ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

פושט רגל פירוש וכן מה המשמעות?

המושג פשיטת רגל הינו מונח הידוע ומוכר לכולנו. לאחרונה, בעקבות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנכנס לתוקפו, פשיטת רגל היא הליך חדלות הפרעון ולמעשה מדובר באותו מינוח רק כללים שונים. פושט רגל פירוש חייב אשר נקלע לקשיים כלכלים ואינו מסוגל לפרוע את חובותיו ולכן רשאי המבקש הגנה מנושיו בהליך פשיטת רגל שהוא בעצם הליך חדלות פירעון.

פושט רגל פירוש - עו"ד עדי עקראוי ושות'

כפי שנראה בהמשך, להליכי חדלות הפירעון הרלוונטיים יתרונות וחסרונות עבור החייב. כפי שנסביר תיכף, חייבים שהם יחידים, בתנאים מסוימים אפשר להם המחוקק לפתוח בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי החל מיום בו הגיעו למצב של חדלות פירעון.

המקרים בהם החייב הוא מגיש הבקשה לפשיטת רגל

כאשר בעל עסק נקלע לקשיים כלכלים או כאשר הוא מבין כי בקרוב לא יוכל להמשיך לפרוע את החובות שצבר, רשאי הוא לפנות לערכאה המשפטית הרלוונטית בבקשה לפתוח בהליכי חדלות פירעון. אלו המקרים החייב הוא המבקש והוא זה שמגיש את הבקשה לערכאה המשפטית הרלוונטית.

בהכרזת החייב כפושט רגל למעשה מתחיל הוא בהליך פירעון החובות לצד תוכניות נוספות אשר נועדו לשקמו כלכלית. כפי שצוין קודם לכן, כפושט רגל יש יתרונות וחסרונות עבור החייב ונושיו. החיסרון המרכזי עבור החייב הינו כינוס נכסיו ומכירת לצורך סילוק החובות הכספיים שצבר.

חיסרון זה עבור החייב ונושיו ברוב המקרים דומה שכן החייב יאבד את רכושו ונכסיו ואילו הנושים לא יוכלו לפרוע את כל החובות הקיימים להם כלפי החייב.

 

מה בין הליך פשיטת רגל לחדלות פירעון

בעקבות החוק החדש, פשיטת רגל מצטרפת להליכי חדלות הפרעון החל על חייבים אשר פתחו בהליכים למחיקת החובות שצברו. בעקבות החוק החדש, שיקום החייב הפך לערך עליון ומטרת הליך חדלות הפרעון החל על החייב היא לשקמו ולהחזירו למסלול החיים התקין והנורמטיבי.

חדלות פירעון הדגש על שיקום החייב - עו"ד עדי עקראוי ושות'

פשיטת רגל מצטרפת להליכי חדלות פירעון לאחר שהובן כי המתכונת הישנה מסורבלת ולעיתים אינה משרתת את תכלית המטרה שלשמה נוסדה. דרך אגב רצוי לציין כי, גם פשיטת רגל מצטרפת להליכי חדלות הפרעון הרלוונטיים לתאגידים פירוק והבראה אבל לא נדון בחלק זה במאמר זה.

הליך חדלות הפירעון החל משנת 2018 קיבל תפנית אחרת ונועד בראש ובראשונה לשקם את החייב לפני כל מטרה אחרת. פקודת פשיטת הרגל החל על חייבים שהם הגישו את בקשתם לפני כניסת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (חוק פשיטת רגל החדש) לתוקפו תמשיך להיות החוק הרלוונטי עבורם ובית המשפט יפסוק לפיו.

 

היתרונות בהליך פשיטת רגל חדלות פירעון עבור החייב

כאשר חייב פושט רגל פירוש הדבר כי יכול הוא למנוע מנושיו על ידי כניסה להליך המשפטי כל הגבלה או סנקציה שברצונם להטיל עליו. הליכי חדלות פירעון מקפאים את כל ההליכים המשפטיים שננקטו כנגד החייב ערב הגשת הבקשה והוא יוכל להמשיך לנהל חיי שגרה לצד פירעון החובות שצבר.

מעבר לכך, כאשר אנו מדברים על איזון אינטרסים בין החייב ונושיו ברוב המקרים החייב ידו על העליונה כך שברוח הגדרת המחוקק אינטרס שיקומו גובר כמעט על כל אינטרס אחר.

בעקבות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שיצא לדרכו לא מזמן, זה המקום לציין ולומר כי לחייבים בהחלט קיים פתרון משפטי מתאים והולם למצוקתם. זה הזמן לפתוח בהליכי פשיטת רגל חדלות פירעון ובסופו של דבר לפתוח דף חדש המעניק חיים חדשים.

משרד עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם האפשרי.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן