ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

פירוק חברה – הצורך לסיים את חיי החברה

פירוק חברה יכול לנובע ממספר סיבות כאשר הליכי הפירוק ישתנו ממקרה למקרה בהתאם לסיבות אשר הביאו את בעלי המניות שלה לבקש את פירוקה. בקשה לפירוק חברה יכולה להיות מוגשת אף על ידי נושי החברה שעה שהחברה לא הצליחה לפרוע את החובות אשר צברה. לפירוק חברה ישנן השלכות לא קטנות על החברה עצמה וכן על בעליה.

פירוק חברה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

כפי שנראה מיד, פירוק החברה יכול שיעשה ממגוון סיבות שונות כאשר לכולן מכנה משותף אחד והוא הרצון או הצורך לסיים את חיי החברה במהירות האפשרית על מנת שניתן יהיה לפנות לרשם החברות בבקשה לרשום את החברה כחברה מחוסלת. יש לזכור כי הליכי פירוק חברה כרוכים בביצוע פעולות משפטיות שונות וכן פעולות לוגיסטויות אחרות. יש להיוועץ עם עורך דין בטרם ינקט הליך משפטי כלשהו.

 

הסיבות האפשריות לפירוק חברה

אמנם לא קיימת רשימה סגורה לעילות המביאות חברה לכדי פירוק אך יחד עם זאת, כאשר אנו בוחנים את הסיבות המרכזיות לפירוק חברה אנו יכולים למצוא את הדברים הבאים:

  • פירוק חברה מרצון – הליך פירוק חברה מרצון מתקיים כאשר חברה מבינה כי כושר פירעון שלה אינו מאפשר לה להמשיך לנהל חיים כלכלים תקינים או רווחיים ומשכך מחליטה היא כי עדיף לה להביא לפירוקה. לפירוק מרצון ישנם כללים שונים אשר יש לפעול לפיהם כאשר מתחילים בהליכי הפירוק.
  • סכסוך בין בעלי המניות של החברה – פעמים רבות תפקודה של החברה אינו מתאפשר בשל סכסוכים כספיים או עסקיים המתקיימים בין בעלי המניות שלה. היה ובעלי המניות לא יצליחו להגיע לעמק השווה ייתכן כי תתקבל החלטה לפתוח בהליכי פירוק ולהביא לסיום חייה של החברה.
  • החברה נקלעה להליכי חדלות פירעון – כאשר החברה אינה מצליחה לפרוע את החובות שצברה לנושי החברה או לחברה עצמה שמורה הזכות להגיש בקשה למתן צו המורה על פתיחת הליכי חדלות פירעון פשיטת רגל. בקשה לחדלות פירעון במקרה של חברה בע”מ תוגש לבית המשפט המחוזי הנמצא במקום מושבה של החברה. מוזמנים לקרוא על – פירוק חברה עם חובות.

כמובן כי קיימות סיבות רבות ושונות לפירוק חברה אך באופן כללי ניתן לומר כי שלושת הסיבות שציונו לעייל הן הסיבות המרכזיות אשר עלולות להביא חברה לפירוקה. כמובן, כי כאשר מעוניינים לפרק חברה, יש לשקול את מכלול הסיבות המתקיימות בכל מקרה ומקרה וכן להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון.

 

מי רשאי לפתוח בהליכי פירוק חברה

פירוק חברה יכול שיעשה על ידי שלושה גורמים עיקריים רלוונטיים כאשר חברה נקלעת לקשיים כלכלים או פועלת בניגוד לתקנון שלה.

  • החברה בעצמה – פירוק חברה במסגרת הליך זה יעשה על ידי החברה בעלי המניות שלה ויקרא הליך פירוק מרצון. פירוק חברה מרצון יכול שיעשה ממגוון סיבות שונות אשר הניעו את בעליה לקבל החלטה לפירוקה.
  • נושי החברה – כאשר החברה צברה חובות כספיים ואינה טורחת לפרוע אותם, רשאיים נושי החברה לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה. על הנושים להציג בפני בית המשפט את הסיבות אשר לטעמם יש להורות על פירוק החברה.
  • בית המשפט – בקשה לפירוק חברה יכול שתעשה גם על ידי בית המשפט בעצמו שעה שבית המשפט נוכח כי החברה פועלת בניגוד לתקנון שלה וכן אינה עומדת בהתחייבויותיה.

 

כיצד חברה מסיימת את חייה הכלכלים

רבים חושבים כי עצם הפסקת פיעלות החברה היא זו אשר מביאה את סיום פעילותה. יש לזכור כי הפסקת פעילות החברה אינה מביאה לפירוקה וכי כל עוד החברה רשומה במרשמי רשם החברות על בעליה לשלם אגרה שנתית וכן להגיש דוחות חודשיים. פירוק החברה הלכה למעשה יעשה רק כאשר רשם החברות ישנה את סטטוס החברה מחברה פעילה לחברה מפורקת.

על מנת שחברה תרשם כחברה מפורקת עליה לעבור מספר תחנות מרכזיות כגון כינוס אסיפה כללית של בעלי המניות, עריכת פרוטוקול האסיפה, מינוי נאמן לפירוק החברה ועוד. רק לאחר ביצוע כל הפעילויות הנדרשות לפירוק החברה, ניתן יהיה לפנות לרשם החברה בבקשה לשינוי סטטוס החברה מחברה פעילה לחברה מפורקת.

יש לזכור כי רק לאחר שינוי סטטוס זה במרשמי רשם החברות ניתן יהיה לומר כי החברה אינה פעילה יותר ואינה צריכה לשלם אגרות שנתיות וכן להגיש דוחות.

 

חשיבות הטיפול המשפטי בפירוק חברה

פירוק חברה אינו עוד צעד וזהו, שלבי הפירוק עלולים לארוך לעיתים לא מעט זמן וכן להיות מלווים בבקשות שונות וביצוע פעולות מגוונות. מעבר לעניינים המשפטיים הכרוכים בפירוק חברה, יש גם צורך בהבנת הכללים ויתר הפעולות הנדרשות.

עורך דין פירוק חברה המתמחה בדיני חדלות פירעון וחברות יוכל בנקל לסייע לבעלי החברה לפתוח בהליכי הפירוק וכן אף לסיימים ללא קושי. עורך דין המתמחה בתחום משפטי זה, יוכל אף להאיר את עיניי בעלי החברה באשר לסיבות אשר הביאו אותם להחלטת הפירוק ואולי אף לשנות את חשיבתם.

במקרים מסוימים אכן התוצאה המתבקשת בנסיבות העניין היא פירוק החברה אך בחלק לא מבוטל של המקרים ניתן לאחר שיחה מעמיקה ומקיפה אודות הסיבות אשר הביאו לקבלת ההחלטה על פירוק החברה לשינוי החלטה זו ולהפוך את הקרעה על פיה ולשקם את החברה.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן