמצאת או במצב כלכלי אמיתי קשה המשקף עתיק קודר ביחס לתחזיתה.
  2. יש לבחון גם האם הגשת הבקשה לפירוק החברה כדין הוגשה או שמא עומדים מאחוריה אינטרסים אחרים שאינם חותרים לטובת העובדים ושמירה על זכויותיהם.
  3. מה הוא גובה החובות של החברה כלפי עובדיה וכמה עליה לשלם לכל עובד ועובד אשר יפוטר במידה והחברה תפשוט את הרגל.
  4. עורך הדין יבדוק גם האם במידה ובית המשפט יורה על מתן צו פירוק לחברה עובדיה החברה יהיו מכוסים ומוגנים ע”י ביטוח לאומי וזכויותיהם תשמרנה כחוק. פירוק החברה מסמן את סופה ולכן יש לוודא כי כל עובדיה מוגנים על ידי החוק ומכוסים מבחינת ביטוח לאומי אשר יפצה אותם במקרה בו החברה תפשוט את הרגל.
  5. יש לבדוק גם האם הבעלים של החברה פועלים להברחת נכסים ובכך להתחמק מתשלום הכספים המגיעים לעובד. במקרה ואכן קיים חשש כזה יש לפנות בבקשה מתאימה לבית המשפט על מנת שייתן צו כינוס נכסים. הכונס הרשמי לאחר החלטה כזו יכנס את נכסי החברה ויוודא כי מצבם המשפטי נשמר בכדי להעניק לעובדים את הכספים והזכויות המגיעות להם.

את תביעת החוב יש להגיש לממונה על חדלות פירעון בצירוף אגרה על סך 309 ₪. יש לפרט בפני הממונה את כל החובות שצברה החברה כלפי העובד לרבות שעות נוספות וזכויות אחרות המגיעות לו.

 

מדוע מומלץ להיוועץ עם ערך דין כאשר החברה עומדת בפני הליך של חדלות פירעון

כאשר חברה נמצאת בשלב של חדלות פירעון עובדיה נמצאים בבלבול גדול ואינם יודעים כיצד לשמור ולהגן על הזכויות המגיעות להם על פי חוק. אין ספק כי מדובר במצב קשה בו לאחר שנים ארוכות של עבודה בחברה עלולים למצוא עצמם עובדי החברה במצב בו הם נותרים חסרי אונם ללא דבר.

פירוק חברה על ידי עובדים הוא צעד הכרחי כאשר מבינים כי תיכף החברה תפשוט את הרגל ולא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לרבות תשלום שכר עבודה וזכויות אחרות לעובדיה. יש גם לזכור כי לאחר פירוק החברה לא ניתן לפנות לבין הדין לעבודה וכי כל פניה בהקשר לתביעת החוב כלפי החברה תתנהל מול הממונה על הליכי חדלות פירעון.

במידה והחברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי עובדיה, הרי שיש לפנות למוסד לביטוח לאומי אשר ישלם את הכנסתם של העובדים לרבות כל זכות אחרת המגיעה להם מכוח החוק ומתוקף עבודתם אשר ביצעו בשירות החברה. פניה למוסד לביטוח לאומי לרבות הגשת תביעות חוב עובד לממונה על הליכי חדלות פירעון דורשת הכרת החוק, ניסיון בפרקטיקה ויכולת ניהול משא ומתן להשגת כל הזכויות המגיעות כחוק.

עורך דין פירוק חברה המתמחה בדיני חדלות פירעון ודיני עבודה, יוכל להעריך את מצבה הכלכלי האמיתי של החברה ולוודא כי אין המדובר במצב קשה רגעי אשר בקרוב יפוג ולא יסכן את חוסנם הכלכלי של העובדים. עורך הדין יוכל אף ללוות את העובדים בהתנהלותם אל מול מנהלי החברה ויתר הגורמים המעורבים בבקשה לפירוקה.

חברתכם נקלעה למשבר כלכלי ובקרוב לא תוכל לפרוע את החובות שצברה? זה הזמן לבדוק מהם הזכויות המגיעות לכם כחוק. צרו קשר עם משרדנו ואנו נדאג כי לוודא כי הזכויות שלכם מוגנות ומטופלות כהלכה.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן