ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

נוהל מחיקת חובות

חייבים רבים תוהים ושואלים מה פירוש המושג מחיקת חובות, האם באמת כפי שהשמועה אומרת חייב אשר צבר לחובתו חובות כספיים יכול למחוק את החובות שצבר?

אין ספק כי צבירת חובות ותיקי הוצאה לפועל הם אחד הדברים הקשים אשר חייב נאלץ להתמודד עמם במהלך הליך מחיקת חובות. פעמים רבות, חובות כספים אשר נצברים לחייב אינם בהכרח באשמתו והדבר נעשה בתום לב מתוך התנהלות כספית לא נכונה.

נוהל מחיקת חובות - עו"ד עדי עקראוי ושות'

במאמר זה נראה מהו נוהל מחיקת חובות וכיצד באמצעות כלים משפטיים ניתן למחוק חובות כספים אשר נצברו. נדגיש ונחדד כבר עתה כי מחיקת חוב כזה או אחר אינו זבנאג וגמרנו אלא יש צורך בנקיטת הליך משפטי ארוך וממושך עד אשר החוב ימחק לגמרי.

 

כיצד ניתן לדעת אם גם אתם זכאים למחיקת חובות

באופן כללי, כל אדם או חברה בע”מ אשר צברו חובות זכאי לפתוח במחיקת חובות באמצעות מגוון האפשרויות אשר העניק להם המחוקק. חובות כספים אשר נצברו בגין אי תשלום תשלומים כספיים לרשויות העירוניות או חובות כספים בגין דוחות משטרה וגזרי דין של בתי המשפט לא ניתן למחוק והחייב יצטרך להתמודד עמם חרף הליך מחיקת החובות שפתח.

על מנת שחייב יוכל לפתוח בהליך מחיקת חובות עליו לצבור חוב כספי בגובה כלשהו. חובות כספיים נמוכים לא ניתן לפתוח בגינם בהליך מחיקת חובות וניתן לפעול לביטולם באמצעות הליכים משפטיים אחרים כגון הסדר חובות או פריסת החוב לתשלומים. לרוב כפי שנראה תיכף, כאשר אנו מדברים על מחיקת חוב אנו מדברים על הליך חדלות פירעון אשר בסיומו ניתן לקבל צו הפטר למחוק את החובות. יחד עם זאת, קיימים הליכים משפטיים נוספים אשר ניתן באמצעותם למחוק חובות או לכל הפחות לצמצמם לשווי הקרן ולפרוס אותם לתשלומים.

 

מהן האפשרויות המשפטיות העומדות לחייב למחיקת חובות

כפי שציינו קודם לכן, כאשר אנו מדברים על מחיקת חובות לרוב אנו מתכוונים לאפשרות של פתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. נוהל מחיקת חובות במסגרת הליכי חדלות פירעון מאפשר לחייב אשר צבר לחובתו חובות כספיים עצומים לפתוח בהליך משפטי אשר בסיומו ככל ויעמוד בכל הוראות ההליך יוכל ליהנות מצו הפטר ומחיקת החובות שעמדו לו ערב הגשת הבקשה.

במסגרת הליכי חדלות פירעון יעבור החייב מספר תחנות מרכזיות אשר במהלכן יצטרך לעמוד בתוכנית תשלומים אשר תקבע עבורו וכן להגיש דוחות כספיים אחת לחודשיים. ככל והחייב לא יעמוד בהליך זה, רשאי בית המשפט להורות על ביטול ההליך והשבת ההגבלות אשר הוטלו עליו ערב ההכרזה עליו כפושט רגל. היתרון העצום בהליך חדלות פירעון ביחס להליכים משפטיים אחרים הוא כי באמת באמצעות הליך זה יכול החייב בסופו של יום למחוק את החובות ולצאת לדרך חיים חדשה.

במסגרת תוכנית התשלומים אשר תוכן לחייב יצטרך הוא אמנם לפרוע את החוב שצבר אך יחד עם זאת מדובר בתשלומים נוחים אשר אינם משקפים את גובה החובות שצבר. עם קבלת צו ההפטר יוכל החייב לקבל פטור מלא עבור ייתרת החובות שנותרו ובכך להביא למחיקתם. חוץ מהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ישנם עוד אפשרויות משפטיות העומדות לחייב אשר מעוניין למחוק חובות. פעמים רבות הליך פשיטת רגל לא בהכרח מיטיב עם החייב ומשכך מומלץ טרם נקיטת הליך כלשהו להיוועץ עם עורך דין מחיקת חובות, המתמחה בדיני חדלות פירעון על מנת שתתקבל ההחלטה הנכונה ביותר עבור החייב.

 

מחיקת חובות באמצעות הסדר חוב עם הנושים

פעמים רבות הנושים המרכזיים העומדים לחייב אלו בנקים וגופים ציבוריים אחרים. גופים אלו כאשר מדובר בחובות כספיים עצומים מוכנים להגיע להסדר בו ישולם להם חלק חלקי מהחוב בתמורה להפסקת ההליכים המשפטיים. יש לזכור כי מעבר ליתרת החוב שהינה הקרן הרי שחלק ניכר ממנו הוא גם ריבית והצמדה שהתווספו לחוב.

כאשר מגיעים להסדר חוב עם בנקים או גופים ציבוריים אחרים יש לחתור לביטול הריביות שהתווספו לחוב וכן לצמצם ככל שניתן את החוב עצמו. במעמד בו החייב מביע נכונות לשלם את החוב יש להציג זאת לעורכי הדין המייצגים את הנושים ולחתור לפתרון הסוגייה תוך ביטול כל ההגבלות שהטלו על החייב. הסדר חובות הוא אחד מהאפשרויות העומדות לחייב כחלק מ – נוהל מחיקת חובות וביטול כל ההגבלות שהוטלו עליו.

 

מחיקת חובות היא הדרך היחידה לצאת לדרך חיים חדשה ועצמאית

הליך חדלות פירעון הוא למעשה האופציה הכמעט בלעדית בה חייב יכול לצאת לדרך חיים חדשה ועצמאית ללא חובות כספיים. נכון, דרך זו אינה מתאימה לכל חייב אך יחד עם זאת כאשר מבינים כי באמצעות דרכים אחרות לא ניתן באמת למחוק חובות יש בהחלט לשקול את האופציה של נקיטת הליך חדלות פירעון.

יש לזכור כי חוץ מהחובות אשר לא ניתן למחוק כגון חוב מזונות או חובות כספיים לרשויות המקומיות הרי שבסופו של תהליך החייב אשר החל עם חובות כספיים אשר רבצו לפתחו יוכל לצאת לדרך חיים חדשה ונקייה. אין ספק כי מחיקת החובות תעניק לחייב דרך חיים עצמאית אך יש לזכור כי מדובר בהליך ארוך ומייגע עד אשר ניתן יהיה בסופו של יום לקבל את צו ההפטר המיוחל.

 

מחיקת חובות דורשת טיפול משפטי וייצוג על ידי עורך דין המתמחה בתחום

נוהל מחיקת חובות ואין זה משנה אם מדובר בהליך חדלות פירעון או בכל הליך משפטי אחר, דורש הכרת ההליך, ידע משפטי וכן כלים נוספים אחרים המסייעים לחייב לצלוח את ההליך כולו. מן הסתם, כאשר חייב פותח בהליכי חדלות פירעון אין הוא יודע לקראת מה הוא הולך וכן אין הוא יודע כיצד ובאיזה אופן עליו לפעול.

עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון יוכל לסייע לחייב להבין בראש ובראשונה אם הליך זה הוא אכן הצעד הנכון עבורו או שמה עליו לנקוט בהליך משפטי אחר. לאחר שהחייב הבין מה הצעד הנכון עבורו ועבור בני משפחתו יש לפעול בזהירות ובמסירות על מנת שההליך יצלח והחייב יקבל את צוו הפטר.

נוהל מחיקת חובות דורש הרבה התעסקות בירוקרטית ודברים נוספים על מנת שניתן יהיה לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבור החייב. ככל ונקלעתם לחובות כספיים יש לפעול באופן מידי למחיקת החובות ולסגירת תיקי ההוצאה לפועל אשר נפתחו כנגדכם. חובות כספיים אשר לא יטופלו ילכו ויטפחו ויסבו בעתיד נזק גדול יותר לחייב.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן