ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מחיקת חובות תוך 24 שעות

צבירת חובות היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות שוק המסחר. אין ספק כי אף לא אחד מאיתנו מעוניין לצבור חובות ונושים אך לעיתים מסיבות שאינן בשליטתנו אנו צוברים חובות ונקלעים למשבר כלכלי. האמת היא, כבר בפתח מאמר זה נציין ונדגיש כי לא באמת ניתן למחוק חובות תוך 24 שעות. מחיקת החובות היא תהליך ארוך וממושך הכרוך בפרוצדורה והגשת מסמכים רבים.

מחיקת חובות תוך 24 שעות - עו"ד עדי עקראוי ושות'

מחיקת חובות תוך 24 שעות כוונתה להגיש בקשה ללשכת הוצאה לפועל  במסגרת 24 שעות זאת במידה ואכן קיימים כל המסמכים הרלוונטיים להגשת הבקשה. גם כאשר קיימים כל המסמכים הנחוצים לפתיחת הליך מחיקת החובות, יש לזכור כי חשוב לערוך בדיקה מקיפה לבקשה ולוודא כי אכן לא חסר כל פרט.

הליך של מחיקת חובות הוא הפתרון האידיאלי לחייב אשר נקלע למשבר כלכלי וצבר נושים. באמצעות עורך דין מחיקת חובות, יוכל החייב לנהל חיי שגרה תקינים לצד פירעון החובות ובסיום תוכנית התשלומים לצאת לדרך חדשה. במאמר זה נראה מה האפשרויות העומדות לחייב המעוניין למחוק חובות ואיזה הליך משפטי מומלץ לו לנקוט בכדי להביא לסיום המשבר שנקלע אליו.

מהו ההליך המשפטי שניתן באמצעותו לפתוח בהליך מחיקת חובות בתוך 24 שעות

כאשר אנו מדברים על מחיקת חובות אנו מתכוונים לפשיטת רגל. בהליכי פשיטת רגל ניתן למחוק חובות ולפתוח בחיים חדשים תחת הגנת צו הפטר שינתן בסיום ההליך. קיימים אמנם הליכים נוספים למחיקת חובות אך ההליך העיקרי הרלוונטי למחיקת חובות הוא פשיטת הרגל.

הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל הם כלי משמעותי ביותר בשיקום החייב ויציאה מהמשבר שפקד אותו. חדלות הפירעון, שינתה לחייבים רבים את החיים ולאחר עמידה בכל שלבי ההליך הם קיבלו הזדמנות נוספת ויצאו לחיים חדשים. מחיקת חובות משפיעה לא רק על החייב בלבד אלא אף על בני משפחתו וקרוביו. מוזמנים לקרוא על – נוהל מחיקת חובות.

 

כיצד ניתן לפתוח בהליך של מחיקת חובות תוך 24 שעות

טרם פתיחת ההליך, חשוב לארגן ולהכין את כל המסמכים הרלוונטיים התומכים בבקשת החייב ולסדרם בסדר כרונולוגי. לסידור המסמכים משמעות רבה שכן מעבר לארגון והסדר גם ניתן יהיה בקלות לשייכם לטענות המוזכרות בטופס פתיחת ההליך ובכך להקל על הנאמן בביצוע מלאכתו.

במידה וכל המסמכים מאורגנים ונמצאים בידיו של החייב, ניתן להגיש את הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בתוך 24 שעות ממועד איסוף כל המסמכים הרלוונטיים. הגשת הבקשה תעשה לממונה על הליכי חדלות פירעון אשר יקבע ויחליט אם יש מקום לפתוח בהליכים.

היה והממונה יקבע כי התקיימו כל התנאים לפתיחת הליכי חדלות פירעון, יכריז על מתן צו לפתיחת הליכים ובמסגרת שישה חודשים ממועד זה על כל הנושים להגיש תביעות חוב. לאחר הכנת דו”ח מסכם בעניין הכנסותיו והוצאותיו של החייב, יתקיים דיון בעניינו בפני הערכאה המשפטית המוסמכת לדון בבקשה ויוחלט אם להכריז עליו כפושט רגל.

במידה והחייב יעמוד בכל התוכניות שנקבעו עבורו הוא יוכרז כפושט רגל ויינתן לו הפטר. צו הפטר יכול להיות במקרים מסוימים לאלתר ובמקרים אחרים מותנה. צו מותנה פירושו כי על החייב לעמוד בכל תוכנית הפירעון שנקבע עבורו וכן לעמד בצו שיקום כלכלי. החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי העמיד את אינטרס שיקום החייב בראש סדר העדיפות וניתן לו מעמד של אינטרס על. חייב אשר ישתף פעולה עם הגורמים המטפלים בבקשתו יוכל לקבל בסופו של דבר צו הפטר ויצא לחיים חדשים.

בהתאם לחוק החדש, במקרים מסוימים תוגש בקשת מחיקת חובות בהוצאה לפועל ותידון על ידי רשם ההוצאה לפועל ובמקרים בהם החוב עולה על שווי מסוים תוגש הבקשה לבית משפט השלום.

 

אלו חובות לא ניתן למחוק בהליך מחיקת חובות

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשרים לחייב למחוק את חובותיו ולצאת לדרך חיים חדשה אך יחד עם זאת, ישנם חובות אשר לא ניתנים למחיקה ולא ניתן יהיה להכניסם תחת הליך פשיטת רגל.

  • חוב מזונות – חייב אשר צבר חוב מזונות, לא יוכל לכלול חוב זה במסגרת הליכי חדלות פירעון ועליו יהיה לפרוע אותו ללא תלות בתוצאות ההליך. הרעיון העומד מאחורי סיבה זו היא רצון לשמור על הקטינים התלויים בפרנסת החייב ואינם יכולים לדאוג לעצמם. חוב מזונות אשר ימחק יחד עם החובות הנוספים עלול להמיט אסון על הקטנים ולהביאם לפת לחם. במקרים מיוחדים רשאי בית המשפט להורות על מחיקת חוב מזונות.
  • קנס כספי או פיצוי למתלונן – חייב אשר צבר קנסות כספים (דוחות תנועה, דוחות עירייה) או אשר ניתן נגדו גזר דין המורה לו להעביר פיצוי למתלונן (בעבירת אלימות חמורה למשל) לא יוכל לכלול חוב זה בהליך פשיטת רגל ויהיה עליו לפרוע אותו ללא קשר לתוצאות ההליך.

מוזמנים לקרוא גם על – מחיקת חובות לבנקים. וגם – מחיקת חובות ארנונה.

 

מדוע חשוב לפעול מהר למחיקת החובות

בין אם אתם מתעניינים בהליך מחיקת חובות תוך 24 שעות ובין אם אתם שוקלים לפתוח בהליך משפטי אחר למחיקת החובות חשוב שתזכרו כי לצבירת חובות קיימות השלכות רבות שונות ומגוונות אשר עלולות לפגוע בכם במובנים אחרים במהלך החיים.

במסגרת הליכי גביית החוב, רשאי הזוכה לפתוח בהליכי הוצאה לפועל נגד החייב ומסגרתם להטיל עליו סנקציות שונות והגבלות. כך למשל, יכול הזוכה להטיל על החייב צו האוסר עליו לעזוב את המדינה, להטיל עיקולים על משכורתו וכן להגביל אותו מלהשתמש בכרטיס אשראי.

מעבר לכל זאת, חשוב להבין כי חוב לא נעלם כך סתם פתאום אלא להיפך, הוא הולך וגדל ועלול להסב נזקים משמעותיים יותר מכפי שניתן לדמיין. מסיבה זו רצוי ומומלץ לפנות באופן מידי למשרד עורכי דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל. עורכי הדין הבקיאים בהליכים אלו, יוכלו בזריזות וביעילות להביא למחיקת החובות ויציאה לחיים חדשים.

 

איך אדע כמה חובות צברתי ומהו הסכום הכספי

אדם מסודר המכיר את התנהלותו הכלכלית לרוב ידע אילו חובות קיימים לו ולמי הוא חייב כספים. במקרים מסוימים כאשר צבירת החובות יוצא משליטה לא ניתן לדעת מהו גובה החוב ומיהם הנושים השונים. יש לזכור כי חובות הנמצאים בהוצאה לפועל צוברים ריבית ופיגורים כך שהסכום הכספי עלול להשתנות במהירות.

ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל ולבקש דף תדפיס המרכז את סך החובות ורשימת הנושים וניתן לפנות כבר בשלב זה לעורך דין מחיקת חובות אשר יעשה לכם סדר כולל מראשית ההליך ועד סופו. הבנת המצב לאשורו חשובה ביותר שכן לגובה החוב ישנו השלכות על סוג ההליך שיינקט ודרך הטיפול בו. מוזמנים גם לקרוא – מחיקת חובות ישנים.

 

למי עלי לפנות אם ברצוני לפתוח בהליכי מחיקת חובות

כמו בכל דבר בחיים בטרם ניגשים לבעל מקצוע חשוב לוודא כי אכן זהו תחום מומחיותו ובידיו היכולת לסייע לנו לפתור את הבעיה. מחיקת חובות תוך 24 שעות הוא הליך הקשור לדיני הוצאה לפועל וכן דיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כאשר מעוניינים לפתוח בהליכים אלו, יש לפנות לעורך דין הבקיא בדינים אלו ובעל ניסיון בתחום.

הליך מחיקת חובות עלול להתארך חודשים ארוכים וכן להביא להטלת הגבלות שונות על החייב לרבות כינוס נכסיו. חשוב כי עורך הדין פשיטת רגל יבין את כל נסיבות המקרה, נסיבות אישיות, מצב כלכלי, אומדן הרכוש והנכסים וכו’. הבנה מלאה של המצב, תעזור לעורך הדין לעזור לכם לבחור את המסלול המשפטי המתאים בדיוק עבורכם למחיקת החובות.

כאשר מעוניינים למחוק חובות מומלץ לעשות זאת מוקדם ככל שניתן ויפה שעה אחת קודם. כפי שהוסבר במאמר זה, חובות בעלי נטייה לטפוח ולגדול  ולהוות מכשול עצום בדרכו של החייב ובני משפחתו. ככל ותפתחו בהליך מחיקת חובות מוקדם יותר כל תוכלו לצמצם את הנזקים ולצאת לדרך חדשה מהר ככל שניתן. מוזמנים לקרוא גם על – מחיקת חובות קורונה. וגם על – מחיקת חובות ללא פשיטת רגל.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני הוצאה לפועל, חדלות פירעון ושיקום כלכלי. עם קבלת המסמכים למשרדנו, אנו פועלים במהירות האפשרית לפתוח בהליך של מחיקת חובות והסרת ההגבלות שהוטלו על החייב. השאר לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליך בהקדם. מוזמנים לקרוא גם – מחיקת חובות בהליך חדש.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן