ימים א' - ו': 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

הסדר נושים (בפשיטת רגל)

הסדר נושים בהליך פשיטת רגל הוא אחד הפעולות המשפטיות החשובות ביותר המתבצעות במהלך שיקומו של החייב. בעבר, הליך פשיטת רגל היה מתבצע בהתאם לפקודת פשיטת הרגל כאשר החייב היה צריך לעבור הליך ארוך וממושך עד אשר יכול היה לקבל צו הפטר ולצאת לדרך חיים חדשה. כיום, בעקבות החוק החדש שיצא לדרכו, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הליך פשיטת הרגל מתבצע באופן מהיר יותר כאשר הדגש ניתן על שיקומו של החייב.

הסדר נושים - עו"ד עדי עקראוי

הסדר נושים (בפשיטת רגל) הוא אחד הדברים החשובים ביותר במהלך ההליך המשפטי במסגרתו יכול החייב להגיע להסדר נושים ולפרוע את החובות שצבר באופן מבוקר ולאחר שניהל משא ומתן עם הנושים ע”י עורך דינו. הסדרי נושים הם פעולות מבורכות אשר מגשרות על הפערים הקיימים בין הצדדים בפרט כאשר מדובר בחובות כספיים גדולים אשר ברור כי החייב לא יוכל להשיבם.

במאמר זה נסקור ונראה כיצד הליך הסדרי נושים פועל, נראה באיזה אופן יכול הליך זה יכול לסייע לחייב ומדוע פושט רגל אשר מודע למצבו מומלץ לו לפתוח בהליך חדלות פירעון. יש לזכור כי הליך חדלות פירעון הינו הליך משפטי הדורש ידע, ניסיון והכרת החוק. מסיבה זו, מומלץ לכל חייב המעוניין לפתוח בהליכי חדלות פירעון לעשות זאת באמצעות עורך דין המתמחה בתחום ובכך להגדיל באופן ניכר את סיכויי הצלחת ההליך.

 

מתי יפתח הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל נפתח עם הגשת בקשה לממונה על הליכי חדלות פירעון בה מציין החייב כי אין ביכולתו לפרוע את החובות שצבר. הממונה על הליכי חדלות הפירעון לאחר שבחן את הבקשה יחליט אם ליהעתר לה או לדחותה. בקשה לפשיטת רגל מתחילה בשלב זה ולאחר שהחייב ציין בפני הממונה את כל החובות הכספיים שצבר לרבות נכסיו, רכושו וכל נכס אחר הקיים לו.

בהאם לחוק החדש, הערכאה המשפטית אשר תדון בהליך פשיטת רגל תלויה בגובה החוב. היה ומדובר בחובות כספיים הנמוכים מ- 150,000 ₪, הסמכות לדון בבקשה זו נתונה ללשכת ההוצאה לפועל. חובות כספיים הגבוהים מערך כספי זה בקשות לחדלות פירעון תוגשנה לבית המשפט. חברה בע”מ אשר נקלעה לחובות כספיים תגיש את בקשתה לבית המשפט המחוזי ללא תלות בגובה החוב.

 

איך מתקשר הסדר נושים לפשיטת רגל

במסגרת פשיטת רגל, מגישים הנושים השונים תביעות חוב לממונה אשר דן בהם וקובע את גובה החוב הכולל של כלל הנושים. בדין קדימה, יפרעו החובות לנושים אשר קבע החוק כי הם עומדים בראש סדר העדיפות. כך למשל, קטינים אשר קיים להם חוב מזונות, עובדים אשר משכורתם לא שולמה להם וכו’.

 

התמונה המשקפת ביותר את ההליך המשפטי פשיטת רגל הוא התנגשות האינטרסים השונים בין הנושים השונים כאשר הנושים מעוניינים לקבל את כספם בחזרה ואילו החייב מעוניין למחוק את החובות. הסדר הנושים הוא למעשה מעין פשרה או הסדר חוב אשר נערך בין החייב לנושים כך שבסופו של יום החייב יפרע את החובות הכספיים אשר צבר במסגרת הצעת ההסדר ואילו מאידך הנושים יצטרכו לוותר על משהו על מנת שהחייב יוכל באמת להירתם לפירעון החובות.

 

הסדר נושים מתאפשר אך ורק כאשר שני הצדדים מוכנים למצוא עמק שווה לפתרון החובות שנוצרו והפיכת החייב לאחד כזה שמועניין לשלם את החובות שצבר ולסיים את ההליך המשפטי. כפי שנראה בפסקה הבאה, הסדר נושים (בפשיטת רגל) מתאפשר רק באמצעות אסיפת נושים אשר במסגרתה תעלה הצעת הסדר רלוונטית לסיום ההליך המשפטי.

 

איך מתבצע הסדר נושים הלכה למעשה

באסיפת נושים רשאים כל הנושים הקיימים בתיק לקבוע פגישה מסודרת בצירוף החייב ובא כוחו ולעלות את האפשרויות העומדות בפניהם לסיום הליכי הפשיטה והחובות. הסדר נושים יכול שיעשה על ידי בית המשפט ויכול שיעשה על ידי הנושים בעצמם באמצעות עורכי דינם. במסגרת ההסדר, יבקשו הנושים השונים להפעיל את כל כובד משקלם כך שהחייב ישיב להם את החובות שצבר אך מאידך יפעל החייב לסיים את החובות הכספיים במינימום האפשרי.

הסדר נושים טוב הוא הסדר בו קיים איזון ברור בין הנושים לבין החייב אשר בסופו של יום יסייע לכל הצדדים לסיים את ההליך באופן הטוב ביותר. אין ספק כי גם בהסדר נושים יצטרך החייב לשלם סכום כלשהו על מנת לסיים את ההליך המשפטי.

 

כיצד יכול לסייע עורך דין בהליך בסדר נושים

הליך פשיטת רגל הינו הליך ארוך ומורכב הכולל בתוכו אין ספור פעולות טכניות ופעולות משפטיות הדורשות ידע משפטי וניסיון. עורך דין פשיטת רגל המתמחה בדיני חדלות פירעון יכול לסייע לחייב לפתוח בהליך זה ואף לסיימו בהצלחה. יש לזכור כי הליך חדלות פירעון כולל בתוכו גם כינוס נכסים. צו כינוס נכסים ניתן כנגד החייב על מנת שניתן יהיה לפרוע באמצעותם את החובות הכספים שצבר.

הכונס הרשמי אשר ממנה את הכונס בתיקו של החייב יפעל לסילוק החובות וסיום התיק תוך שיקום החייב כפי שהמחוקק קבע. הסדר נושים (בפשיטת רגל) הוא פעולה אשר החייב צריך לעשות על מנת שיוכל לנקות שולחן ולצאת לדרך חיים חדשה. מומלץ לכל חייב אשר מעוניין לסיים את החובות הכספיים אשר קיימים לו לפתוח באופן מידי בהליך פשיטת רגל ובכך לצאת לדרך חיים חדשה.

משרדנו משרד עו”ד עדי עקראוי ושות’ מתמחה בדיני חדלות פירעון ושיקום כלכלי תוך סיוע לחייבים אשר צברו חובות כספיים לצאת לדרך חיים חדשה ולנקות שולחן. ככל ולחובתכם חובות כספיים הנכם מוזמנים להשאיר הודעה למשרדנו ואנו נפעל לסייע לכם למחוק חובות.

במאמר זה דיברנו על:

מייל אישי: adiakrewi@gmail.com | אודותינו | עו”ד עדי עקראוי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים ארוכות בפשיטת רגל תוך השמת דגש על שיקום החייב הפרטי / חברה ומחיקת החובות הקיימים להם בהתאם להוראות החוק והפסיקה.

קו המנחה לפיו צועד משרדנו בטיפול בתיקי חדלות פירעון הוא, חתירה למציאת פתרון משפטי לכל חייב וחייב בהתאם ליכולתו הכלכלית והמנטלית. משרדנו בעל ניסיון רב במחיקת חובות כאשר מקצועיות והתאמת הטיפול המשפטי ללקוח עומדים בראש סדר העדיפות שלנו.

עורך דין פשיטת רגל עדי עקראוי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עדי עקראוי ושות'

חדלות פירעון | הוצאה לפועל

הסדרי חובות | מחיקת חובות

עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין לפשיטת רגל
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן