ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ירושה לפושט רגל

המצב הכלכלי בישראל הביא לא מעט משקי בית לכדי חדלות פירעון ופשיטת רגל. במסגרת הליך פשיטת רגל, ממונה לחייב נאמן אשר מתוקף תפקידו מכנס הוא את רכושו ונכסיו לטובת קופת הנשייה ובמטרה לפרוע את החובות שצבר. ירושה לפושט רגל היא שאלה העולה כמעט תמיד כאשר אחד מהיורשים נמצא בהליך חדלות פירעון.

ירושה בתביעה קטנה - עו"ד עדי עקראוי

מה הדין בירושה של יורש הנמצא בהליך חדלות פירעון והאם רשאי הוא להסתלק מהעיזבון על מנת שהנושים לא יוכלו לשים ידם על חלקו בירושה.

במאמר שבנדון ננסה לענות על שאלות אלו ונראה מה דינו של יורש הנמצא בהליך חדלות פירעון. מומלץ בכל מקרה ומקרה להיוועץ עם עורך דין צוואות וירושות המתמחה בתחום וביכולתו לספק תשובות ומענה לכל סוגיה ומקרה.

ירושה נחשבת אף היא כנכסיו של פושט הרגל

כפי שצוין לעייל, במסגרת הליך חדלות פירעון ולטובת מיקסום ההליך המשפטי ופירעון כל החובות שצבר החייב, ממונה נאמן אשר תפקדו לרכז ולכנס את כלל נכסיו וממונו של החייב ובאמצעותם לפרוע את החובות שצבר בהתאם לדין ולפי סדר הנושים. סעיף 42 לפקודת פשיטת הרגל קובע כי כל נכסיו של החייב יועברו לידי הנאמן ובכלל זה גם נכסים אשר קיבל במסגרת ירושה.

יובהר וידגש כי זכותם של הנושים השונים בהליך חדלות פירעון לסילוק החובות גוברת על זכותו של היורש לקבל לידיו את הירושה למעט מקרים חרגים בהם יותיר בית המשפט ליורש הנמצא בחדלות פירעון להשאיר בידיו את הירושה שקיבל. יוצא אם כן, כי יורש הנמצא בהליך חדלות פירעון אינו זכאי לקבל את הירושה והיא תועבר לידיו של הנאמן לצורך סילוק החובות.

הסתלקות היורש מהעיזבון

יורש הנמצא בהליך חדלות פירעון פשיטת רגל עלול לנקוט הליך של הסתלקות מהעיזבון במטרה להבריח את חלקו בירושה לטובת יורש אחר ובכך לסכל אל הליך פשיטת הרגל. כאשר יורש מסתלק מירושה, באופן אוטומטי היורשים האחרים מקבלים את חלקו בעיזבון ובכך למעשה מהתל היורש בהליך המשפטי המקביל דהיינו הליך חדלות פירעון.

מתי הסתלקות מירושה תהווה בעיה?

זהו לא סוד כי יורש המבקש להסתלק מירושה כאשר נמצא הוא בהליך פשיטת רגל מבקש למעשה להבריח נכסים ורכוש השייך לו באמתלא כי הוא מעביר אותם לטובת יורשים אחרים.

פעולה זו פוגעת למעשה בהליך חדלות פירעון ואינה מסייעת לסילוק החובות השונים. אמנם, לא ניתן להכריח יורש לרשת אדם אך בהתאם לסעיף 96 לפקודות פשיטת הרגל, כאשר מתקיים אחד מהמקרים הבאים מדובר בהסתלקות אסורה מירושה.

  • כאשר היורש העביר ליורש אחר את זכותו בעיזבון שנתיים קודם הכרזתו כפושט רגל. ככל והעברת הזכויות נעשתה בתקופה זו רואים את היורש כמבריח נכסים ומשכך מדובר בהסתלקות אסורה.
  • כאשר יורש העביר את זכותו בעיזבון ליורש אחר 10 שנים קודם הכרזתו כפושט רגל אך ידוע היה כי בתקופה זו היה מצוי בקשיים כלכלים והיה פסע לפני נקיטת הליכי חדלות פירעון.

היה והתקיים אחד מהמקרים הללו, תיחשב הסתלקותו של יורש מהירושה כדבר אסור ובית משפט עלול לבטל את העברת הזכויות לטובת יורשים אחרים ולהעמיד את חלקו בירושה לטובת קופת הנשייה בהליך חדלות פירעון.

טרם יבטל בית המשפט את העברת הזכויות ליורש, יבדוק הוא אם אותו יורש פעל בחוסר תום לב וידע כי היורש האחר העביר לו את חלקו בירושה במטרה להבריח נכסים ולהערים על הנאמן הפועל במסגרת הליך חדלות פירוען. כאשר נקלעים למצב מורכב זה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני ירושה אשר יסייע לכם להבין טוב יותר כיצד ניתן להתמודד משפטית עם ההליך.

עורך דין לענייני ירושה

כאשר מדובר במקרה בו קיים חשש להברחת נכסים מירושה, מומלץ לפנות באופן מידי לעורך דין ירושות וצוואות המתמחה בתחום משפטי זה.

ירושה לפושט רגל היא עניין נפוץ היום במחוזותינו ובאמצעות הכספים שפושט הרגל יירש, ניתן בהחלט לפרוע את החובות שצבר ולסלקם.

עורך דין לענייני ירושות יוכל לסייע לכם להבין כיצד ובאיזה אופן עליכם להתמודד עם הברחת הנכסים ובהתאם לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול העברת הזכויות שביצע היורש לטובת יורשים אחרים במטרה להברחת נכסים.

במאמר זה דיברנו על:

שאלות תשובות

ישנם 3 אופציות לסגירת תיקים בהוצאה לפועל:

  • הסדר תשלומים
  • הליך חדלות פירעון
  • תשלום החוב לזוכים

 

ניתן לפתוח בהליכי גביית חובות בהוצאה לפועל בגין כל חוב שניתן לגביו פסק דין חלוט של בית משפט או רשם הוצאה לפועל.

במסגרת הליכי הוצאה לפועל ניתן להטיל על החייב סנקציות והגבלות שונות כגון: צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקולים על חשבון הבנק ובמקרה של חוב מזונות אף עונש מאסר בפועל.

ישנן מספר דרכים אפשריות המאפשרות טיפול בהליכי גבייה בהוצאה לפועל ומחיקת החובות. איחוד תיקים, חדלות פירעון והסדר חובות הם החלק מהליכים המשפטיים לטיפול בהליכי גבייה בהוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל הוא גורם מקצועי ומנוסה הבקיא בחוק ובפסיקה הרלוונטיים. עורך דין יוכל לסייע לחייב לבחור את ההליך המשפטי המתאים ביותר עבורו לטיפול בחובות שצבר ואף יוכל ללוות אותו לאורך כל הדרך עד קבלת התוצאה הסופית.

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן