ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ביטול צו כינוס ופשיטת רגל

אין זה סוד כי כיום בעקבות החוק החדש, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי חייבים יכולים לפתוח בהליך מחיקת חובות ובסיומם לפתוח דף חדש בחייהם ולעלות על דרך המוטב. יחד עם זאת, כאשר חייב פועל בניגוד למטרת ההליך או בחוסר תום לב, רשאי רשם הוצאה לפועל או השופט הדן בתיק לבטל את צו הכינוס ולהשיב את ההגבלות שהוטלו עליו ערב הגשת הבקשה לתוקפן.

ביטול צו כינוס ופשיטת רגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

חייב אשר פותח בהליכי פשיטת רגל, חייב לזכור כי עליו לנהוג במשנה זהירות כאשר הוא פועל במסגר ההליך כך שכאשר מנסה הוא לשקם עצמו חיי הוא להיות כנה וישר על מנת שבסופו של יום יוכל לקבל את צו הפטר ולמחק את החובות. ביטול צו כינוס ופשיטת רגל עלולים להחזיר את החייב שנים אחורנית מבחינת שיקום מצבו הכלכלי ומשכך טרם פתיחת הליך זה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין פשיטת רגל המתמחה בתחום.

 

הליך פשיטת רגל אינו זבאנג וגמרנו

חייב בפשיטת רגל מוכרח לזכור כי פתיחה בהליך מחיקת חובות מחייב אותו להיצמד להוראות אשר יינתנו לו על ידי המנהל המיוחד שיתמנה בתיקו וכן ליתר הגורמים המעורבים בטיפול בבקשתו. פעמים רבות ביטול הליכי פשיטת רגל על ידי בית המשפט או רשם הוצאה לפועל נובע כתוצאה מאי הבנת ההליך ושלביו. מסיבה זו החייב מוכרח לזכור כי הליך פשיטת הרגל טומן בחובו מספר שלבים עקריים ומרכזיים.

כינוס נכסי החייב –

במהלך הליך פשיטת הרגל יינתן כנגד החייב צו כינוס נכסים אשר במילים פשוטות ירכז את כל נכסי החייב לצורך מכירתם והשבת החובות שצבר.

כונס הנכסים הרשמי הוא הגורם אשר יפעל לכינוס נכסי החייב לאחר שבית המשפט הורה לו לעשות כן. הכונס הרשמי ינהל דו”ח מיוחד אודות נכסי החייב ושווים ולאחר מכירת הנכסים יפעל להשבת החובות לנושים.

כינוס נכסים הינו שלב מרכזי בהליך פשיטת הרגל, פעולה אשר יש בה להקשות על החייב ולא אחת אף לפגוע בו. מסיבה זו חייב אשר יעלים נכסים הנמצאים ברשותו או לא ידווח עליהם עלול להביא לביטול ההליך. ביטול צו כינוס נכסים ירע את מצבו הכלכלי של החייב הרבה יותר מאשר היה קודם הגשת הבקשה.

צו תשלומים –

חייב הנמצא בהליך פשיטת רגל יצטרך לשלם את החובות שצבר אם כי לא במובן המלא של התשלום. לאורך כל תהליך פשיטת הרגל, יצטרך החייב לעמוד בתוכנית התשלומים אשר יקבע לו המנהל המיוחד שהתמנה בתיקו ולפעול לפיה. אי עמידה בצו תשלומים עלולה אף היא להביא לביטול ההליך, לא אחת ביטול צו כינוס ופשיטת רגל נגרם כתוצאה מאי עמידת החייב בצו התשלומים אשר נקבעו לו.

הטלת הגבלות וסנקציות על החייב –

במהלך הליך פשיטת הרגל יוטלו על החייב הגבלות וסנקציות שונות אשר נועדו לקדם את ההליך ולהביא ליעילותו. איסור יציאה מהארץ, הגבלה על חשבון הבנק, איסור על שימוש בכרטיס אשראי ועוד ועוד כל אלו הגבלות אשר יוטלו על החייב במסגרת ההליך עד קבלת צו ההפטר.

 

הסיבות האפשריות לביטול הליך פשיטת הרגל

לא קיימת רשימה סגורה אשר ניתן להצביע עליה כאחת כזו המבטלת את הליך פשיטת הרגל.

הסיבות האפשריות לביטול הליך פשיטת הרגל - עו"ד עדי עקראוי ושות'

יחד עם זאת לאחר טיפול ממושך בחייבים ועשרות מקרים של פשיטת רגל ניתן להצביע על מספר מקרים עיקריים אשר בהם עלול בית המשפט או רשם הוצאה לפועל להורות על ביטול ההליך והשבת הליכי הוצאה לפועל לתוקפם.

  • החייב ממשיך וצובר חובות חרף הליך חדלות פירעון שפתח. במקרה שכזה, החייב מעיד על עצמו כי לא הפנים את מצבו האמיתי וחרף הליך חדלות פירעון ממשיך הוא לצבור חובות. עקב ניצול לרעה של ההליך, יהיה ניתן לבטל את ההליך באופן מידי.
  • החייב העדיף נושה אחד על פני נושה אחר. בהתאם לדין, קיימת חלוקת כספים בין הנושים על פי סדר קדימה. כאשר החייב מעדיף נושה אחד על פני חברו הרי שניתן לומר כי החייב מנצל את ההליך לרעה וחותר תחתיו. חייב זה, עלול במו ידיו להביא לביטול ההליך.
  • החייב הסתיר נכסים וכספים הקיימים לו במסגרת צו כינוס נכסים. על החייב לנהוג בניקיון כפיים כאשר פותח הוא בהליך חדלות פירעון. במסגרת ההליך על החייב לדווח על כל רכוש הקיים לו ולהעבירו באופן מידי לידי כונס הנכסים. חייב אשר לא ידווח על נכס השייך לו או כספים אשר הוא מחזיק בהם יביא לביטול ההליך והשבת הסנקציות שהוטלו עליו.
  • כל פעולה אשר נעשית בחוסר תום לב. חוסר תום לב הוא הדגל בהליך פשיטת רגל לפיו צריך וחייב החייב לצעוד. פעולות הנוגעות בחוסר תום לב שנעשות על ידי החייב עלולות להביא לביטול ההליך והחייאת הליכי הוצאה לפועל אשר נפתחו כנגדו לתוקפם.

 

 

מהן האפשרויות העומדות לחייב לאחר ביטול כינוס נכסיו

חייב אשר בוטלו לו הליכי כינוס נכסים ופשיטת רגל רשאי לפנות לבית המשפט או רשם ההוצאה לפועל בבקשה נוספת לבחינת החלטתם. על החייב להסביר את התנהגתו ומדוע סבור הוא כי בית המשפט צריך להורות על ביטול ההחלטה והחאיית ההליך פעם נוספת. יש לשים לב כי ביטול החלטת בית המשפט בעניין ביטול הליכי הכינוס דורשים הכנת בקשה מנומקת ופניה כנדרש לערכאה המשפטית.

לחייב אשר בוטלו הליכי כינוס נכסים האפשרות אף להגיש בקשה נוספת לפשיטת רגל ולנסות את מזלו בהליך זה. על החייב לזכור כי גם אם פתח בהליכי פשיטת רגל נוספים עליו לעמוד בהם בדבקות ולא לסטות מהם ימין או שמאל. מתן צ’אנס נוסף לחייב אינו אומר כי כל פעם אשר ימעד ויבקש לפתוח הליך נוסף בית המשפט יעתר לו.

הדרך הנכונה והמומלצת לחייבים אשר נקלעו להליכי הוצאה לפועל היא לפעול באמצעות עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר יוכל לסייע להם לצלוח את ההליך עד לקבלת צו הפטר. עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון יוכל לסייע לחייב מעבר לטפסים ולבירוקרטיה הנוספת גם לצלוח את ההליך בשלמותו.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן