ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חובות ארנונה

כל המידע הרלוונטי אודות מחיקת חובות ארנונה

כידוע תשלום ארנונה הינו תשלום המתבצע לעירייה בגין השירותים שהיא מספקת כגון פינוי אשפה, ביב, תאורת רחוב וכו’. אין צורך להרחיב אודות גובה תשלום ארנונה אשר על התושבים במדינת ישראל להעביר לרשויות המקומיות מידי חודשיים אשר לעיתים מתקרב לגובה דמי שכר דירה.

מחיקת חובות ארנונה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

משפחות רבות אשר אין ידן משגת לשלם את דמי הארנונה החודשיים נקלעים לא אחת לתסבוכת משפטית וגביית חובות אל מול העירייה אשר דורשת את התשלום.

במאמר זה נראה מתי ניתן לפתוח בהליכי מחיקת חובות ארנונה.

נראה מהם התנאים בהם תאפשר העירייה את מחיקת החוב ומה ניתן לעשות כדי להביא לתוצאה זו. חשוב לזכור כי התנהלות מול העירייה דורשת ניסיון והכרת הרשויות ומומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום בטרם יינקט הליך כלשהו.

 

האם מחיקת חוב ארנונה אפשרי?

תתפלאו לשמוע, בעיריות רבות קיימים חובות רבים של תושבים בגין חובות ארנונה שלא שולמו אשר העירייה לא טרחה לגבותם. חוב לעירייה בגין ארנונה אינו דבר חלוט אשר לא ניתן להתמודד עימו ובהחלט באמצעות בחירת הדרך הנכונה ניתן להביא למחיקת החוב.

 

התיישנות חוב ארנונה וביטולו

סעיף 338 לפקודת העיריות {נוסח חדש} מתייחס לחוב ארנונה ישן ומציין בזה הלשון:

“כל סכום המגיע לעיריה בשל ארנונות או מסיבה אחרת, והוא בפיגור לא פחות משלוש שנים, ונראה שאינו ניתן לגביה, מותר, באישורו של הממונה, ובעירייה איתנה – באישור המועצה, למחוק אותו מפנקסי העיריה”

יוצא איפא כי מלשון סעיף 338 כאשר מתקיימים שלושה תנאים ניתן להורות על מחיקת חובות ארנונה ואילו הם התנאים:

  1. החוב בפיגור של לפחות 3 שנים. לכאורה מדובר בתקופת התיישנות אם כי תנאי זה לכשעצמו אינו יסייע לחייב למחוק את החוב והוא יזדקק לתנאים הבאים.
  2. נראה שאינו ניתן לגבייה. העירייה עשתה כל שביכולתה כדי להביא לגביית החוב אך לא הצליחה לעשות כן. לרוב יהיה מדובר בחייבים אשר אין להם רכוש או כל נכס אחר אשר באמצעותו ניתן לפרוע את החוב.
  3. אישור של הממונה למחיקת החוב. כאשר שני התנאים המצוינים לעייל מתקיימים ניתן באישור הממונה להורות על מחיקת החוב מפנקסי העירייה.

איך מתמודדים עם חוב ארנונה לרבות מחיקתו

כאשר קיים חוב ארנונה לרשות המקומית, מומלץ לפנות באמצעות עורך דין המתמחה בתחום לעירייה בבקשה לפריסת החוב לתשלומים וביטול הפיגורים. על הבקשה אשר תוגש לעירייה להיות מנוסחת ומפורטת כהלכה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים התומכים בנאמר בה.

לרוב, באמצעות משא ומתן יעיל ואפקטיבי, תסכים הרשות המקומית להפחית את הריבית והפיגורים שהתווספו לחוב המקורי ואת הקרן שנותרה לפרוס לתשלומים נוחים אשר לא יפגעו בשגרת חייו של החייב. כאשר מדובר בחוב ישן אשר חלפו שלוש שנים ממועד צבירתו, ניתן לפנות לעירייה בהתאם לסעיף 338 שלעייל ולבקשת את מחיקתו.

יש להראות לעירייה כי הותרת החוב אינה תסייע לאיש שכן לא ניתן יהיה לפרוע את החוב באמצעות כל דרך שהיא. כאמור, מחיקת חובות ארנונה טעונה אישור של הממונה בעירייה אך באמצעות סיוע נכון של עורך דין מחיקת חובות ניתן לגבור על שני השלבים המקדימים לכך ולשכנע את העירייה כי החוב אינו בר פירעון ויש למחקו.

צברתם חובות ארנונה לעירייה? צוות משרדנו יסייע לכם להביא לפריסת החוב לתשלומים נוחים אשר יאפשרו לכם לשמור על שגרת חיים תקינה לצד פירעון החוב. במידה והחוב ישן ואינו ניתן לגבייה אנו נפעל למחיקתו וביטלו. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם האפשרי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן