ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

בקשה חוזרת לפשיטת רגל – כל המידע

בקשה חוזרת לפשיטת רגל, קיימים סיבות רבות ומגוונות להגשת בקשה חוזרת לפשט”ר, במאמר זה נעסוק בכולם.

הליך פשיטת רגל הוא אחד מהפתרונות היצירתיים ביותר שמאפשר המחוקק לחייב להתמודד עם החובות שצבר. אחד מכללי הברזל בהליך של פשיטת רגל הוא שיתוף פעולה של החייב עם הגורמים המעורבים בטיפול בבקשה ועמידה בכל היעדים שהציבו לו.

בקשה חוזרת לפשיטת רגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

במקרים בהם נוכח בית המשפט כי פושט רגל עושה שימוש לרעה בהליך פשיטת רגל או פועל שלא בתום לב רשאי הוא להורות על ביטול ההליך. ראה גם מאמר – פושט רגל פירוש.

ביטול הליך פשיטת רגל הוא אחד הסנקציות הכואבות ביותר לחייב. עם ביטול ההליך, יוחזרו כל ההליכים שננקטו נגד החייב טרם הגשת הבקשה והנושים יהיו רשאים אף להטיל עליו הגבלות נוספות.

כשחייב מגיש בקשה לפשיטת רגל עליו להיות מוכן וערוך לתקופה ממושכת בה יוטלו עליו הגבלות שונות והוא יצטרך להקריב מעצמו ומבני משפחתו הרבה. בקשה חוזרת בפשיטת רגל היא החריג בהליך זה ומסיבה זו מומלץ בטרם תוגש בקשה נוספת לקבל ייעוץ משפטי מקיף בנושא ע”י עורך דין פשיטת רגל.

 

בקשה חוזרת לפשיטת רגל לאחר סירוב הבקשה

הליכי פשיטת רגל נפתחים עם הגשת הבקשה לבית המשפט או לשכת הוצאה לפועל ומינוי נאמן לנכסיו של החייב. כאשר מדובר בחברה בע”מ, תוגש הבקשה לבית המשפט המחוזי אשר מקום מושבה של החברה נמצא בתחום סמכותו. חייב אשר בקשתו נדחתה על ידי בתי המשפט, רשאי להגיש בקשה חוזרת. עיון בתקנות לפקודת פשיטת הרגל מעלה כי לא קיימת תקופת צינון שעל החייב לעבור בין מועד דחיית הבקשה הראשונה להגשת הבקשה השנייה כך שניתן להגיש את הבקשה באופן מידי.

בקשה חוזרת לפשיטת רגל לאחר סירוב הבקשה - עו"ד עדי עקראוי ושות'

הגשת בקשה זו, תעשה כאשר החייב סבור כי הפעם סיכוייה להתקבל גבוהים. יש לפרט ולנמק מדוע הפעם סבור החייב כי בקשתו תתקבל. לדוגמא, חייב אשר הצליח להשיג כספים לצורך פירעון החוב במסגרת קופת הכינוס או חייב אשר יכול להצביע על שינוי ממשי בחייו שהתרחש בין מועד הגשת הבקשה הראשונה לשנייה. יש לזכור כי בקשה שנייה לפשיטת רגל תעבור עיון מדוקדק ויסודי על ידי הערכאה המשפטית הדנה בה כך שיש לערוך את הבקשה ונספחיה בהתאם.

 

בקשה חוזרת לפשיטת רגל לאחר ביטולה בגין מחדליו של החייב

לאחר מינוי הנאמן, יינתן צו כינוס נכסים לנכסיו של החייב והם יעברו לקופת הכינוס ובאמצעותם יפרעו חובותיו של החייב. צו הכינוס, יכלול את כל נכסיו של החייב, מיטלטלין ומקרקעין וכן זכויות הנמצאות בידי צד ג’ בכפוף לתנאים מסוימים. על מנת שחייב יוכרז כפושט רגל, עליו לעמוד בכל תנאי תוכנית הפירעון שנבנתה עבורו ולשתף פעולה באופן מלא.

 

חייב אשר לא ישתף פעולה, או לא יעמוד בתוכנית הפירעון שנבנתה עבורו, או יתנהג באופן שאינו הולם עלול להביא לסיום ההליך וביטול הבקשה. הליך פשיטת הרגל דורש יושר ותום לב מצידו של החייב שכן מטרתו המרכזית היא שיקומו לצד פירעון החובות. חייב אשר בקשת פשיטת הרגל שלו בוטלה בגין מחדליו יוכל לפנות לבית המשפט פעם נוספת ולשכנעו כי הסיר את המחדל וכעת הוא מעוניין לשוב ולקיים את ההוראות כלשונן. במקרה ומדובר בחברה בע”מ, הרי שהנאמן יהיה הכונס הרשמי אשר יכנס בנעליה של החברה.

 

בקשה חוזרת לפשיטת רגל לאחר מתן צו הפטר בבקשה הראשונה

פסקה זו עוסקת במקרה בו חייב קיבל הפטר פעם אחת בחייו וכעת מעוניין הוא לפתוח בהליכי פשיטת רגל פעם נוספת. בקשה חוזרת לפשיטת רגל במקרה שכזה טעונה עמידה בשני תנאים מצטברים.

  • חייב אשר יצר חובות לאחר מתן צו ההפטר. חייב שקיבל צו הפטר אך הצליח לצבור חובות חדשים לאחריו.
  • חלפו חמש שנים מיום מתן צו ההפטר הראשון. נראה כי תנאי זה הוא מעין תקופת צינון עבור חייב אשר קיבל כבר פעם אחת צו הפטר וכעת מעוניין לקבלו פעם נוספת.

להרחבה קרא מאמר – פשיטת רגל פעם שנייה.

 

ליווי של עו”ד בהגשת בקשה לפשט”ר

כפי שהוסבר בקצרה במאמר זה, ביטול פשיטת רגל יכול לנבוע ממספר סיבות המשותף להן הוא מעשיו של החייב ולרוב חוסר שיתוף פעולה מצידו בהליך. דחיית הבקשה לפשיטת רגל אינו סוף פסוק ובמקרים רבים ניתן לפנות שוב לערכאה המשפטית ולפתוח בהליכים חדשים.

יש לשים לב כי בקשה שנדחתה תעבור בחינה מדוקדקת ויסודית כאשר תוגש בפעם השנייה. כמו כן, על החייב יהיה להסביר ולנמק היטב מדוע כעת משהוגשה הבקשה השנייה עולה סיבה לקבלה ואיזה שינוי בדיוק חל ממועד הבקשה הראשונה לשנייה.

מסיבה זו, יש לפנות לגורם משפטי מקצועי אשר מכיר ובקיא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ובידיו היכולות והכלים לשכנע את בית המשפט כי כעת החייב יעמוד בשלבי ההליך וישתף פעולה באופן מובהק עם הגורמים המעורבים. הליכי פשיטת רגל אינם דבר שיש להקל בו ראש ויש לנקוט בהם אך ורק כאשר ערוכים היטב לבאות ומבינים את ההשלכות הצפויות.

משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני ההוצאה לפועל וחדלות פירעון. כאשר לקוח מגיע למשרדנו לאחר שבקשתו נדחתה אנו יורדים לשורש הסיבה שהביאה לדחיית הבקשה ופועלים לתיקון המחדל. בקשתך לפשיטת רגל נדחתה? צור עם משרדנו קשר עוד היום ואנו נפעל לתיקון המצב ובמידת הצורך הגשת בקשה נוספת לבית המשפט.

חושב ללכת לפשיטת חובות ללא עורך דין? קרא לפני מאמר – פשיטת רגל ללא עורך דין.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן