ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל

במסגרת הליך פשיטת רגל, עובר החייב מספר תחנות עד לקבלת צו ההפטר ומחיקת החובות. מדובר בתהליך משפטי ארוך וממושך הדורש מהחייב שיתוף פעולה ועמידה בכל התוכניות שנקבעו עבורו.

ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

הליך פשיטת הרגל נועד לספק לחייב גלגל הצלה למצב הכלכלי אליו נקלע ופתרון משפטי לסילוק החובות. אדם פרטי או חברה, יכולים לפתוח בהליכי חדלות פירעון כאשר הגיעו למסקנה כי לא ניתן יותר להמשיך לתפקד ושווי החובות גדול על הנכסים והכספים הקיימים.

כפי שנראה מיד, ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל דורש הכנת בקשה מנומקת אשר תפרט את הסיבות הנדרשות ליציאה מחוץ לגבולות המדינה וכן במקרים מסוימים גם ערבויות שונות הן מצד החייב באופן אישי והן מצדדים נוספים כגון ערבות צד ג’.

 

מהם הליכי פשיטת רגל על קצה המזלג

כאשר חייב נקלע למצב של חדלות פירעון הוא רשאי לבקש מהממונה על הליכי חדלות פירעון לפתוח בבקשה לפשיטת רגל. נכון להיום, החוק הרלוונטי העוסק בפשיטת רגל הינו חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע”ח – 2018. חוק זה, שם לנגד עיניו את שיקום החייב כערך עליון וכפעולה הגוברת על ייתר האינטרסים השונים בהליך.

בהתאם לגובה החוב כך יקבע המותב המשפטי שידון בבקשה. בין אם מדובר ברשם במסגרת הליך בהוצאה לפועל ובין אם בתי המשפט, אינטרס שיקום החייב יעמוד בראש סדר העדיפויות ויינתן לו מעמד בכורה בהליך. יחד עם הרצון לשקם את החייב, יש לזכור כי קיים צורך לפרוע את החובות שנוצרו ולהשיב לנושים השונים את כספם.

במסגרת תוכנית הפירעון שתוכן עבור החייב, יצטרך החייב להפקיד מידי חודש בחודשו את התשלום שיקבע בעניינו וכן לשתף פעולה ככל שיידרש. גובה התשלומים שיקבעו לחייב יהיו נמוכים באופן משמעותי מסך החובות שצבר. באופן זה, יוכל החייב להתמקד בשיקום חייו ובני ביתו לצד פירעון החובות.

לאחר ההכרזה על החייב כפושט רגל, ימנה הכונס הרשמי נאמן לנכסי החייב אשר ירכזם ויפעל באמצעותם לסילוק החוב.  במסגרת הליך השיקום, יינתן כנגד החייב צו עיכוב יציאה מהארץ והוא לא יוכל לעזוב את גבולות המדינה אלא באישור מיוחד שיינתן לו. מטרת צו זה הוא לאפשר לחייב לקחת אחריות על מעשיו ופועלו ולהיות שותף מלא ופעיל בהליך השיקום.

לאחר שהחייב יעמוד בכל תוכנית השיקום שהוכנה עבורו, יינתן לו צו הפטר אשר יביא למחיקת החובות ופתיחת דף חדש עבורו. צו הפטר בפשיטת רגל יגן על החייב מתביעות בגין חובות שהיו לו ערב הגשת הבקשה.

 

מהם התנאים לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ

פעמים רבות יש צורך הכרחי לצאת לסידורים בחו”ל מטעמים משפחתיים או לצורך טיפול רפואי. כאשר יש צורך הכרחי, החייב רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול הצו.

מהם התנאים לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ - עו"ד עדי עקראוי ושות'

לבית המשפט הסמכות לאפשר לו לצאת את גבולות המדינה בהתקיים התנאים הבאים:

  • החייב עומד בתנאי תוכנית הפירעון – עמידה בתוכנית הפירעון עניינה העברת כספים במסגרת צו התשלומים שנקבע בעניינו של החייב במועדם. כמו כן, הגשת דוחות דו חודשיים ע”י החייב במסגרת צו השיקום.
  • קיימת סיבה ממשית לביטול הצו – ביטול צו יציאה מהארץ אינו דבר שבקלות ניתן לעשות. יש צורך להצביע על נימוק סביר ומוצדק לביטולו. טעם סביר יכול להיות מצב רפואי של אחד מבני משפחתו של החייב או שלו עצמו, אירוע משפחתי כגון נישואיי בן משפחה מדרגה ראשונה וכו’.
  • סיפוק ערבויות לצורך הבטחת ההליך – חייב המעוניין לצאת מחוץ לגבולות המדינה צריך לספק לפחות שני ערבים לפחות אשר יבטיחו את המשך ניהולו התקין של ההליך. ערבים אלו יצטרכו להצביע על הכנסה כספית  ממשית שלהם (לפחות 8000 ש”ח בחודש) וכן ידרשו לחתום על כתב ערבות לצורך הבטחת שובו של החייב והמשך ניהול תקין של ההליך.
  • הוכחת מקור המימון לנסיעה – החייב יצטרך לספק צד שלישי אשר יממן את שהותו בחו”ל לרבות מקומות לינה, כרטיסי טיסה וכו’.

בהתקיים כל התנאים הללו, יוכל החייב להגיש בקשה לבית המשפט לביטול הצו האוסר עליו לעזוב את גבולות המדינה. בית המשפט אשר יתרשם כי החייב אכן סיפק את כל הבטוחות האפשריות לצורך המשך ניהול התקין של ההליך, ברוב המקרים ייעתר לבקשה לצאת את גבולות המדינה.

 

מדוע מומלץ לפנות לעורך דין כאשר מעוניינים לבטל צו יציאה מהארץ

בדרך כלל מתן צו עיכוב יציאה מהארץ היא אחת ההגבלות הקשות ביותר שניתן להטיל על אדם. מדובר בהליך הפוגע בזכות חופש התנועה ושולל מאדם את צעדיו. יחד עם זאת, במקרים בהם קיים צורך ממשי וסיבה מוצדקת לצאת אל מחוץ לגבולות המדינה בית המשפט רשאי להיעתר לבקשתו של חייב ולאפשר לו לנסוע. להרחבה מומלץ לקרוא מאמר – הגבלות על פושט רגל.

כפי שראינו קודם לכן, כחלק מהתנאים לביטול הצו יידרש החייב להביא ערבים אשר ייקחו אחריות על מעשיו ועל חזרתו ארצה.

חתימה על ערבות אינה דבר שיש להקל בו ראש, ערבים אשר יחתמו על טופס זה ידרשו לקחת אחריות מלאה על מעשיו של החייב ולשאת בתוצאות אילו לא ישוב ארצה. מומלץ כי בטרם יחתמו הערבים על טופס הערבות יקיימו שיחה עם עו”ד הבקיא בתחום דיני חדלות פירעון אשר יסביר להם את ההשלכות הצפויות להם במידה והדברים לא יסתדרו כמתוכנן.

מעבר לכך, טיפול מקצועי של עורך דין פשיטת רגל הבקיא בתחום חדלות פירעון יכול לסייע בהגדלת הסיכויים לקבלת בקשת ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל. חלק ניכר מהצלחת הבקשה טמון בנימוקה וצירוף האסמכתאות הרלוונטיות לצורך חיזוק גרסתו של החייב. מסיבה זו, רצוי ומומלץ לפנות לעורך דין עוד בטרם תוגש הבקשה ובכך להגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שלה.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני הוצאה לפועל, חדלות פירעון ושיקום כלכלי. למשרדנו הכלים המשפטיים והניסיון לסייע לכם לבטל את הצו עיכוב יציאה מהארץ בהליך פשיטת רגל / חדלות פירעון לרבות ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצל”פ. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן