ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

עיכוב הליכים בפשיטת רגל

הליך פשיטת רגל טומן בחובו לחייב לא מעט קשיים ולא מעט תחנות אשר עליו לעבור בהן עד לקבלת צו ההפטר המיוחל. חייב בפשיטת רגל אינו יכול לנהל ולפתח עסקים משלו וכן אינו יכול להמשיך וליטול הלוואות וכיוצא בזה. פשיטת רגל היא למעשה פתרון משפטי לחייבים אשר צברו חובות כספיים ואינם יכולים לפרוע אותם.

עיכוב הליכים בפשיטת רגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

עיכוב הליכים בפשיטת רגל הוא למעשה הקפאת ההליכים המשפטיים כנגד החייב אשר ננקטו כנגדו במסגרת הליכי הוצאה לפועל. כפי שנראה מיד, בהליכים משפטיים בהוצאה לפועל צפויה לחייב דרך לא קלה שכן הנושים השונים צופיים להטיל עליו הגבלות וסנקציות שונות אשר עלולות להצר את צעדיו ולהרע לו.

 

הליכי פשיטת הרגל בקצרה

הליך פשיטת רגל הינו למעשה הליך חדלות פירעון בו חייבים אר אין ידם משגת לפרוע את החובות שצברו יכולים לפתוח בהליכים משפטיים למחיקת החובות שצברו. בעקבות החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שם המחוקק לנגד עיניו את אינטרס החייב כאינטרס עליון בהליך כולו כך שחייב אשר ישתף פעולה במסגרת ההליך המשפטי יוכל בסופו של יום למחוק את החובות הכספיים הקיימים לו.

הליכי חדלות פירעון, פשיטת רגל נפחתים עם הגשת בקשה מטעם החייב לממונה על הליכי חדלות פירעון המפרטת את הסיבות אשר הביאו אותו למצבו הכלכלי הנוכחי. גם חברה בע”מ רשאית להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון כאשר החברה אינה מסוגלת לפרוע את החובות שצברה.

במסגרת הליכי חדלות פירעון, יכין הממונה תוכנית תשלומים לחייב ועילו יהיה לפרוע את חובותיו במסגרת תוכנית זו עד תומם. תוכנית הפירעון תהווה למעשה תשלום סימבולי של החייב עבור החובות שצבר לנושים השונים במהלך חייו. חייב שניתן צו תשלומים כנגדו, חייב לעמוד בתוכנית התשלומים עד תומה ולא להפרה.

בנוסף לתוכנית התשלומים, יינתן כנגד החייב צו כינוס נכסים אשר במסגרת מתן צו הכינוס, יכונסו נכסי החייב ע”י הכונס הרשמי וימכרו לצורך פירעון החובות שצבר. כינוס הנכסים, יכלול את כל הנכסים השייכים לחייב בכפוף למגבלות החוק וכן רכושו וכספו. מתן צו כינוס נכסים נועד למעשה לסייע לממונה על הליכי חדלות פירעון למקסם את פירעון החובות ככל שניתן ולאפשר לנושים השונים לקבל ולו במעט חזרה את כספם אשר לוו או נתנו לחייב.

 

הקפאת הליכים במסגרת פשיטת רגל

חייב אשר פתח בהליכי חדלות פירעון כל הליכים משפטיים אשר נפתחו כנגדו במסגרת הוצאה לפועל צריכים להיות מעוכבים עד סיום ההליך או ביטולו על ידי בית המשפט. בקשה לעיכוב הליכים תוגש בבית המשפט או בלשכת הוצאה לפועל המטפלת בבקשתו של החייב. עיכוב הליכים בפשיטת רגל הוא אחד היתרונות בהליך כולו ונועד לאפשר לחייב להירתם לשיקומו ושיקום בני משפחתו.

במסגרת צו עיכוב ההליכים, לא יוכלו הנושים השונים להמשיך את הליכי הגבייה שפתחו כנגד החייב בהוצאה לפועל ולא יוכלו להמשיך ולהטיל עליו סנקציות כפי שעשו קודם לכן. אין ספק כי פתיחת הליכי חדלות פירעון על ידי חייב מהווה מכה אנושה לזוכים אשר מעוניינים למקסם את נכסיו של החייב ולהביא לפירעון החוב. יחד עם זאת, במסגרת הליכי שיקום החייב שם המחוקק דגש על שיקום אמיתי של החייב ובפועל יוצא הגנה עליו מהליכים משפטיים אשר נפתחו כנגדו במסגרת הוצאה לפועל.

 

ההגבלות אשר ניתן להטיל על חייב בהוצאה לפועל

חייב אשר פנה לבית המשפט בבקשה לפשיטת רגל צריך לזכור כי כעת משבקשתו לפשיטת רגל אושרה לא יכולים הנושים השונים הקיימים לו להמשיך את הליכי הגבייה בהוצאה לפועל ולא יכולים לפעול כנגדו בדרך זו. בין ההליכים אשר ניתן לפתוח כנגד חייבים בהוצאה לפועל ויועכבו עם פתיחת הליכי חדלות פירעון ניתן למצוא את ההליכים הבאים:

 

  • עיקול שכר – במסגרת הליכי הוצאה לפועל ניתן להטיל עיקול על משכורתו של החייב וכן על כספים הנמצאים ברשותו. חייב אשר פתח בהליכי חדלות פירעון לא ניתן יהיה להמשיך את הטלת עיקולים אלו על חשבון הבנק שלו.
  • עיקול מיטלטלין וריהוט – במסגרת הליכי הוצאה לפועל ניתן להטיל עיקול על רכושו של החייב ובפועל אף ליטול אותו ממנו באמצעות הליכי גבייה. חייב אשר פתח הליכי חדלות פירעון יביא בפועל לתוצאה של הקפאת כל ההליכים המשפטיים כנגדו לרבות הליכי עיקול מיטלטלין.
  • עיכוב יציאה מהארץ – חייב אשר נקלע להליכי הוצאה לפועל עלול למצוא עצמו תחת איסור לצאת מגבולות המדינה. כאשר פותח הוא בהליכי חדלות פירעון יביא להקפאת כל ההליכים המשפטיים שננקטו כנגדו לרבות עיכוב יצאה מהארץ.

לאחרונה החליטה ממשלת ישראל להורות על ביטול הגבלה על רישיון נהיגה שהוטלה על חייבים במסגרת הליכי הוצאה לפועל. בפועל יוצא כי לא ניתן להטיל הגבלה שכזו על חייבים אשר נקלעו להליכי הוצאה לפועל בגין חובות שצברו.

 

היתרון של עורך דין בטיפול בהליך פשיטת רגל

עיכוב הליכים בפשיטת רגל אינו מסתכם רק בעיכוב ההליכים עצמם, מדובר במגוון פעולות רבות אשר על החייב לבצע במסגרת ההליך כולו חלקן פעולות משפטיות וחלקן פעולות טכניות. עורך דין פשיטת רגל אשר מייצג את החייב יוכל לסייע לו לבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך הצלחת ההליך לרבות הפעולות הטכניות.

טיפול של עורך דין מומחה לפשיטת רגל יגדיל את סיכויי הבקשה וקבלתה על ידי בית המשפט.

יש לזכור כי עיכוב הליכים הוא למעשה קרן האור של החייב בהליך כולו כאשר עד לביצוע פעולה זו היה החייב נתון להגבלות וסנקציות משפטיות כנגדו מבלי שיכול היה להתגונן. לאחר שההליכים המשפטיים עוכבו יכול החייב להתפנות לשקם עצמו בראש שקט מבלי שנושים ימררו את חייו.

ללא ספק טיפול בהליך חדלות פירעון דורש הכרת ההליך המשפט וניסיון מקצועי. פעמים רבות לאחר שעורך הדין ישמע את המקרה עד תומו ימליץ לחייב לנקוט דווקא בהליך משפטי אחר ולא בחדלות פירעון. יש לזכור כי לכל הליך משפטי יתרונות וחסרונות משלו, יש להיוועץ עם עורך דין בטרם תתקבל החלטה כלשהי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן