ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי

מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי

חוב מזונות מהמוסד לביטוח לאומי נובע כתוצאה מאי תשלום מזונות אישה או קטין אשר החייב התחייב להם הן מכוח הסכם גירושין או מכוח פסק הדין של בית משפט לענייני משפחה. כאשר החייב אינו טורח לשלם את דמי המזונות, זכאי בעל החוב לפנות לביטוח לאומי על מנת שזה יסייע לו לקבל את דמי הקצבה לה הוא זכאי.

מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי - עו"ד עדי עקראוי

במדינת ישראל, המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף אשר אחראי על תשלום דמי מזונות לזכאים אשר אינם מקבלים את כספי המזונות אשר זכאים להם. מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי כרוך בהתנהלות אל מול רשויות הממשלה וכן הגשת בקשות מתאימות. כפי שנראה מיד, חוב המזונות אשר נצבר בביטוח לאומי לא יוכל להימחק בהליך חדלות פירעון ועל החייב יהיה למצוא דרך אפשרית אחרת למחיקתו.

 

המגמה במחיקת חוב מזונות בביטוח לאומי

חוב מזונות הינו אחד החובות הכבדים ביותר אשר על אבות גרושים במדינת ישראל להתמודד. המדובר בסכום כספי של אלפי שקלים אשר על הגרוש לשלם מידי חודש בחודשו סכום אשר לעיתים מצטבר לכדי עשרות אלפי שקלים. כאשר חייב נקלע להליכי חדלות פירעון פשיטת רגל, חוב המזונות אינו נעלם לשום מקום אלא הולך עמו יחד עם החבות שצבר.

ביטוח לאומי הינו הגוף הממשלתי אשר נחלץ לטובת בעל החוב בפרט כאשר מדובר בחוב מזונות ילדים ומשלם את דמי המזונות לבעל החוב. במקביל, פותח המוסד לביטוח לאומי בהליכים לגביית חוב המזונות בלשכת הוצאה לפועל במטרה להשיב לעצמו את החובות הכספיים אשר שילם. חייבים אשר נפתחו כנגדם הליכי גבייה בהוצאה לפועל רשאים בהתקיים התנאים הקבועים חוק להגיש בקשה לחדלות פירעון.

בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון תסייע לחייב בסופו של יום למחוק את החובות שצבר לאחר שיקבל צו הפטר. צו ההפטר אמנם יסייע לחייב למחוק חובות אך כפי שקבע המחוקק, ישנם חובות אשר לא ניתן לכלול בהליך זה וחוב המזונות הוא אחד מהם. חייב אשר לו חוב מזונות פעיל, הביטוח הלאומי יעמוד על כך כי לא ניתן יהיה לכלול את החוב בהליכי חדלות פירעון.

במקרים חריגים ביותר בהם מדובר בחייב אשר חולה במחלה סופנית או חייב אשר ברור כי לא יוכל להשיב את החוב שצבר ניתן לפנות לערכאה המשפטית הדנה בתיק ולבקש את הכללתו של החוב בהליך המשפטי. הכללת חוב מזונות בהליך זה תעשה במקרים חריגים רק כאשר ברור כי החוב לא יוכל להיפרע. ככלל חוב מזונות לא יכלל בהליך חדלות פירעון ולא ניתן יהיה למחוק אותו יחד עם חובות נוספים במסגרת חדלות פירעון.

 

חובות נוספים בביטוח לאומי

חוב מזונות הוא אמנם חוב אחד מיני רבים היכול להיצטבר לחייב בביטוח לאומי. חובות בביטוח לאומי יכולים לנבוע ממספר סיבות כגון חוב דיני עבודה כאשר מעסיק לא שילם לעובדיו את השכר המגיעים להם על פי חוק וכן חובות שוטפים אשר צריכים להיות משולמים לביטוח לאומי. כאשר מדובר בחוב מזונות, לגביית החוב על ידי המוסד לביטוח לאומי לא תהיה כל השפעה או השלכה על ההליך עצמו.

החייב לא יוכל לצרף את חוב המזונות להליך מחיקת החובות וביטוח לאומי יוכל להמשיך בהליכי הגבייה חרף הליך מחיקת החובות שפתח החייב.

 

כיצד אם כן יכול החייב למחוק חוב מזונות

כפי שראינו חוב מזונות אינו ניתן למחיקה בהליך פשיטת רגל, יחד עם זאת, חייב אשר צבר לחובתו חוב מזונות יכול לפנות ללשכת הוצאה לפועל בבקשה לפריסת החוב. כך למשל, חוב של אלף שקל ניתן לפרוס לעשרה תשלומים כך שהחייב ישלם מידי חודש בחודשו 100 ₪. לא ניתן באמת למחוק את חוב המזונות של ביטוח לאומי אך בהחלט ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל בבקשה לפריסת החוב לתשלומים.

הפניה ללשכת הוצאה לפועל צריכה להיות מנומקת דיה על מנת שרשם הוצאה לפועל יעתר לה ויורה על פריסת החוב לתשלומים. מומלץ להגיש בקשה זו באמצעות עו”ד המתמחה בדיני הוצאה לפועל חדלות פירעון על מנת שסיכויה יגדלו.

דרך נוספת עבור מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי היא לפנות לעורכי הדין המייצגים את המוסד לביטוח לאומי ולפתוח עמם במשא ומתן לצמצום הריביות שהתווספו לחוב המקורי. ניתן אף באמצעות משא ומתן זה לפעול לפריסת החוב לתשלומים נוחים וארוכים כך שהחייב יוכל בקלות לסיים גם את חוב זה.

 

מחיקת חוב מזונות הכרחי לשיקום החייב

חייב אשר יפתח בהליך מחיקת חובות במסגרת חדלות פירעון ירצה בסופו של דבר לנקות שולחן ולצאת לדרך חיים חדשה ללא חובות ונושים. הותרת זנבות בדמות חוב מזונות לא רק שלא יסייע לחייב למחוק את החוב אלא אף יכביד עליו בסופו של דבר כאשר ירצה לפתוח דף חדש. מסיבה זו, כאשר ניגשים למחיקת חובות בחדלות פירעון יש לנקות שולחן ולמחוק גם את חוב המזונות.

אמנם את חוב המזונות לא ניתן לכלול בהליך חדלות פירעון אך יחד עם זאת ניתן במסלול מקביל להליך חדלות פירעון להגיע להסדר חובות עם ביטוח לאומי ולפרוס את החוב לתשלומים. במקרה חריג ונדיר כאשר מתקיימות נסיבות חריגות ומיוחדות ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לצירוף חוב המזונות להליך חדלות הפירעון.

 

עורך דין המתמחה במחיקת חובות

כאשר מעוניינים למחוק חובות אין ספק כי יש להותיר את התפקוד המשפטי מקצועי בידי עורך דין מוסמך אשר בידיו הכלים המתאימים לכך. גם כאשר מדובר בהליך מחיקת חוב מזונות מביטוח לאומי עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל יוכל לסייע לכם לפרוס את החוב באמצעות ניהול נכון אל מול המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין מחיקת חובות מקצועי ומנוסה יוכל באמצעות ראיה ארוכת טווח לסייע לחייב למחוק את החובות שצבר הן במסגרת הליך חדלות פירעון והן במסגרת הסדר חובות אל מול ביטוח לאומי. זה הזמן לנקות שולחן ולצאת לדרך חיים חדש, אל תשאירו חובות כספיים פנו לעורך דין המתמחה בתחום והתחילו לפעול למיגור החובות.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן