ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חובות קורונה

משבר הקורונה אשר פקד את מדינת ישראל והעולם בכלל הביא לקריסת עסקים שונים ומשקי בית. נגיף הקורונה אשר הצליח להפתיע רבים מאיתנו, גרם להשלכות אשר מעולם לא חלמנו שיכולות להתרחש. סגרים ממושכים, פיטורין נרחבים ועוד ,הם חלק קטן מתוצאות המשבר שפקד את העולם בשנים 2020-2022.

מחיקת חובות קורונה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

בעקבות הפגיעה החמורה במשק הישראלי, הגיעו לא מעט עסקים, בעיקר העסקים הקטנים לחדלות פירעון ואין באפשרותם לפרוע את החובות שצברו במהלך תקופה זו. גם על משקי הבית לא פסחו השלכות נגיף הקורונה וכתוצאה מגל פיטורין נרחב במשק מצאו עצמם ישראלים רבים ללא יכולת לפרוע חובות שונים כגון משכנתאות והלוואות אחרות שנטלו טרם הכתה הקורנה.

במאמר זה נראה כיצד ניתן להתגבר על חובות אשר נוצרו בתקופת הקורונה, נראה כיצד נרתמה הממשלה והבנקים השונים כדי לסייע לציבור הרחב בנושא ונעמוד על ההבדל בין שכיר שנקלע לחובות בגין משבר הקורונה לבין עצמאי.

 

השפעת נגיף הקורונה על המשק הישראלי

כתוצאה ממשבר כלכלי מתמשך, נקלעו מאות בעלי עסקים לחובות כספיים. חודשים על גבי חודשים היה המשק הישראלי סגור אך התשלומים השוטפים של בעלי העסקים כגון שכירות וארנונה המשיכו לרדת ולהצטבר למאות אלפי שקלים.

בעקבות משבר זה, דיווחה לשכת ההוצאה לפועל על עליה חדה באחוז מגישי בקשה לפשיטת רגל. על פי הדיווח, חלה עליה של עשרות אחוזים בבקשות לפשיטות רגל בהשוואה לתקופה טרם משבר הקורונה. עסקים רבים שנקלעו לקשיים כלכלים רבים מסרו כי למרבה הצער לא הצליחו לשרוד את המשבר הנוכחי ובלית ברירה פנו לאפיק של חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

הגרוע ביותר הוא כי אין עדין תאריך יעד לסיום המשבר שיצר הנגיף וכי גם בימים אלה מתמודדים משקי בית ועסקים רבים עם חוסר ודאות וחובות רבים שהצטברו בתקופה הסגרים הממושכים שהטילה מדינת ישראל על המשק. נכון למועד כתיבת שורות אלו, לא באמת ניתן לאמוד את הנזק של נגיף הקורונה על המשק הישראלי ובעלי העסקים וכי השפעתה ככל הנראה תמשיך ללוות אותנו עוד שנים ארוכות.

מהן דרכי ההתמודדות עם חובות שנוצרו בתקופת הקורונה

בחירת המסלול המשפטי הנכון בטיפול בחוב / חובות בהוצאה לפועל דורש ייעוץ משפטי והכוונה. לחייב עומדות מספר אפשרויות להתמודד עם החובות שנוצרו לו  הכול בהתאם למצבו הכלכלי הכללי והאפשרויות העומדות בפניו לשלם את החוב. באופן כללי ניתן לחלק את האפשרויות העומדות בפני החייב להתמודדות עם החוב למצבים הבאים:

 

  • איחוד תיקים – באפשרות החייב להגיש בקשה ללשכת הוצאה לפועל בה מתנהלים רוב התיקים שנפתחו נגדו בבקשה לאחדם תחת תיק אחד ובמסגרת תיק זה לפרוע את כל החובות. פתרון זה מתאים לחייב אשר לו מספר תיקי הוצאה לפועל וביכולתו לפרוע את החוב במסגרת צו תשלומים שינתן לו בתיק האיחוד.
  • פשיטת רגל / חדלות פירעון ושיקום כלכלי – מדובר בהליך שעבר רפורמה לאחרונה במסגרתו ניתן להגיש בקשה לבית המשפט (תלוי בגובה החוב, לעיתים הבקשה תוגש ללשכת הוצאה לפועל) להכריז על החייב כפושט רגל. הליכי חדלות פירעון כוללים בתוכם תוכנית שיקום של החייב וכן לוח סילוק החובות שיצר. היתרון בהליך חדלות פירעון הוא השמירה על אינטרס שיקומו של החייב כערך עליון. כמו כן, צו התשלומים אשר לרוב יהיה נמוך משמעותית מסך גובה החובות הקיים לחייב. בסיום התהליך, יינתן לחייב צו הפטר והוא יוכל לצאת לחיים חדשים. מוזמנים לקרוא על – מחיקת חובות בהליך חדש.
  • הסדר חוב עם הגורם הנושה – כאשר אנו מדברים על הסדר חוב במקרה של קורונה אנו מדברים על הסדר חוב מול הבנק. ניתן לפנות לבנק בבקשה לפריסת החוב לתשלומים ולנמק את הבקשה. מומלץ לעשות זאת באמצעות עורכי דין המתמחים בדיני הוצאה לפועל ומכירים את דרך ההתנהלות עם הגופים השונים כגון בנקים וכו’. מוזמנים גם לקרוא – מחיקת חובות לבנקים.

 

ניהול נכון של משק הבית יכול גם לסייע בצמצום החובות

עם פרוץ משבר הקורונה, לא רק עסקים ובעלי חברות נקלעו לקשיים כלכלים אלא גם משקי בית ואנשים פרטיים. תרבות הצריכה הישראלית היא אחת המובילות בעולם המערבי וכתוצאה מכך אין היום כמעט אדם שאינו נטל הלוואה לצורך רכישת רכב, דירה או כל דבר אחר.

משבר הקורונה לא פסח אף על אנשים שכירים אשר מצאו עצמם בוקר אחד חסר עבודה נתמכים מקצבת ביטוח לאומי מה שמכונה חל”ת. אמנם, בנק ישראל אפשר דחייה של תשלומי המשכנתא במספר חודשים אך מדובר בפתרון זמני שאינו מסלק את החוב ובסך הכול דוחה אותו במספר חודשים.

דווקא בגלל משבר הקורונה, זה הזמן לערוך חושבים בכלכלת משק הבית ולבדוק היכן כספים מבוזבזים שלא לצורך והיכן ניתן לחסוך. זה הזמן אף לערוך מחזור משכנתא ולצמצם את גובה החזר התשלום במאות שקלים. ניהול משק בית נכון לא פחות חשוב ומשמעותי במלחמה במשבר הכלכלי שיצרה הקורונה ויכול לסייע לא פחות מהפתרונות המשפטיים החלופיים שהוזכרו קודם לכן.

 

סיוע של המדינה במשבר הקורונה

עם פרוץ משבר הקורונה, נרתמה מדינת ישראל ומשרד האוצר לסייע לעסקים ומשקי הבית. אמנם לחלק מהעסקים מדובר היה בטיפה בים הגדול אך בהחלט לא ניתן להתעלם מהעובדה כי מתן מענקים לעסקים ודמי חל”ת בהחלט אפשרו סוג של שגרת חיים בצל הקורונה.

הרעיון העומד מאחורי מתן מענקים לעסקים הוא ירידה באחוז ההכנסות בהשוואה לתקופה אשתקד. לרוב חולקו המענקים לשתי קטגוריות כאשר קטגוריה אחת דרשה ירידה של 25% מסך ההכנסות בהשוואה לתקופה טרם הקורנה והמענק השני דרש ירידה של 40% מסך ההכנסות בהשוואה לתקופה אשתקד.

לגבי שכירים אשר צאו לחל”ת ניתנו להם דמי אבטלה 70 אחוזים מגובה שכרם. כאלה אשר לא היו זכאים לדמי אבטלה, יכלו להגיש בקשה לדמי הבטחת הכנסה.

 

 

נקלעתי לחובות בעקבות משבר הקורונה, כיצד אדע מה עלי לעשות?

אין ספק כי תקופת משבר הקורונה היא אחת התקופות המבלבלות והקשות שחווינו. מצב כלכלי קשה שכזה גם המבוגרים שביננו אינם זוכרים ובהחלט נוצר פה מצב חדש אשר דורש התמודדות ושכל ישר. מחיקת חובות בשל מצב כלכלי קשה שגרמה הקורונה, הוא אחד מהפתרונות האפשריים להתמודדות על משבר זה ובהחלט במצבים מסוימים יש לשקול צעד זה.

היות ומדובר בהליך הדורש התייחסות לפרטים הקטנים ותשומת לב מרבית ליתר הדברים הכלולים בהליך מחיקת החובות, מומלץ וכדאי לפנות לעזרה מקצועית משפטית. עורך דין פשיטת רגל הבקיא בדיני הוצאה לפועל, ידע לשקלל את כל הנותנים המונחים בפניו ובהתאם לכך ימליץ ללקוח על הדרך הנכונה עבורו לטיפול בחובות שנוצרו.

היות ונזקי השפעת נגיף הקורונה אינם ברורים באופן סופי, ישנה חשיבות רבה לתכנון מקדים והכנת הקרקע לבאות. על פי הערכות מומחים שונים, תוצאות משבר הקורונה תמשכנה ללווות אותנו עוד שנים ארוכות קדימה וכמות הבקשות לפשיטת רגל תגדלנה עם הזמן.

פתרון לחובות שנוצרו בגין משבר הקורונה יהיה בהתאם לנתוני החייב והיכולות הקיימות לו. ישנם חייבים אשר משרדנו המליץ להם לפתוח בהליכי חדלות פירעון וישנם כאלה אשר המלצנו להם לפנות בהסדר המיוחד לבנק לפירעון החוב בתשלומים נוחים וחודשיים אשר לא יפגעו בשגרת חייב או בחוסנו הכלכלי.

בעזרת כלים מיוחדים שפיתח משרדנו בהתמודדות עם משבר הקורונה, אנו יכולים לסייע לך לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר בדרך לפירעון החובות בהתחשב בנסיבות הקיימות ויתר הדברים. נפגעת ממשבר הקורונה? דע לך כי אתה לא לבד. צוות משרד עורך דין מחיקת חובות עדי עקראוי ושות’ יסייע לך לצלוח את המשבר במהירות האפשרית ובכך תוכל לחזור לחיי שגרה תקינים ללא חובות. פנה אלינו עוד היום ואנו נדאג לשוב אליך בהקדם. מוזמנים לקרוא גם על – מחיקת חובות ישנים וכן מוזמנים לקרוא גם על – נוהל מחיקת חובות.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן