ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

פשיטת רגל קורונה – עליה בעקבות המשבר

אי אפשר לדבר על הליכי פשיטת רגל מבלי להזכיר את תקופת הקורונה אשר פקדה את העולם כולו בשנים האחרונות. בעקבות משבר הקורונה, חלה עליה ניכרת במספר הבקשות לפשיטת רגל וחייבים רבים אשר ניהלו עסקים או חברות קודם לתחילת שנת הקורונה, נקלעו להליכים משפטיים אשר בסופו של דבר הביאו אותם לנקיטת הליכי חדלות פירעון.

פשיטת רגל קורונה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

משרדנו ער לקושי הרב הקיים בתקופה זו בקרב בעלי עסקים בכל הקשור לקיומו של מזומנים וניהול שוטף של העסק. משבר הקורונה הביא להרס מוחלט של עשרות עסקים פורחים ומשגשגים והרחיב את מעגל פשיטת הרגל.

חשוב ברגעים אלו להתאחד ולסייע אחד לשני על מנת שכולנו יחד נוכל לצלוח את התקופה המאתגרת הזו במינימום קשיים כלכלים וחובות. פשיטת רגל קורונה היא דבר חדש בנוף המשפטי ובמאמר קצר זה ננסה לעשות סדר בסוגיה הבוערת.

 

הליכי פשיטת רגל עד תקופת הקורונה

מאז ומתמיד היו חייבים אשר נקלעו להליכי פשיטת רגל גם טרם תקופת הקורונה. משבר הקורונה אמנם רק העמיק את הקרע הכלכלי אך ללא ספק גם בלעדיו היינו עדים לתופעות של חדלות פירעון של יחידים או חברות בע”מ. במהלך שנת 2018, נחקק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר שם סוף לפקודת פשיטת הרגל הישנה והמוכרת לכולם.

בהתאם לחוק זה, בהליכי חדלות פירעון, חייב אשר לא יוכל לפרוע את החובות שצבר יצטרך לעבור הליך שיקום כאשר בסיומו יקבל צו הפטר אשר ימחק את חובותיו.

צו ההפטר יוכל להקנות לחייב צ’אנס נוסף ויפתח עבורו דף חדש בחייו. בשנת 2019, החלו בתי המשפט וכן רשות האכיפה והגבייה ליישם את מטרות החוק וחייבים רבים יצאו לדרך חדשה כשהמטרה המרכזית היא לשקמם ולהביא למחיקת החובות במהירות המרבית האפשרית.

לקראת סוף שנת 2019, החלה להתפשט שמועה כי וירוס חדש אשר העולם לא הכיר עד כה מתשפט במהירות ומדבק כמעט כל אדם הבא עמו במגע.

כיום אנו יודעים כי מדובר בוירוס הקורונה אשר עבר מספר גלגולים שונים עד לימנו והביא לעשרות אלפי מתים בשנה ומאות אלפי בתי עסק אשר ניזוקו כתוצאה ממשבר וירוס זה.

 

פשיטת רגל במהלך וירוס הקורונה

במהלך שנת 2020, הוטלו על מדינת ישראל מספר סגרים והשבתת התעסוקה דבר אשר פגע אנושות בבעלי העסקים השונים אשר רבים מהם לא הצליחו להתאושש עד לשעות אלו. השבתת המשק פגעה בעיקר בעסקים חדשים אשר ממילא חוסנם הכלכלי היה רעוע והורע באופן ניכר בתקופת הקורונה.

עם תום השנה האזרחית, התברר כי לעומת שנת 2019, צמח היקף תופעת פשיטת רגל בעשרות אחוזים. למשבר הקורונה תרומה ישירה וברורה לצמחיה העצומה בהיקף תופעת פשיטת הרגל וגידול החייבים אשר פנו להליכים משפטיים. בשל המשבר הכלכלי העצום, יצאו הממונה על הליכי חדלות פירעון וכן הגורמים הרלוונטיים ותיקנו תקנות לשעת חירום המסייעות לחייבים אשר נקלעו להליכי הוצאה לפועל וחדלות פירעון להמשיך לנהל את חייהם כבשגרה לצד פירעון החובות.

 

מה צפוי לחייב במסגרת הליכי פשיטת הרגל

בין אם מדובר בתקופת הקורונה ובין אם לאו הרי שלחייב צפויה דרך ארוכה וממושכת עד אשר יוכל לקבל צו הפטר ולצאת לדרך חיים חדשה. במסגרת פתיחת הליכי חדלות פירעון צפוים הנושים השונים להגיש תביעות חוב לממונה על הליכי חדלות פירעון ולשטוח בפניו את החוב הכספי אשר צבר החייב. לנושים קיימת חצי שנה ממועד פתיחת ההליכים להגיש תביעות חוב כאלה.

עם קבלת הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, יורה הממונה על מתן צו תשלומים לחייב אשר במסגרתו יהיה עליו לפרוע את התשלום אשר יקבע בעניינו ככתבו וכלשונו.

צו תשלומים זה יהווה ולו במעט את החזר החוב אשר צבר לנושים השונים. בד בבד, יינתן אף צו כינוס נכסים אשר במסגרתו יכונסו כל נכסי החייב וניתן יהיה באמצעות מכירתם לפרוע את החובות שצבר. כינוס נכסים היא אחת הפעולות הפוגעניות ביותר בחייב אך לצורך השלמת ההליך המשפטי יש לעשות כן.

לאחר שיתקיים דיון משפטי בבית המשפט או הוצאה לפועל יוחלט אם להכריז על החייב כפושט רגל. במידה ובית המשפט יקבל את הבקשה ויכריז על החייב כפושט רגל, יינתן צו הפטר אשר יכול להיכנס לתוקף באופן מידי ויכול גם בתנאים שונים. צו הפטר ימחק לחייב את החובות שצבר ויוציא אותו לדרך חיים חדשה.

דווקא במשבר הקורונה זה הזמן לפתוח בהליכי חדלות פירעון אשר בסיומם ניתן יהיה לקבל צו הפטר ולצאת לדרך חיים חדשה. ניקיון שולחן במובן של חובות כספיים הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור חייבים ובני משפחתם.

 

משבר הקורונה יכול להיות דווקא נקודת מפנה

אין ספק כי מנקודת מבט ביקורתית משבר הקורונה הסב נזקים עצומים לכלכלה הישראלית ולמשק הישראלי. יחד עם זאת, כאשר אנו בוחנים את הזווית הרצויה בכל הליך זה נראה כי דווקא ממשבר הקורונה ניתן להפיק לקחים חשובים ביותר אודותההתנהלות כלכלית נכונה ורצויה. פשיטת רגל קורונה לימדה ישראלים רבים איך לחשב נכון את הוצאות משק הבית שלהם וכיצד לצמצם היכן שניתן.

כמו כן, במהלך שנת 2021 בעקבות המשך הזינוק בהיקף תופעת פשיטת הרגל נראה כי חייבים רבים אשר מעוניינים להשאיר מאחור את החובות שצברו ולצאת לדרך חיים חדשה החלו לעשות זאת וכעת באמצעות החוק היחודי המסייע להם לעשות כן יכולים הם לעשות זאת בראש שקט ונקי ללא חששות ובעיות.

ממשבר הקורונה דווקא ניתן לראות נקודת אור חיובית בטיפול בחייבים וחובות כספיים. הנזק הכלכלי שנגרם למשק גרם ללא מעט בעלי עסקים ומשקי בית פרטיים לחשב מסלול מחדש ולהתחיל לנהל את חייהם באופן נכון יותר ומחושב יותר. משבר הקורונה, גרם אף לחייבים אשר לא טיפולו בחובותיהם הכספיים קודם לכן להגיע להסדר עם הנושים השונים ולנקות שולחן.

 

טיפול על ידי עורך דין בפשיטת רגל

משבר הקורונה הביא ללא מעט מקרים של חדלות פירעון זאת חרף העובדה כי חייבים רבים ניסו בתקופה זו להרים את הראש מעל המים ולנסות לשרוד. פשיטת רגל קורונה היא אחת התופעות הנפצות ביותר בשנת 2021 וכפי שהנתונים מראים היא תלך ותגדל גם בשנת 2022.

עו”ד פשיטת רגל המתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי יוכל לסייע לחייבים לפתוח בהליכי חדלות פירעון ולצאת לדרך חיים חדשה עם קבלת צו ההפטר ומחיקת החובות. זכרו כי דווקא כאשר מדבר הקורונה עדין מאיים לתת את אותותיו בכלכלה ובמשק נראה כי זה הזמן לפתוח בהליכי חדלות פירעון ולמחוק את החובות הכספיים הקיימים.

עורך דין הבקיא בחוק ובפסיקה יוכל לסייע לכם לפתוח דף חדש בחייכם ולמחוק את החובות שצברתם. זה הזמן לפנות לסיוע מקצועי על ידי עורך דין המתמחה בתחום ולהתחיל למחוק את החובות.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן