ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חובות לבנקים

כל מה שצריך לדעת על חובות לבנקים ומחיקתם

יצירת חוב כספי כלפי הבנק הוא אחד הדברים המעיקים ביותר שיכולים להתרחש לחייב. חובות לבנקים אינם נגרמים יש מאין וכי באמצעות תכנון כלכלי נכון ונקיטת צעדי מנע ניתן למנוע את צבירת החובות או לפחות הקטנתם.

מחיקת חובות לבנקים - עו"ד עדי עקראוי ושות'

יחד עם זאת, כאשר נקלעים לחובות אל מול הבנקים השונים מומלץ לפתוח בהליכי מחיקת החובות באופן מידי על מנת לצמצם את הנזקים ככל שניתן ולחזור לשגרת חיים מוצלחת ובריאה.

ניהול משא ומתן מול הבנק דורש יכול התמצאות בחוק ובפסיקה הרלוונטית וכן יכולת להתמודד עם דרישות שונות ולחצים הכרוכים בהליך מחיקת חובות לבנקים. חשוב להבין כי הבנק הוא גוף פיננסי גדול אשר כל מטרתו היא להבטיח את הכספים אשר מסר במסגרת ההלוואה שהעניק לחייב כך שבסופו של יום ירצה להשיב לעצמו את כספיו ותו לא. מסיבה זו, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין המתמחים בבנקים והדין האזרחי על מנת שיסייעו לחייב לצאת מהמשבר הכלכלי שפקד אותו מהר ככל שניתן.

 

מתי נגרם חוב לבנק

לא ניתן להכליל ברשימה סגורה אחת את החובות אשר ניתן לצבור כלפי הבנקים השונים אך יחד עם זאת במבט כללי ניתן לומר כי חובות לבנקים ניתן לצבור בהתרחש המקרים הבאים:

  • החוב הפופולרי והנפוץ ביותר הוא חוב הנובע מלקיחת משכנתא כאשר בסופו של יום החייב אינו מסוגל להשיב את החוב והבנק תובע את כספו בחזרה. חוב הנובע ממשכנתא יכול להגיע למאות אלפי שקלים ובהחלט הוא דבר אשר יש לטפל בו במהירות רבה ויפה שעה אחת קודם.
  • הלוואה שניטלה מהבנק. חוב נפוץ נוסף הוא הלוואה הניטלת מהבנק אשר החייב אינו מסוגל לעמוד בתנאי ההלוואה ואינו מסוגל לפרוע אותה. בדרך כלל מדובר בהלוואות בגין סכום כספי גבוהה אך הלוואה לבנק יכולה להיות בכל סכום כספי. חייב אשר אין ידו משגת להשיב לבנק את כספיו גם הלוואה על סך 20,000 ₪ לא יוכל להשיב.
  • חוב הנובע מערבות צד ג’. פעמים רבות אנו ממהרים לחתום ערבות צד ג’ לחברים או בני משפחה בגין התחייבויות אשר נטלו על עצמם לטובת הבנק. במקרה בו בן המשפחה או החבר אינו מסוגל לשלם את החוב לבנק, הרי שהבנק ידרוש את כספו מהערב אשר חתם מולו והתחייב לסלק את החוב עבור הלווה העיקרי.

 

הסדר חוב לבנק במסגרת הוצאה לפועל

בדרך כלל, כאשר נצבר חוב כספי מול הבנק, יפתח הבנק כנגד החייב תיק בהוצאה לפועל ויחל בהליכי גביית החוב כנגד החייב במסגרת הליך משפטי זה. לחייב ישנן מספר דרכים להתמודד עם הליכי הוצאה לפועל אשר נפתחו נגדו.

  • להגיע להסדר חוב – ניתן לפנות לרשם הוצאה לפועל בבקשה להסדר חובות עם הבנקים. במסגרת הסדר החוב, ייפרס החוב לתשלומים נוחים והחייב יוכל לפרוע אותם מידי חודש בחודשו במסגרת הוצאה לפועל. היתרון בהסדר חוב זה כי החייב אינו נדרש לשלם את כל החוב בבת אחת אלא יכול לשלמו בתשלומים נוחים וארוכים.
  • איחוד תיקים – במידה ולחייב מספר תיקים בהוצאה לפועל רשאי הוא לאחדם במסגרת תיק אחד אשר תחתיו יוכל להגיע להסדר חובות עם הבנק ולפרוע את כל החוב בתשלום אחד ארוך אשר ייפרס לתשלומים. היתרון באיחוד תיקים כי ברגע שהחייב מאחד את כל תיקיו בהוצאה לפועל ההליכים הקיימים נגדו בייתר התיקים מעוכבים ומוקפאים. מוזמנים לקרוא מאמר – מחיקת חובות בהוצאה לפועל.

מחיקת חובות לבנק יכולה לעשות במסגרת הליכי הוצאה לפועל באמצעות הגשת בקשה מנומקת ומסודרת לרשם הוצאה לפועל כך שבסופו של יום יתאפשר לחייב לפרוס את החוב לתשלומים נוחים וארוכים עד שיסיים לשלמם עד תום. ניתן לקרוא גם – מחיקת חובות ישנים.

 

מחיקת חובות לבנק – חדלות פירעון

מחיקת חובות לבנקים יכולה להיעשות אף במסגרת הליכי חדלות פירעון פשיטת רגל אשר במסגרתם יעתור החייב למחיקת החובות הקיימים לו לרבות אלו שצבר לבנקים השונים. הליכי פשיטות רגל הינם הליכים ארוכים ומורכבים אשר בסופם יינתן לחייב צו הפטר והוא יוכל למחוק את כל החובות שהיו קיימים לו ערב הגשת הבקשה.

במסגרת הליכי חדלות פירעון מוקפאים כל ההליכים המשפטיים שנפתחו כנגד החייב בהוצאה לפועל ועליו לפרוע את החוב במסגרת תוכנית תשלומים אשר תוכן עבורו. על הבנק הנושה להגיש תביעה לממונה על הליכי חדלות פירעון בתוך חצי שנה ממועד ההכרזה על החייב כחדל פירעון.

היתרון בהליכי חדלות פירעון הוא שהחייב בסיום ההליך יוכל למחוק את החובות שהיו קיימים לו ולפתוח דף חדש בחייו. מחיקת החובות תתאפשר אף כאשר מדובר על חובות לבנקים השונים. באמצעות עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל ניתן להגיע לתוצאה סופית מצוינת וטובה והיא מחיקת החובות הקיימים לחייב לרבות חובות לבנקים.

 

מדוע מומלץ להגיע להסדר חובות ומחיקתם

חובות לבנקים בדרך כלל נקשרים עם הגבלות שונות וסנקציות המוטלות על החייב במסגרת הליכי גביית החוב בהוצאה לפועל. היות ומדובר בסכומי כסף גדולים הבנקים השונים יפעילו את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם על מנת להביא לגביית החוב וסילוקו.

במסגרת הליכי גביית החוב יטילו הבנקים על החייב הגבלות משפטיות שונות כגון עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על להחזיק רישיון נהיגה וכן עיקולים על משכורתו של החייב ועוד ועוד. להסדר חוב עם הבנק חשיבות עצומה למען חירותו וחירות בני משפחתו. הסדר חוב יאפשר לחייב לנקות שולחן ולהביא לביטול הסנקציות המשפטיות שהוטלו עליו בהוצאה לפועל.

ניתן להגיע אף להסדר חוב עם הבנק לא במסגרת חדלות פירעון או הוצאה לפועל אלא במשא ומתן ישר עמו באמצעות עורכי הדין המייצגים את החייב. ניהול משא ומתן זה יאפשר לחייב להתמקח על הריביות שהתווספו לחוב המקורי ובכך לאפשר לו להגיע להסדר טוב יותר עם הבנק ולשפר את מצבו.

 

מדוע עורך דין יוכל לסייע לכם בהליך מחיקת החובות מול הבנקים

מחיקת חובות לבנקים יכולה להיעשות באמצעות דרכים רבות ומגוונות. כפי שראינו ניתן לפתוח בהליך מחיקת חובות ישירות מול הבנק באמצעות משא ומתן ישיר או לפנות להוצאה לפועל ולטפל בתיקים שנפתחו כנגד החייב בערכאה משפטית זו. ניתן גם במקרים מסוימים לפתוח בהליכי חדלות פירעון ולקבל צו הפטר. כל דרך אשר תבחר יש לשוקלה בכובד ראש ולאחר שהתבררו כל הנסיבות הקיימות בכל מקרה ומקרה.

לא ניתן להשליך ממקרה אחד למקרה אחר כך שההחלטה בגין איזה הליך משפטי לפתוח נתונה לחייב ולאחר שקיבל את הייעוץ המשפטי המתאים. החלטה נכונה במקרה של מחיקת חובות תוך 24 שעות לבנקים תתקבל לאחר שהחייב התייעץ עם עורך דין המתמחה בבנקים לרבות דיני חדלות פירעון והוצאה לפועל.

עורך דין מחיקת חובות, יוכל לסייע לחייב לקבל את ההחלטה הנכונה במקרה שלו ולייעץ לו באיזה אופן מומלץ לו לפעול. עורך הדין יוכל אף ללוות את החייב בהליך מחיקת החובות עד תומם ולייצגו בפני הערכאות המשפטיות הרלוונטיות. ללא ספק ישנה חשיבות רבה לסיוע של עורך דין בטיפול במחיקת חובות. מוזמנים לקרוא גם על – מחיקת חובות קורונה. וגם – מחיקת חובות ללא פשיטת רגל.

חייב המעוניין להבין את הדרכים המומלצות לו לפעול וכן להגדיל את סיכוייו לקבל צו הפטר מומלץ לו לפנות לעורך דין המתמחה בחדלות פירעון על מנת שזה יסייע לו להגיע להחלטה הנכונה. משרדנו, משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חדלות פירעון ופשיטת רגל. נקלעתם לחובות מול הבנקים? השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם. ניתן לקרוא גם על – נוהל מחיקת חובות.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן