ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חובות למעוטי יכולת

היקלעות להליכי הוצאה לפועל הם דבר אשר עלול לגרור את החייב לחובות כספיים עצומים ולחוסר יכולת לפרוע את חובותיו. מחיקת חובות למעוטי יכולת היא האפשרות המשפטית שהעניק המחוקק לאלו אשר נקלעו להליכי חדלות הפירעון ולא מסוגלים לפרוע את החובות שצברו. החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע”ח – 2018, מאפשר לחייבים אשר צברו חובות כספיים להגיש בקשה למחיקת חובות ובכך לצאת לדרך חיים חדשה.

מחיקת חובות למעוטי יכולת - עו"ד עדי עקראוי ושות'

חשוב לזכור כי במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי צפוי החייב לעבור דרך לא פשוטה רוויה בהגבלות וסנקציות אשר עלול להטיל עליו בית המשפט או רשם ההוצאה לפועל. למחיקת חובות אמנם יתרון עצום בשיקום החייב ופתיחת דף חדש בחייו אך יחד עם זאת על החייב לזכור ולהבין כי להליך משפטי זה גם חובות לצידו וכפי שנראה בהמשך המאמר מומלץ להיוועץ עם עורך דין מחיקת חובות המתמחה בתחום בטרם ינקט הליך כלשהו.

 

גם מיעוטי יכולת יכולים למחק חובות

בראש ובראשונה יש לציין כי הליך זה של מחיקת חובות אינו פעולה המתבצעת ביום אחד וגמרנו אלא מדובר בהליך ארוך וממושך אשר על החייב לעבור עד אשר ימחק את החובות שצבר. בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, כל אדם אשר צבר חובות כספיים רשאי בנסיבות מסוימות לפתוח בהליך חדלות פירעון. הליך זה של מחיקת חובות, נמשך על פני מספר שנים אשר במסגרתן יעבור החייב יחד עם עורך דינו מספר תחנות חשובות עד קבלת צו ההפטר ומחיקת החובות.

היתרון הגדול בהליך חדלות פירעון הוא כי גם מיעוטי יכולת יכולים לפתוח בהליך מחיקת החובות ללא צורך בהפקדת ערבון כלשהו. הליכי חדלות פירעון כפי שבאו לידי ביטוי בחוק החדש, נועדו לסייע ולשקם את החייב אשר צבר בתום לב חובות כספיים. כל מה שהחייב צריך על מנת שיוכל לפתוח בהליך פשיטת רגל בבית המשפט או בהוצאה לפועל הוא להבין היכן טעה ולשתף פעולה עם כל הגורמים הממונים בתיקו.

 

הליך חדלות פירעון דווקא למיעוטי יכולת

במסגרת הליכי חדלות פירעון צפויות להינתן כנגד החייב מספר סנקציות והגבלות אשר נועדו לייעל את ההליך ולמקסמו. בין הגבלות אלו יוכרז החייב מוגבל באמצעים וכן יינתן כנגדו צו כינוס נכסים. מחיקת חובות למעוטי יכולת מתאימה דווקא לחייבים אשר ברשותם אין נכסים רבים וממון. הגבלות אלו אשר צוינו לעייל עלולת לגרום לחייב מפח נפש עצום שעה שנכסיו יכונסו לטובת קופת הנשייה והוא לא יוכל להחזיק בהם.

חייב המוגדר כמיעוט יכולת בקלות יוכל לצלוח את שלבי ההליך מבלי להתרגש מצו כינוס נכסים והשלכותיו. באמצעות עו”ד המטפל לחייב בבקשה יוכל החייב להבין טוב יותר את שלבי ההליך וכן לצלוח אותו באופן מושלם. בניגוד לחייב אשר לו נכסים רבים וממון והוא מעוניין למצוא הליך מחיקת חובות מקביל לחדלות פירעון כגון הסדר חוב, הרי שהליך פשיטות רגל מתאים במיוחד לחייב המוגדר מיעוט יכולת.

 

באיזה אופן יסייע הליך חדלות פירעון לחייב המוגדר מעוט יכולת

הליך חדלות פירעון באופן כללי יש בו כדי לסייע לכל חייב אשר פותח בהליכים אלו. מחיקת חובות לחייב המוגדר כמיעוט יכולת יש בו כדי לסייע לחייב זה הרבה יותר מחייב המגיע עם נכסים וכספים שכן לחייב המוגדר מעוט יכולת קלה הדרך עד לתחנה הסופית והיא קבלת צו הפטר. עם קבלת צו ההפטר יוכל החייב לצאת לדרך חיים חדשה ולא יצטרך להתמודד עם נושים וחייבים אחרים במסגרת שיקום חייו.

חייב אשר יסיים את הליך מחיקת החובות בהצלחה יוכל לאחר מכן להתפנות במאת האחוזים לשיקום חייו מתוך ידיעה ברורה כי כעת לא רובצים על כתפיו חובות כספיים ודבר אחרים העלולים לחבל לו בתוכנית השיקום. אין ספק כי לחייבים ולחייבים המוגדרים מעוטי יכולת בפרט הליך מחיקת החובות יכול לסייע באופן ברור ונחרץ.

 

כמה זמן יארך הליך חדלות פירעון לחייב המוגדר מעוט יכולת

בעקבות החוק החדש, הליך חדלות פירעון התקצר באופן משמעותי כך שכיום עלול הליך זה להארך פרק זמן של שנה וחצי עד שנתיים בניגוד לעבר שם עלול היה התהליך לארך כארבע שנים או יותר. במסגרת החוק החדש, תוגש הבקשה למחיקת החובות לערכאה המתאימה בהתאם לגובה החוב ושוויה.

הפיצול בין הערכאות המשפטיות השונות הביא להפחתה בזמני ההמתנה לסיום הליך זה וקיצור משמעותי של הזמנים. ככל והחייב ישתף פעולה עם הגורמים השונים בהליך יוכל לקבל את צו ההפטר בקלות ללא בעיות מיוחדות. על החייב לזכור כי ניהול ההליך בתום לב הוא כלל ברזל אשר עליו להקפיד לנהוג בו ולא לסטות ממנו.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן